750 Reacties

6 maanden geleden

Hebben jullie al een speen gegeven?

6 maanden geleden

Hebben jullie al een speen gegeven?
Ja alleen lijkt ze t speentje soms niet te snappen. De ene keer pakt ze hem goed, de andere keer weet ze niet wat ze er mee moet doen 😅

6 maanden geleden

Hebben jullie al een speen gegeven?
Nee, las dat t advies was tot 6 wkn te wachten ongeveer. En nog niet in een situatie gekomen waar we dachten dat een speen echt zou helpen.

6 maanden geleden

Hebben jullie al een speen gegeven?
Ja! Onze kleine man heeft af en toe nog wat zuigbehoefte. Omdat mijn melk vrij snel stroomt kan hij die behoefte aan de borst niet kwijt

6 maanden geleden

Reactie op Nelle23

Hoe voeden jullie snachts het efficiëntst? Ik ben al met al toch wel minste ...
Klinkt goed. Ik zou zelf in slaap vallen bij die 20min (in totaal) verticaal houden, dat kan denk ik wel korter

6 maanden geleden

Hebben jullie al een speen gegeven?
Ja, al heel snel eigenlijk, binnen de 2 weken. Ze is nu 4,5 week en drinkt uit borst en fles en gebruikt de speen. Wij doen dat laatste vooral bij onrust als we weten dat ze geen honger heeft. Ze spuugt hem dan zelf uit als ze in slaap valt 👍

6 maanden geleden

Geven jullie allemaal beide borsten per voeding?? Mijn dochter is 10dagen oud en drinkt nu 1 borst per voeding, omg 10 minuten. Ze groeit heel goed, is tevreden. Vanaf wanneer ga je beide borsten aanbieden?

6 maanden geleden

Reactie op dewinter

Geven jullie allemaal beide borsten per voeding?? Mijn dochter is 10dagen o ...
Je hoeft niet per se beide borsten aan te bieden! Als ze voldoende heeft aan één, dan is dat prima (aldus een borstvoedingscursus😉).

6 maanden geleden

Reactie op dewinter

Geven jullie allemaal beide borsten per voeding?? Mijn dochter is 10dagen o ...
Hier vanaf dag 1 beide borsten aangeboden. Dit raadden ze in het ziekenhuis al aan, daar adviseerden ze om na zo’n 10-15 minuten te switchen van kant. Ondertussen doen we het ietsje anders, we bieden altijd borst 1 aan en laten hem drinken tot hij zelf loslaat (meestal is dit 20 minuten), dan verschonen we hem, en dan bieden we borst 2 aan weer tot hij zelf loslaat (meestal zo’n 10 minuten). Daarna valt ie ook weer heerlijk in slaap (meestal). De volgende voeding beginnen we dan met de borst waar hij de vorige keer geëindigd is

6 maanden geleden

Vraagje over nachtvoeding, wat eten jullie hierbij? Ik was eerst goed bezig met gezond bananenbrood, fruit en merk dat ik nu steeds makkelijker wordt met koekjes etc. Ik ben wel klaar met al dat gekruimel in bed: wat eten jullie en tot wanneer moet je bij die nachtvoedingej eten en drinken?

6 maanden geleden

Reactie op antsje93

Vraagje over nachtvoeding, wat eten jullie hierbij? Ik was eerst goed bezig ...
Waarom/van wie moet je eten? Ik heb nooit gegeten bij de nachtvoeding. Wel drink ik water omdat ik dorst krijg. Maar moet er niet aan denken om snachts te eten 😅 (Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord dat je erbij zou moeten eten)

6 maanden geleden

Reactie op SunnyMom

Waarom/van wie moet je eten? Ik heb nooit gegeten bij de nachtvoeding. Wel ...
Ja eigenlijk op advies van een lactatiekundige waarbij ik een cursus heb gevolgd, dus ik ging er vanuit dat dit zo hoort, energie steeds wat aanvullen.

6 maanden geleden

Reactie op antsje93

Ja eigenlijk op advies van een lactatiekundige waarbij ik een cursus heb ge ...
Ben je erg slank of kost je borstvoeding je veel energie? Misschien is er een reden voor dat dit werd geadviseerd. Zelf ken ik dit ook niet. Wel goed water drinken, maar that’s it.

6 maanden geleden

Reactie op antsje93

Vraagje over nachtvoeding, wat eten jullie hierbij? Ik was eerst goed bezig ...
Merk je aan je lichaam dat het de energie nodig heeft? In de eerste werk kon ik midden in de nacht nog wel een eitwitreep eten, nu is veel water voldoende.

6 maanden geleden

Reactie op dewinter

Geven jullie allemaal beide borsten per voeding?? Mijn dochter is 10dagen o ...
Nee, in het begin wel gedaan om de boel op te starten, maar ik heb overproductie, dus ik blokvoed nu.

6 maanden geleden

Reactie op SunnyMom

Waarom/van wie moet je eten? Ik heb nooit gegeten bij de nachtvoeding. Wel ...
Ik heb een snackbag op mijn nachtkastje met mueslirepen, ontbijtkoek en bolletje goed bezig. Ik pak er onderhand weinig van, omdat ik overdag beter eet.

6 maanden geleden

Reactie op antsje93

Vraagje over nachtvoeding, wat eten jullie hierbij? Ik was eerst goed bezig ...
Je verbrand met borstvoeding soms wel 500kcal extra op een dag. Ik had ‘s nachts mega honger en nam vaak een breaker of een proteïne shake. Nu geef ik geen BV meer maar kolf ik nog wel eens, echt honger heb ik niet meer. Wel enorm dorst 💧

6 maanden geleden

Hier even n frustratie momentje; ze wilt zoveel, zovaak en zolang aan de (beide) borst drinken dat ik soms het idee heb dat m'n borsten gewoon leeg zijn en er niks meer uit komt. Ze blijft zo gefrustreerd op zo'n moment. Laat de laatste dagen ook 3 uur meer er tussen maar 1.5u/2u. Ze is donderdag 3 weken oud en al wel ver over dr geboortegewicht heen. Ik ben zo moe dat ik in staat ben er mee te gaan stoppen, al wil ik dat het liefst niet natuurlijk maar het breekt me helemaal op 💔

6 maanden geleden

Reactie op MyFirstL0veM

Hier even n frustratie momentje; ze wilt zoveel, zovaak en zolang aan de (b ...
Géén 3u bedoel ik 😉

6 maanden geleden

Reactie op MyFirstL0veM

Hier even n frustratie momentje; ze wilt zoveel, zovaak en zolang aan de (b ...
Snap dat het je opbreekt. Had hier een beetje hetzelfde en geef nu eerst de borst en biedt haar daarna nog een klein beetje kv aan. Het is voor ons een goede oplossing. Baby tevreden, mama meer rust en ze krijgt wat ze nodig heeft.