748 Reacties

7 maanden geleden

Reactie op MyFirstL0veM

Zijn jullie tepels ook zo gevoelig? Ik kan gewoon echt niks verdragen en mo ...
Hier hele gevoelige tepels, moet met mijn handen op m’n borsten de douche in stappen want als er een waterstraal op komt 😩 Ook afdrogen is drama.. geen kloven maar gewoon intens gevoelig 😣

7 maanden geleden

Reactie op Spirit

Ik merk de afgelopen dagen iets opvallends. Namelijk dat mijn borsten even ...
Ja, heb ik ook! Heb het idee dat t door de oxytocine komt, want heb t ook als ik naar m'n man kijk en me verliefd voel of als m'n andere kindjes huilen.

7 maanden geleden

Als jullie kindjes na een voeding in slaap vallen, laten jullie hem/haar dan even liggen of gelijk rechtop om te boeren? Vind dit zo lastig… onze dochter spuugt (best wel een golf met melk) de laatste twee dagen, weet niet waar ik goed aan doe…

7 maanden geleden

Probeer haar recht op te houden tijdens het eten geven en probeer om de 20cc een boertje te laten. Mijn kindje heeft reflux en dit werkt heel goed by hem! Je kan ook bedje aan de bovenkant omhoog doen met handdoekjes zodat ze met haar hoofdje hoger lig en het eten beter kan zakken By my kindje van 3 weken helpt dit gelukkig! Hopelijk by uw kindje ook!

6 maanden geleden

Reactie op KarinaK

Als jullie kindjes na een voeding in slaap vallen, laten jullie hem/haar da ...
Als mijn baby in slaap valt overdag ik probeer hem wakker te maken als lukt niet ik laat hem een boertje doen en snachts gewoon boertje doen en lekker terug slapen

6 maanden geleden

Ik heb het idee of weet het eigenlijk wel zeker (zie het ook na 10 min kolven) dat mijn linkerborst veel meer melk produceert dan rechts. Baby is veel ‘enthousiaster’ met rechts en als ik rechts als 2e borst aanbied dan drinkt ze niet nog even maar pakt echt flink wat voeding. Iemand hier ervaring mee?

6 maanden geleden

Het klinkt misschien stom maar hoe zorg je dat je kindje doordrinkt? Mijn zoontje zit soms wel 1,5 a 2 uur aan de borst en ik wil gewoon slapen 😅 Hij valt bij de eerste paar slokken in slaap. Maar als hij los laat van mijn tepel (ik denk, hij is klaar), dan wil ik hem wegleggen en begint hij toch te huilen omdat hij honger heeft.

6 maanden geleden

Reactie op tango

Het klinkt misschien stom maar hoe zorg je dat je kindje doordrinkt? Mijn z ...
Is hij soms te warm aangekleed? Ik heb als tip gekregen om geen dekentje om hem heen te leggen, en indien nodig wat kleren uit te trekken.

6 maanden geleden

Reactie op tango

Het klinkt misschien stom maar hoe zorg je dat je kindje doordrinkt? Mijn z ...
Verschonen van te voren of tussendoor zodat hij goed wakker wordt? Ip kun je er vanuit gaan dat als je 20-30 minuten borst(en) aanbiedt, hierna niet effectief drinken meer is maar meer zuigbehoefte (bijv bij vermoeidheid). Dan zou je speen kunnen aanbieden of misschien overdragen aan je partner, kan hij hem dan in slaap wiegen? Hier helpt het ook om haar weg te leggen op de zij, ingebakerd, met speen en dan even kloppen op de billen. Of bij drama slaapmomenten in de draagzak en in ieder geval 10-15min laten slapen voor het wegleggen. Misschien dat je het zo een beetje kan doorbreken en zorgt voor effectievere drinksessies / meer rust voor jou? Lastig hoor, zoontje dronk hier ook altijd liefst 60 minuten, steeds kleine slokjes. Tot we dus wat ‘strenger’ gingen zijn met borst aanbieden. Wilde niet altijd als levende speen functioneren.

6 maanden geleden

Reactie op 16Ns

Ik heb het idee of weet het eigenlijk wel zeker (zie het ook na 10 min kolv ...
Dit had ik ook. Ik ben de "legere" borst vaker gaan stimuleren. Dus elke voeding ook die borst even aanleggen. Daardoor werd de andere borst iets leger en die legere voller. Heb nu na 7 weken geen verschil meer

6 maanden geleden

Reactie op tango

Het klinkt misschien stom maar hoe zorg je dat je kindje doordrinkt? Mijn z ...
Ik zou toch een keertje proberen om toch niet opnieuw aan te leggen en dan bijvoorbeeld pas na een uur of twee uur weer. Eventueel kan je een speentje aanbieden, want misschien zuigbehoefte? Ik belandde met m'n eerste kindje ook vaak ik heel lange sessies, maar merk nu ik wat strenger voed (echt drinken, anders van de borst af) dat m'n kindje effectiever leert drinken en ik zelf meer energie overhou. Is anders super vermoeiend!!

