967 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op NienkeL

Onze zoon drinkt nu nog bij wakker worden, lunch, en avond. Dus nog maar 1 ...
Wauw dat is wel lekker al! Hier merk ik dat dat nog wat te vroeg is. Ben al heel blij dat nu de nachtvoeding er langzaam af is/gaat, dat vast eten goed gaat en 1 voeding door vaste maaltijd is vervangen haha 😊.

3 maanden geleden

Mijn baby wil als ze 16:30-17u nog een voeding heeft gehad, geen voeding meer voor de nacht (19u). Biedt vaste voeding zsm aan na de borstvoeding. Ik vind dit zo raar. Maak haar nu 22:30 nog maar een keer wakker voor een voeding 😅 zit op 5-6 voedingen op een dag. Ook een beetje mee bezig vanwege het warme weer, dat ik wil dat ze vocht genoeg binnen krijgt.

3 maanden geleden

Reactie op Kelly285

Mijn baby wil als ze 16:30-17u nog een voeding heeft gehad, geen voeding me ...
Ze krijgt wel genoeg denk ik. Beetje water bij het vaste voedsel kan ook

3 maanden geleden

Reactie op Regen123

Hoe zitten jullie ondertussen met werken en frequentie kolven bij 8 maand? ...
Onze dochter is nu bijna 8 maanden. Dit is (ongeveer) het schema: 7:00 BV 8:00 brood en/ of fruit 9:15-10:15 slapen 11:00 BV 12:30 Brood en/ of fruit 13:30 -15:00(of 15:30) slapen 15:30 BV 17:15 Avondeten 19:00 BV Meestal ergens in de nacht nog 1x BV, slaapt heel soms door nu. De laatste keer BV voor de nacht is meestal niet veel want ze eet al best goed. Ik denk dat ik alles langzaam ga opschuiven, en dan om 15:30 iets kleins qua snack aanbiedt ipv BV zodat ze daarna nog wel goed kan eten en om 19:00 nog goed drinkt. Ik kolf op werk wel om 11 uur en om 15:30 (ongeveer), omdat anders m'n productie terugloopt.

3 maanden geleden

Reactie op Jaja1989

Onze dochter is nu bijna 8 maanden. Dit is (ongeveer) het schema: 7:00 BV 8 ...
Dankje. Dit is precies ons schema ook haha! Oké ook nog wel 2 keer kolven dus. Misschien nog even paar weken volhouden dan en als alles opgeschoven is, over naar 1x?

3 maanden geleden

Reactie op Regen123

Dankje. Dit is precies ons schema ook haha! Oké ook nog wel 2 keer kolven d ...
Wij geven in de middag yoghurt ipv bv. Dus dan hoef je op het werk nog maar 1 keer te kolven

3 maanden geleden

Reactie op Jaja1989

Onze dochter is nu bijna 8 maanden. Dit is (ongeveer) het schema: 7:00 BV 8 ...
Zo grappig, hier hetzelfde schema! Hoeveel m'n kleine wat korter slaapt over het algemeen. De laatste drie dagen wel van half 2 tot 3/ half 4 zoiets. Ik kolf ook nog 2 x op een dag op werk, maar het kost mij meer moeite tussendoor om mijn werk af te breken en kolven goed in te plannen.

3 maanden geleden

Reactie op Regen123

Hoe zitten jullie ondertussen met werken en frequentie kolven bij 8 maand? ...
Ik kolf 2x, kleine is 7 maanden, zodra ze 9 maanden is, ga ik terug naar alleen kolven tijdens de lunch. Wat vind je op dit moment belangrijker, je kind voeden of je werkambities? Als je je kind zelf wil blijven voeden, houd je de twee kolfsessies aan. Als je je werk belangrijker vindt, ga je minder kolven en bijvoeden met kv. Het is jouw keuze en met beide opties is niks mis.

