967 Reacties

3 maanden geleden

Bedankt voor jullie tips. Wel vaker harde schijven gehad dan verlichtte het wel als ze had gedronken. Maar nu lijkt het meer een verstopt melkkanaal ofzo? Vreemd dat het ook zeer doet als ze drinkt. Andere borst geen probleem

2 maanden geleden

Vanmorgen was ik bij het cb. Dochtertje heeft een afbuigende lijn ze was bijna 400gr bijgekomen in 2 maanden tijd weegt 6755 met 8 maanden. Ze vond dat ik teveel voedingen gaf 5 a 7per 24u ( soms extra in de nacht). Ze zegt dat na 6 maanden bijvoeding belangrijker wordt als melkvoeding en ze dat dus zo veel mogelijk moet krijgen. Zelf dacht ik dat bv altijd nog de meeste voedingstoffen bevatten is dat na 6 maanden niet meer zo? ze is ook extreem beweeglijk heel de dag optrekken en staan kruipen enz stilzitten is er niet bij dus ze verbrand ook heel veel denk ik..

2 maanden geleden

Reactie op Sweety

Vanmorgen was ik bij het cb. Dochtertje heeft een afbuigende lijn ze was b ...
Ze hebben bij het cb helaas niet zo heel veel verstand van borstvoeding... Buigt de groei ook af als je hem uitzet in de who groeicurve? Het cb gebruikt de TNO groeicurve maar die is gebaseerd op flesvoeding kinderen. 5 tot 7 voedingen is heel normaal, dat geef ik mijn zoontje van 8 maanden ook. En juist melk blijft de hoofdvoeding tot 1 jaar. Er zitten veel meer voedingsstoffen in 1 gram melk tov vast voedsel dus als je wilt dat ze meer groeit dan is melk vervangen voor groente/fruit juist een slecht idee. Ik zou misschien juist eerder vaker aanleggen om te zorgen dat ze meer binnen krijgt. Geef je ook water? Zo ja, dan zou ik daar even mee stoppen of minderen want als er al water in haar maagje zit zal ze minder melk drinken. En als je er echt onzeker over bent dan is het misschien een goed idee om hier met een lactatiekundige over te sparren of je vraag te stellen op in de borstvoedingsgroep op facebook, daar zitten veel lactatiekundigen in die je vraag kunnen beantwoorden.

2 maanden geleden

Reactie op eline199

Ze hebben bij het cb helaas niet zo heel veel verstand van borstvoeding... ...
Was er zelf niet onzeker over. Ze is gewoon fijntjes maar super sterk en snel in ontwikkeling. Maar als je zulke informatie krijgt ga je indd twijfelen. Nee ze drinkt nog geen water. Ze krijgt bv op verzoek en ook al redelijk vaste voeding dus ga gewoon zo door dan

2 maanden geleden

Reactie op Sweety

Was er zelf niet onzeker over. Ze is gewoon fijntjes maar super sterk en sn ...
Je maakt de enige juiste conclusie!

2 maanden geleden

Hebben jullie ook moeite met het loskoppelen van jullie baby als ze in slaap is gevallen aan de borst? De mijne wil dan meteen weer terug aan de borst en dit gaat zo een paar keer door.

2 maanden geleden

Reactie op Hoopvol <3

Hebben jullie ook moeite met het loskoppelen van jullie baby als ze in slaa ...
Ja. Ik had altijd een speen binnen handbereik en wurmde dit via een mondhoek naar binnen zodat ze daarop aanhapte, dan sliep ze verder.

2 maanden geleden

Hoi moeders! Op hoeveel momenten krijgen jullie baby’s nog de borst? Ik lees online dat 3 x per dag nu gemiddels is (baby 8 maanden). Vind dit nogal weinig? Ik leg hem nog minstens 4/5 x aan. Hoe zit dat bij jullie?