6 maanden geleden

Reactie op tango

Het klinkt misschien stom maar hoe zorg je dat je kindje doordrinkt? Mijn z ...
Ik geef tijdens de voeding borstcompressie als ik merk dat hij niet meer effectief aan het drinken is, als er dan weer flink melk stroomt zie ik dat hij weer gaat doordrinken. Daarnaast op zn handje wrijven om hem weer te stimuleren te gaan drinken.

6 maanden geleden

Reactie op tango

Het klinkt misschien stom maar hoe zorg je dat je kindje doordrinkt? Mijn z ...
Dat was hier ook zo, op het moment ziet een voeding 's nachts er zo uit: Wakker worden, aanleggen, dekentje en mutsje af, kwartiertje drinken, boeren, schone luier, inzwachtelen en opnieuw aanleggen. Afkoppelen als ze stopt met drinken. Onderhand heeft ze heel dorstige momenten waar we anderhalf uur bezig zijn (inclusief verschonen tussendoor), maar dan slaapt ze daarna ook vier uur.

6 maanden geleden

Clusteren, hoe herkennen jullie dat? Ik vind het soms enorm lastig. Ik herken een patroon van onrust in de avond. Echter laat ons zoontje de borst snel weer los na aanhappen. Hij blijft dan wel zoeken, probeert aan te happen (lukt vaak niet) en raakt erg overstuur. Als ik hem dichtbij me neem (buik tegen buik, beetje laten hangen zoals bij krampjes) wordt hij uiteindelijk ook wel rustig. Dus misschien zijn het wel krampjes? Vooral het blijven zoeken en ontroostbaar huilen vind ik verwarrend. Bij krampjes zou hij met zijn speen ook even tevreden moeten zijn lijkt me? Ondertussen speelt ook mee dat ons zoontje veel spuugt. Dat maakt het rationeel ook lastig; want nog meer drinken is wellicht nog meer last van spugen..

6 maanden geleden

Reactie op loki1991

Clusteren, hoe herkennen jullie dat? Ik vind het soms enorm lastig. Ik herk ...
Precies wat je omschrijft is clusteren 😬 het is een soort reflex net als zuigbehoefte. Mijn moeder vergelijkt het altijd met kalfjes, die trekken en duwen ook, en dat het nodig is voor de melkproductie. Dus eigenlijk horen baby’s dat te doen voor de melkproductie.

6 maanden geleden

Reactie op Oznr

Precies wat je omschrijft is clusteren 😬 het is een soort reflex net als z ...
Maar, als ons zoontje zo onrustig is, lukt het hem vervolgens niet om te drinken. Hij ligt dan klaar, schudt wild met z’n hoofdje en ‘zoekt’ naar hapt vervolgens niet aan. Daarna weer zoeken en happen, maar hij pakt de tepel niet vast. Dat leidt tot frustratie en huilen.

6 maanden geleden

Reactie op loki1991

Clusteren, hoe herkennen jullie dat? Ik vind het soms enorm lastig. Ik herk ...
Waarom lukt het aanhappen niet. Bijv kleine tepel? Dan kan tepelhoedje helpen. Waardoor ze beter aanhappen en kunnen drinken omdat tepelhoedje dan wel het slikreflex/drinkreflex achter in het mondje voelt.

6 maanden geleden

Hoe voeden jullie snachts het efficiëntst? Ik ben al met al toch wel minstens 45 minuten bezig en vraag me af of dit korter kan? Dit doe ik nu: - Zo'n 15 minuten borst 1 - 10 minuten verticaal houden - Schone luier (want hij is in slaap gevallen) - Borst 2 totdat hij stopt, vaak na 5 minuten - 10 minuten verticaal houden/ tot hij slaapt - Terug in bed Misschien tussen borst 1 en de luier niet verticaal houden? Hij boert nooit echt en heeft geen reflux.

6 maanden geleden

Reactie op Nelle23

Hoe voeden jullie snachts het efficiëntst? Ik ben al met al toch wel minste ...
Ik ben minstens een uur bezig, omdat baby veel geboerd moet worden tussendoor. Tien minuten aan de borst, boeren op weg naar de schone luier, weer borst, na een minuut of tien weer vijf minuten lopen en boeren, weer aan de borst en dan laatste keer boeren en naar bed.

6 maanden geleden

Reactie op Nelle23

Hoe voeden jullie snachts het efficiëntst? Ik ben al met al toch wel minste ...
Ik zou het gewoon eens proberen zonder rechtop te houden. Eerste kindje had flink reflux, maar snachts kon ik hem na een boertje zonder rechtop te houden in bed leggen en ging hij lekker slapen. Terwijl dat overdag echt niet kon zonder spugen/voeding die steeds omhoog kwam.