967 Reacties

6 maanden geleden

Reactie op Zomie

Hi! Wat doen jullie in de nacht als je borst super vol zit? Ik geef sinds ...
Wat lekker! Hoeveel tijd zat er in totaal tussen? Ik herken dit wel en laat het dan zitten wat tot gevolg heeft dat ik niet meer slaap, dus ga jouw vraag volgen

6 maanden geleden

Hi! Ik moet over 2 weken weer werken. Dus ook meerdere keren op een dag kolven. Hebben jullie tips voor tassen met koelelementen waar ik het in mee kan nemen? Op internet zijn er zoveel opties, vroeg me af of jullie tips hebben.

6 maanden geleden

Reactie op Zomie

Hi! Wat doen jullie in de nacht als je borst super vol zit? Ik geef sinds ...
Ik heb wel eens midden in de nacht 1 borst gekolfd met de elektrische kolf. Maar je zou ook met een handkolf er een beetje druk af kunnen halen zodat je borst niet mega vol zit. Bij de eerste keer bij mij dat er 8 uur tussen zat had ik gelijk daardoor een fikse borstontsteking 😅 dat is dan ook nog iets om in de gaten te houden !

6 maanden geleden

Reactie op Zomie

Hi! Wat doen jullie in de nacht als je borst super vol zit? Ik geef sinds ...
Kolf naast het bed zetten. Koelelement in een koeltasje voor bijv blikjes (dus zo'n kleine). Dan kun je lekker in bed blijven

6 maanden geleden

Reactie op AnneD234

Wat lekker! Hoeveel tijd zat er in totaal tussen? Ik herken dit wel en laat ...
Er zat nu 12 uur tussen😅 normaal max 8 uur. Maar hij had een goede nacht.

6 maanden geleden

Ik ben nu 2 weken weer aan het werk en ben heel onzeker over hoeveel ik kolf. De 1e week kolfte ik 3x maar had te weinig opbrengst. Nu kolf ik 4x in de hoop mijn productie te verbeteren. 'S morgens kolf ik tussen de 150 en 200 ml. De sessies daarna 110, 90 en 80 ml. Mijn zoontje drinkt ongeveer 3 flessen van 150ml als ik aan het werk ben. Iemand tips om mijn opbrengst te verhogen zodat ik evt weer 3 keer kan kolfen?

6 maanden geleden

Reactie op Michelleke97

Ik ben nu 2 weken weer aan het werk en ben heel onzeker over hoeveel ik kol ...
Hallo Misschien als eerste, het is normaal dat je ´s morgens meer opbrengst hebt dan ´s avonds. Dit lijkt me dan nog prima! :) Maar wil je toch verhogen? Ik had laatst een dipje en mijn vroedvrouw raadde het volgende aan. - zeker niet stressen owv hoeveelheden, stress heeft een gróte invloed op bv! - lactil nemen (of borstvoedingsthee drinken) - veel water drinken - powerkolven 3 dagen aan stuk en dan zie je na enkele dagen resultaat (wel intensief, maar kan uiteindelijk wel helpen)

6 maanden geleden

Reactie op Michelleke97

Ik ben nu 2 weken weer aan het werk en ben heel onzeker over hoeveel ik kol ...
Het is wel normaal dat je in de ochtend meer kolft dan in de middag. Je kan evt in de avond power kolven om je productie te verhogen. Hoeveel tijd heb je om te kolven? Soms lukt het bij mij om even tien minuten pauze te nemen en dan opnieuw te kolven voor wat extra melk.

6 maanden geleden

Om de hoeveel uur komt jullie kindje voor te eten ?

6 maanden geleden

Reactie op ayca1

Hi! Ik moet over 2 weken weer werken. Dus ook meerdere keren op een dag kol ...
Hoi, ik ben alweer 3 maand aan het werk. Heb zelf een kolftas van rosé & Ollie met koelvak onderin, hier doe ik vriezer elementen in. Ik heb niet altijd beschikking tot een koelkast op het werk en hierin blijft het de gehele dag koud. ☺️

6 maanden geleden

Reactie op Chamss

Om de hoeveel uur komt jullie kindje voor te eten ?
Vandaag iedere 2 uur. Maar normaal overdag iedere 2-3 uur en in de nacht momenteel wat vaker

6 maanden geleden

Reactie op Zomie

Er zat nu 12 uur tussen😅 normaal max 8 uur. Maar hij had een goede nacht. ...
Wat lekker zeg! Hier is de max 8,5 uur. Maar laatste dagen komt ze steeds wel na ongeveer 4/5 uur in de nacht en soms zelfs ineens na 2 uur al. Dus we hebben even een dip in de nachten, waarbij ik wel merk dat mijn borsten ook weer sneller vol zijn na een kortere tijd. Dus als ze straks ineens weer 8 uur zal slapen, zal ik waarschijnlijk ook weer helemaal vol zitten en flink lekker

6 maanden geleden

Reactie op Chamss

Om de hoeveel uur komt jullie kindje voor te eten ?
Overdag tussen de 3/4 uur en s nachts laat ze er meestal meer tijd tussen. Dat varieert altijd enorm. Soms 2 uur, maar ook weleens 8,5 uur.

6 maanden geleden

Hoeveel drinken jullie zelf nu je borstvoeding geeft? Ik merk dat ik meer dan normaal drink en nog dorst blijf houden. Sinds dat ik wakker ben vanmorgen heb ik al 1800 cc water gedronken en nog hele erge dorst 🙈 heb ook enorme last van obstipatie zakjes helpen niet meer

6 maanden geleden

Reactie op Zaarrr

Hoi, ik ben alweer 3 maand aan het werk. Heb zelf een kolftas van rosé & ...
Ik heb op werk wel een koelkast ter beschikking en vraag me af of een geisoleerde tas dan voldoende is🤔 Ik moet het dan alleen van werk mee naar huis nemen (10 min fietsen).

6 maanden geleden

Reactie op Chamss

Om de hoeveel uur komt jullie kindje voor te eten ?
Elke 2 uur

6 maanden geleden

Reactie op Chamss

Om de hoeveel uur komt jullie kindje voor te eten ?
Overdag meestal om de 3a 4 uur en snachts op het moment om de 3 uren ongeveer.

6 maanden geleden

Reactie op Anoniem20232023

Hoeveel drinken jullie zelf nu je borstvoeding geeft? Ik merk dat ik meer d ...
Ik heb ook nog steeds veel dorst door de borstvoeding! Snachts een fles water naast het bed staan. Overdag ook altijd bij me, als die even weg is dan heb ik wel even paniek 😂

6 maanden geleden

Nog mama’s die opeens steken krijgen in de borst?

6 maanden geleden

Reactie op Chamss

Nog mama’s die opeens steken krijgen in de borst?
Nee, anders dan een soort tintelend stekend gevoel bij de toeschietreflex niet. Als ik jou was zou ik het wel in de gaten houden, misschien is het een beginnende borstontsteking?