967 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op WeStok

Cb zegt heel snel bijvoeden. Dat doen we nu soms, maar niet na elke voeding ...
En dan bijvoeden met vast voedsel bedoel je? Ik hoop dat ze snel aankomt en dat jouw productie weer goed komt 🤞🏼

2 maanden geleden

Reactie op Qiara

Bij mij duurde het zeker een week voor ik verschil merkte. Daarnaast ben ik ...
Gebruikte je de neusspray ook bij het voeden? Helaas is die van mij zo goed als op en op dit moment niet leverbaar.

2 maanden geleden

Reactie op Livelli

En dan bijvoeden met vast voedsel bedoel je? Ik hoop dat ze snel aankomt en ...
Kunst. Vast voedsel gaat supergoed gelukkig, maar is natuurlijk minder voedzaam dan borstmelk.

2 maanden geleden

Reactie op WeStok

Gebruikte je de neusspray ook bij het voeden? Helaas is die van mij zo goed ...
Nee alleen bij het kolven. En inderdaad bij veel apotheken niet leverbaar (ik bel steeds een heel rondje en dan vind ik vaak nog wel ergens binnen een straal van 20 kilometer een apotheek met een voorraadje, maar wel een gedoe...)

2 maanden geleden

Merken jullie ook al verschil in voeden nu met de vaste voeding erbij? Minder vaak al bv of juist nog hetzelfde?

2 maanden geleden

Iemand ook last van teruglopende productie rond de 8 maanden? Vanmorgen maar 100 cc gekolfd terwijl ik normaal wel boven de 200cc kolf.

2 maanden geleden

Reactie op Livelli

Merken jullie ook al verschil in voeden nu met de vaste voeding erbij? Mind ...
Door vaste voeding maar 3 bv meer

2 maanden geleden

Reactie op Michelleke97

Iemand ook last van teruglopende productie rond de 8 maanden? Vanmorgen maa ...
Krijgt de baby meer vaste voeding, dan minder behoefte aan bv. Ten ik ziek was was mijn productie okk veel minder. Daarna knapte het weer goed op.

2 maanden geleden

Reactie op Livelli

Merken jullie ook al verschil in voeden nu met de vaste voeding erbij? Mind ...
Wij geven sinds een week 1 voeding minder. Zitten nu op 4 melkvoedingen per dag. Maar soms komt ze nu in de nacht nog een keer extra. Dus ze kwakkelt eigenlijk tussen de 4 a 5 voedingen nog. Dus dat is nog even zoeken bij ons

2 maanden geleden

Reactie op Livelli

Merken jullie ook al verschil in voeden nu met de vaste voeding erbij? Mind ...
Nee, nog steeds vaak wel tussen 8-10 voedingen op een dag 🙈

2 maanden geleden

Reactie op Michelleke97

Iemand ook last van teruglopende productie rond de 8 maanden? Vanmorgen maa ...
Moet je misschien ongesteld worden? Of drinkt de kleine minder bij je?

2 maanden geleden

Hoeveel plassen jullie kinderen? Wij hebben echt geen volle plasluiers op borstvoeding alleen,

2 maanden geleden

Reactie op Anoniem20232023

Moet je misschien ongesteld worden? Of drinkt de kleine minder bij je?
Je had gelijk! Voor het eerst weer ongesteld geworden 🫠

2 maanden geleden

Mijn kindje is bijna negen maanden oud en ik geef nog steeds borstvoeding. Wel lijkt het erop alsof ze soms ontevreden is. Ze laat de borst best snel los en begint dan te huilen ik bied dan snel de ander aan en dit herhaal ik een paar keer. Hebben meer mama’s ervaring Met het geven van borstvoeding op deze leeftijd Een kanttekening is ook dat mijn kindje nog steeds geen hapjes wil. Zowel vers gepureerd als potjes als stukjes wil ze niks van weten. Het enige wat ze Verder naast borstvoeding eet, is mais vingers, crackers en een korstje van een boterham. Dus kan de borstvoeding ook nog niet echt afbouwen😊