2 maanden geleden

Reactie op ayca1

Hoi moeders! Op hoeveel momenten krijgen jullie baby’s nog de borst? Ik lee ...
Hief ook een kleine van 8 maanden. Hij krijgt ook nog ongeveer 5 melkvoedingen

2 maanden geleden

Reactie op ayca1

Hoi moeders! Op hoeveel momenten krijgen jullie baby’s nog de borst? Ik lee ...
Volgens mij is die 3x per dag meer voor flesvoeding, voor borstvoeding vind ik het ook heel weinig. Inclusief nachtvoedingen geef ik nog 6-7 voedingen per dag en volgens mij is dat heel normaal. Nu geven wij het vaste voedsel volgens de Rapley methode dus daar krijgt hij niet altijd even veel van binnen, waarschijnlijk vult hij dit aan met melk. Ik houd me maar een beetje vast aan dit schema van solid starts https://solidstarts.com/feeding-schedules/#tbreastfeedingondemandschedules En bedenk dat tot 1 jaar melk de hoofdvoeding is dus geen elke probleem als je nog niet echt aan het afbouwen bent qua voedingen.

2 maanden geleden

Reactie op ayca1

Hoi moeders! Op hoeveel momenten krijgen jullie baby’s nog de borst? Ik lee ...
Meestal vier voedingen, soms vijf, maar mijn productie is teruggelopen dus ik ga misschien proberen weer een vijfde (of zelfs zesde) voeding te herintroduceren.

2 maanden geleden

Reactie op Hoopvol <3

Hebben jullie ook moeite met het loskoppelen van jullie baby als ze in slaa ...
Haha, hier ook. Ik geef hem dan snel een speen inderdaad en als die het verschil merkte, wat nog al eens is. Laat ik hem gewoon even, meestal slaapt ie snel diep genoeg om alsnog los te koppelen 😅

2 maanden geleden

Haha, hier ook. Ik geef hem dan snel een speen inderdaad en als die het ver ...
Oja en soms geef ik de andere borst. Dan drinkt hij echt, maar dat wil die niet per se dus en laat ie ook los.

2 maanden geleden

Thanks allemaal. Die van mij neemt geen speen, dus moet het maar accepteren denk ik. Ik probeer nu meteen op te staan en te wiegen, maar soms heeft ze dit door haha.

2 maanden geleden

Reactie op WeStok

Meestal vier voedingen, soms vijf, maar mijn productie is teruggelopen dus ...
Hier 3 borstboedingen. De andere wilde hij niet meer zo graag. En slaapt door naar de voeding van 7 uur tot volgende ochtend half 7

2 maanden geleden

Reactie op NienkeL

Hier 3 borstboedingen. De andere wilde hij niet meer zo graag. En slaapt do ...
Wat een heerlijkheid dat hij al zolang doorslaapt snachts! Geef je nog een borstvoeding voor de nacht? Ik droom ervan om weer eens zolang door te slapen 🤣

2 maanden geleden

Reactie op Livelli

Wat een heerlijkheid dat hij al zolang doorslaapt snachts! Geef je nog een ...
Geen nacht voeding al sinds december. Maar ik werd nog heel wat weken wel 's nachts wakker hahahaha

2 maanden geleden

Reactie op NienkeL

Geen nacht voeding al sinds december. Maar ik werd nog heel wat weken wel ' ...
Hahah dat zal wel 🤣 Krijgt hij naast de 3 voedingen gewoon hapjes te eten? Hier nog wel 5 voedingen en de nacht verschilt per keer.

2 maanden geleden

Hoe wassen jullie je kolf op werk? Ik ga binnenkort voor het eerst weer aan de slag en heb de kolf dus meerdere keren nodig. Hoe wassen jullie ze tussendoor?

2 maanden geleden

Ha allen, "Ontbijt" jullie baby ook? Ik geef 's ochtends gewoon de borst, maar lees online overal dingen als havermoutpap etc.