3 maanden geleden

Reactie op WeStok

Ik kolf 2x, kleine is 7 maanden, zodra ze 9 maanden is, ga ik terug naar al ...
Ja lastig hoor. Wil heel graag het live voeden wel zelf blijven doen. Eventueel bijvoeden op opvangdagen doe ik al af en toe om de druk eraf te halen. Maar wil niet dat mijn productie dipt als ik naar 1x kolven ga en dan zelf bijv 1 fles zou moeten geven hierdoor. Dan toch liever maar maandje langer 2x blijven kolven. Dankje voor je berichtje!

3 maanden geleden

Hoi dames, ons zoontje (7m) komt tussen 19.00-07.00 gemiddeld nog twee keer voor een voeding. De nachten breken best wel op in combinatie met werken. Hij krijgt volledig borstvoeding. Meer mama’s die dit nog de nachten gebroken hebben? Door reacties van mijn omgeving voel ik me de uitzondering.

3 maanden geleden

Reactie op Sanne - Lasse

Hoi dames, ons zoontje (7m) komt tussen 19.00-07.00 gemiddeld nog twee keer ...
Hier ook!! Het ging goed tot begin maart. Vanaf begin maart al 2a 3 keer tussen 19 en 7. Ik heb me er bij neergelegd, maar het is inderdaad pittig met de combi werken!

3 maanden geleden

Reactie op Sanne - Lasse

Hoi dames, ons zoontje (7m) komt tussen 19.00-07.00 gemiddeld nog twee keer ...
Ja hoor, hier onze dochter ook. Het is echt super pittig in combinatie met werk.

3 maanden geleden

Reactie op Sanne - Lasse

Hoi dames, ons zoontje (7m) komt tussen 19.00-07.00 gemiddeld nog twee keer ...
Al lange tijd niet meer. Maar sinds diarree, koorts, tandjes die doorkomen ineens wel weer. Zeker pittig met werk

3 maanden geleden

Reactie op Sanne - Lasse

Hoi dames, ons zoontje (7m) komt tussen 19.00-07.00 gemiddeld nog twee keer ...
Hier ook hoor! Soms wel 3 of 4 keer per nacht 🥲

3 maanden geleden

Reactie op Sanne - Lasse

Hoi dames, ons zoontje (7m) komt tussen 19.00-07.00 gemiddeld nog twee keer ...
Hi, Ja hier komt de kleine meid ook nog meerdere keren per nacht.

3 maanden geleden

Reactie op Sanne - Lasse

Hoi dames, ons zoontje (7m) komt tussen 19.00-07.00 gemiddeld nog twee keer ...
Yep, momenteel vaak 3 keer per nacht. Wij gaan samen om 21.00 naar bed, op dat moment maakt hij zijn laatste slaapje en zo krijg ik zelf ook toch nog genoeg slaap

3 maanden geleden

Reactie op Sanne - Lasse

Hoi dames, ons zoontje (7m) komt tussen 19.00-07.00 gemiddeld nog twee keer ...
Was hier ook heel lang zo! Totdat we gingen proberen ons zoontje bij mijn vriend neer te leggen als hij wakker werd. Normaal ging ik dan voeden, maar nu niet. Bij mijn vriend valt hij dan weer heerlijk in slaap. Sindsdien was 1 voeding prima in de nacht! Maar helaas nu een sprongetje denk ik? En de nachten zijn weer wat rommelig. Maar je bent zeker niet alleen 🥰

3 maanden geleden

Hee dames, Mijn dochter is deze weel 8 maanden. Ineens heb ik nu sinds een dag een harde pijnlijke borst. Het lijkt ook of ze hem niet goed leeg krijgt. Drinken is ook pijnlijk voelt alsof ze bijt ( ze heeft nog niet eens tandjes). Wat zouden jullie er mee doen?

3 maanden geleden

Reactie op Sweety

Hee dames, Mijn dochter is deze weel 8 maanden. Ineens heb ik nu sinds een ...
Even afkolven. Tepelcreme. Kan komen door sprong, slaaprrgressie,

3 maanden geleden

Reactie op Sweety

Hee dames, Mijn dochter is deze weel 8 maanden. Ineens heb ik nu sinds een ...
Misschien een andere houding proberen zodat ze hem wel goed leeg krijgt? En even extra aandacht voor goed aanhappen. En goed in de gaten houden dat het geen borstontsteking wordt.