2 maanden geleden

Reactie op MoonLorena

Mijn kindje is bijna negen maanden oud en ik geef nog steeds borstvoeding. ...
Ik geef ook nog steeds borstvoeding, dochter is 8,5 maand oud. Hier drinkt ze nog steeds rustig de borst leeg en hapjes gaan hier prima, ze eet voor mijn gevoel ontzettend veel (4 keer per dag zelfs in plaats van 2 hapjes per dag), maar het blijft lastig, er gaat bij ons nog geen melkvoeding vanaf. Nog steeds elke 3 uur de borst, ook ‘s nachts. In de nacht zelfs vaker. Hoe is dat bij jou? Ik was van plan om even te overleggen met een Lactatiekundige, of even te bellen met iemand van La Leche League. Op zich is elke kind anders denk ik en ik wil best meebewegen met de behoefte van mijn dochter. Aan de andere kant stopt mijn kolfverlof ook binnenkort, dus zo vaak kolven wordt wel problematisch. Het blijft een uitdaging, die borstvoeding :)

2 maanden geleden

Reactie op fox2403

Ik geef ook nog steeds borstvoeding, dochter is 8,5 maand oud. Hier drinkt ...
Ik heb precies hetzelfde. Drinkt om de 3/4 uur en snachts ook. Over 2 weken heb ik geen kolfrecht meer. Hoe bouw ik dat af? Hij wil echt graag bv nog. Ik kan toch niet op de werkdagen overdag niets geven en op vrije dagen wel? En hoe gaat dat bij de opvang? Wat drinkt hij dan. Voor gewoon melk is het nog te vroeg, toch? Ik kan mij het echt niet meer herinneren van m'n oudste

2 maanden geleden

Ik heb precies hetzelfde. Drinkt om de 3/4 uur en snachts ook. Over 2 weken ...
Je hebt geen betaald kolfrecht meer, maar nog wel kolfrecht.

2 maanden geleden

Reactie op fox2403

Ik geef ook nog steeds borstvoeding, dochter is 8,5 maand oud. Hier drinkt ...
Ik voed ook op verzoek. Wel geef ik onze dochter ‘s avonds de fles, zodat ze de nacht goed door kan komen, maar soms wordt ze toch huilend wakker en dan geef ik ook de borst. Zeker met dit warme weer, leg ik toch iets vaker aan Wat vervelend dat je kolftijd bijna stopt. Eigenlijk wel stom. Borstvoeding is toch het beste wat je je kind kan geven. ik denk dat het sowieso nooit kwaad kan om een expert erna te vragen. Ik zat daar zelf ook al aan te denken. ik ben zelf gestopt met werken omdat ik volledig voel mijn kind wilde zijn en ik mijn man dit financieel ook konden doen. Anders was ik misschien ook al wel gestopt met borstvoeding geven, omdat ik niet genoeg kan kolven.

2 maanden geleden

Ik heb precies hetzelfde. Drinkt om de 3/4 uur en snachts ook. Over 2 weken ...
Je mag inderdaad wel nog kolven, je kolfrecht blijft, je wordt alleen niet doorbetaald in die tijd. Het zorgt er wel voor dat je waarschijnlijk opnieuw in gesprek moet met je werkgever. In mijn geval doe ik nu andere taken, omdat kolven tijdens langdurige taken niet echt een optie is. Ik voel daarmee de druk om terug te gaan naar Max 1 keer kolven per dag, tijdens mijn lunch, om wel weer ‘normaal’ te kunnen werken. Die druk zit overigens in mijn hoofd, of die er echt is weet ik (nog) niet, maar ik zie wel al op tegen het gesprek. Om antwoord te geven op je vraag over wat ze dan kunnen drinken, je zit dan toch vast aan flesvoeding/opvolgmelk tot 1 jaar. Kan zijn dat je kindje een volle fles daarvan niet direct accepteert, dus mocht je dat willen dan is het verstandig even te kijken hoe hij erop reageert. Soms is langzaam wennen nodig, je kan daar veel tips voor vinden online.

2 maanden geleden

Reactie op MoonLorena

Ik voed ook op verzoek. Wel geef ik onze dochter ‘s avonds de fles, zodat z ...
Wat fijn dat je er door thuis te blijven volledig voor je kindje kunt zijn en dat thuis zijn voor jou ook mogelijk is! Geef je in de avond kunstvoeding? En heb je het gevoel dat ze daar beter op slaapt dan een fles borstvoeding?