967 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op WeStok

Hoeveel plassen jullie kinderen? Wij hebben echt geen volle plasluiers op b ...
Hier wel hoor, de ochtend luiers zijn echt heel erg vol. Maar ze heeft die aan van 19 tot 7 en drinkt minstens 3x in die tijd

2 maanden geleden

Ik heb precies hetzelfde. Drinkt om de 3/4 uur en snachts ook. Over 2 weken ...
Hier hetzelfde. Ik ga gewoon door met kolven nog een aantal weken, maar dan in mijn pauzes en dus ook iets korter. Alles wat ik te kort kom kolf ik extra op vrije dagen, heb ook nog voorraad in de vriezer, of vul ik aan met kunstmelk. Je zou ook donormelk kunnen overwegen. Verder hier gelukkig werkgever die niet zo moeilijk is. Vorige keer hebben ze nooit gevraagd en heb ik tot zeker een jaar 2 keer per dag kunnen kolven. Toen hele tijd 1x per dag nog. Werkzaamheden moesten soms wel wat aangepast en af en toe nam ik meer tijd voor pauze dan officieel mocht, maar niemand vond dat storend. Je kan en mag er ook gewoon onbetaalde uren voor opnemen. Het is maar voor even.. helaas in Nederland dat dit nodig is. Ze gaan nu echt meer en vaker vast eten e daarnaast wordt de productie ook stabieler. Vraag en aanbod beter op elkaar afgestemd.

2 maanden geleden

Onze baby drinkt nog 5x150 cc borstvoeding per dag. Ik kolf alles. Kreeg een, vind ik, gek advies van het CB vanochtend… Moesten stoppen met bv als hoofdvoeding en overgaan naar vaste voeding als hoofdvoeding. Dus: ontbijt met brood, daarna melk, dan lunch met brood en fruit, daarna melk, dan avondeten met koolhydraten, vlees en groenten, dan melk. Ik ben het er niet mee eens en ga dit ook niet doen, ze is pas 8 maanden en geniet goed van haar melk. Ze eet ook netjes 150-200 gram fruit per dag, broodkorstje met beleg en een groentehapje rond 150-200 gram incl. soms een maisvinger oid. Hoe doen jullie dit?

2 maanden geleden

Reactie op Olivia223

Onze baby drinkt nog 5x150 cc borstvoeding per dag. Ik kolf alles. Kreeg ee ...
Grapjassen 😂 Gewoon lekker melk blijven geven als hoofdvoeding!

2 maanden geleden

Reactie op Olivia223

Onze baby drinkt nog 5x150 cc borstvoeding per dag. Ik kolf alles. Kreeg ee ...
Dat advies kregen wij ook vandaag en ik leg het naast me neer. 😉

2 maanden geleden

Reactie op Olivia223

Onze baby drinkt nog 5x150 cc borstvoeding per dag. Ik kolf alles. Kreeg ee ...
Snap dit advies alleen als vaste voedsel nog niet zo goed zou gaan. Maar nu lekker zo laten toch. Dit advies is over maand of 2 wel weer passend, dan kun je bijv altijd eerst vast voedsel aanbieden en even later de melk. Zo bouw je dat heel mooi en natuurlijk af is mijn ervaring.

2 maanden geleden

Reactie op fox2403

Je mag inderdaad wel nog kolven, je kolfrecht blijft, je wordt alleen niet ...
Dank je wel. Ah, kunstvoeding ja. Ik ga het ook eens opzoeken van 'onbetaald kolfrecht'

2 maanden geleden

Reactie op Olivia223

Onze baby drinkt nog 5x150 cc borstvoeding per dag. Ik kolf alles. Kreeg ee ...
Ik doe het precies zoals jij! Ik let erop dat ik hem ochtend, middag, avond vaste voeding aanbied. En de rest bv op verzoek.

2 maanden geleden

Reactie op fox2403

Wat fijn dat je er door thuis te blijven volledig voor je kindje kunt zijn ...
Nee ik geef borstvoeding die ik in de ochtend heb Gekolft

2 maanden geleden

Reactie op Olivia223

Onze baby drinkt nog 5x150 cc borstvoeding per dag. Ik kolf alles. Kreeg ee ...
Bv geef ik nu van vraag. Mijn baby eet liever dan drinken. Dus ochtend geef ik havermout met mijn kolf melk en een fruit daarbij. Groenten Stukje brood of mais of yoghurt Melk Fruit En avond komt nog vaak naar de borst 3-4 keer Als het warm of ziek .. komt wakker naar bv en minder eet. Dus ik doe gewoon wat ik voel dat mijn baby wilt 🤭🤷🏻‍♀️

2 maanden geleden

Reactie op Olivia223

Onze baby drinkt nog 5x150 cc borstvoeding per dag. Ik kolf alles. Kreeg ee ...
Precies hetzelfde advies gekregen pas. Om meer vaste voeding te geven en minder borstvoeding daar zou ze volgens cb harder van gaan groeien..

2 maanden geleden

Zijn er meer van jullie die heel onregelmatig ongesteld zijn? Kan dat door borstvoeding komen? Voor deze zwangerschap (4e kind) altijd heel regelmatig na deze zwangerschap eerst om de 14a 17 dagen nu soms drie weken er tussen maar voor heen was dat echt minimaal 28 dagen.. ze is zaterdag 9 maanden had gehoopt weer een beetje de oude te zijn maar voelt nog alsof mijn hormonen de weg kwijt zijn

2 maanden geleden

Reactie op Sweety

Zijn er meer van jullie die heel onregelmatig ongesteld zijn? Kan dat door ...
Ik ben pas twee keer ongesteld geweest, hier zaten zeven weken tussen. Ik ga ervan uit dat ik weer normaal ongesteld word zodra ik stop met bv.

2 maanden geleden

Reactie op Sweety

Zijn er meer van jullie die heel onregelmatig ongesteld zijn? Kan dat door ...
Ik ben nog maar 1x ongesteld geworden en als het precies zo zou zijn als voor de zwangerschap, dan had ik dinsdag ongesteld moeten worden, maar dat is niet het geval. Dus denk ik dat de hormonen nog niet helemaal de oude zullen zijn.

2 maanden geleden

Reactie op Sweety

Zijn er meer van jullie die heel onregelmatig ongesteld zijn? Kan dat door ...
Ja hier ook, begint iets van regelmaat in te komen, om de 5/6 weken en de ene keer 3 dagen andere keer 5 dagen..

2 maanden geleden

Reactie op Sweety

Zijn er meer van jullie die heel onregelmatig ongesteld zijn? Kan dat door ...
Ik ben nog steeds niet ongesteld te worden 😶

2 maanden geleden

Reactie op Sweety

Zijn er meer van jullie die heel onregelmatig ongesteld zijn? Kan dat door ...
Ik ben nog niet ongesteld geworden

één maand geleden

Oké niemand dus zo vaak. Hier was het gelijk de eerst volgende maand prijs en dus veel te vaak. Ik geef nog steeds volledig bv en daarbij eet ze nu wel wat vaste voeding maar alsnog minimaal 5x per dag bv

één maand geleden

Hoevaak vervangen jullie het membraam van je borstkolf?

één maand geleden

Reactie op Livelli

Hoevaak vervangen jullie het membraam van je borstkolf?
Toevallig van de week voor het eerst vervangen, las op internet tussen de 3-6 maanden, maar lijkt mij ook afhankelijk van hoe vaak je het gebruikt. Ik heb de Medela Freestyle en op internet kon je zo nieuwe membranen bestellen