755 Reacties

6 maanden geleden

Reactie op MyFirstL0veM

Hier even n frustratie momentje; ze wilt zoveel, zovaak en zolang aan de (b ...
Heeel even volhouden nog, klinkt als een regeldag(en). Meestal 1-3 dagen en dan juist weer meer tijd ertussen. 🍀

6 maanden geleden

Onze dochter is een week oud. De borstvoeding loopt alles behalve soepel. Het vergt natuurlijk ook veel oefening, maar ze laat de borst constant los en kan geen vacuüm houden😣 Ik kolf nu alle voedingen, omdat alle voedingen daarop uitdraaien. Ze raakt zo gefrustreerd tijdens het voeden dat het helemaal niet meer lukt. Donderdag komt er gelukkig een lactatiekundige meekijken. Iemand soortgelijke borstvoedingsproblemen gehad en al een lactatiekundige laten meekijken?

6 maanden geleden

Reactie op Koraaltje

Onze dochter is een week oud. De borstvoeding loopt alles behalve soepel. H ...
Ik heb precies hetzelfde. Mijn zoontje is morgen een week oud. Maandag heb ik zijn tongriempje laten klieven op aanraden van de kraamhulp en verloskundige, het gaat nu iets beter met aanhappen maar lukt nog steeds niet altijd. Bij mij komt er morgen een lactatiekundige langs om mee te kijken.

6 maanden geleden

Tepelhoedjes geprobeerd? Dat was hier de redding voor het snelle loslaten

6 maanden geleden

Iemand ervaring met spruw? Ik vermoed dat ik spruw heb: mijn tepels prikken/jeuken en zijn erg gevoelig. Tepels zijn ook wat rood/roze van kleur. Met name na de voedingen voelt het vervelend aan en ook tijdens het voeden is het onaangenaam. Ik kan niet zeggen dat het extreem pijnlijk is, maar ik heb met minder last gevoed. Bij mijn kindje zie ik (nog) niets in zijn mondje. Ik weet dat behandeling bij beiden nodig is, mocht het spruw zijn. Wat is dan een middel van voorkeur voor mijn kindje, aangezien hij geen witte aanslag o.i.d. heeft? Ik lees dat nystatine vaak niet veel doet. Over kokosolie lees ik positieve dingen. Iemand een succesverhaal hiermee? Ik denk zelf bv. aan mezelf te behandelen met miconazol en mijn kindje met kokosolie.

6 maanden geleden

Reactie op loki1991

Iemand ervaring met spruw? Ik vermoed dat ik spruw heb: mijn tepels prikken ...
Prikken en jeuken kan ook komen door de borstvoeding zelf. Je kan eerst nog een tepelcreme proberen om te zien of dit helpt?

6 maanden geleden

Mijn tepels glimmende helemaal. En deed echt pijn bij het aan happen. Ik zag het wel eerst bij mijn dochter. Ben nu steeds alles aan het uit koken. Heb voor me dochter nystatine gekregen en voor me zelf micinazol . Heb zelf een week moeten afkolven omdat het niet zo pijn deed. Ook de billetjes van de kleine in de gaten houden daar kan ook uit slag komen. Daar kan je micinazol smeren. Ik was er met 4dagen van af . Na dat we begonnen waren Nystatine en micinazol

6 maanden geleden

Reactie op sam_djth

Ik heb precies hetzelfde. Mijn zoontje is morgen een week oud. Maandag heb ...
Tongriem gaat ze donderdag checken, mogelijk dat dat indd het probleem is. Fijn dat het al.iets beter gaat, ik hoop dat het helemaal goed komt na de lactatiekundige!

6 maanden geleden

Reactie op Sjoeliewoelie

Tepelhoedjes geprobeerd? Dat was hier de redding voor het snelle loslaten
Nee niet geprobeerd, ik dacht dat je dat meer gebruikte als je ingetrokken/platte tepels had. Mijn tepel staat wel echt naar buiten. Maar ik ga me er in verdiepen, wellicht dat dat nog iets is. Bedanktb

6 maanden geleden

Reactie op loki1991

Iemand ervaring met spruw? Ik vermoed dat ik spruw heb: mijn tepels prikken ...
Ik lees mee! Zit nu in exact dezelfde situatie aan 1 kant 😕

6 maanden geleden

Reactie op loki1991

Iemand ervaring met spruw? Ik vermoed dat ik spruw heb: mijn tepels prikken ...
Je kunt ook jullie beide met kokosolie behandelen. Wel zorgen dat het onbewerkte is (dus ook naar kokos ruikt). Als het nog niet zo erg is, werkt dit vaak goed! Na elke voeding je tepels schoonmaken met warm water en dan kokosolie erop. Ook in het mondje van je baby smeren, werkt ook preventief namelijk!

6 maanden geleden

Ik weet het niet meer... ik ben helemaal op. Ik slaap bijna niet en ik heb het gevoel dit niet vol te houden. Onze dochter is op 25 november geboren. Vanaf het begin slaapt ze al niet in haar eigen bed, maar de borstvoeding ging wel oke (behalve het aanhappen, maar dat doet ze nu wel goed). 'S nachts blijft ze alleen maar willen drinken. Ik ben nu al vanaf 00.30 ur bezig en ze blijft maar vragen en zoeken naar mijn tepel. De voeding duurt nu dus al 1,5 uur. Ze is super onrustig met drinken en blijft dus maar aanhappen. Ik heb genoeg melk, want er blijft ook melk uit komen. Het vervelende is alleen dat als ze uiteindelijk in slaap valt dit hooguit voor een uurtje is en dan begind het feestje weer opnieuw. Ze wil ook geen speentje aannemen, ze wil echt alleen mijn borst. Ik weet het echt niet meer. Eerder dronk ze gewoon rustig, maar nu beweegt haar hele lichaam mee. Ze lijkt gefrustreerd te zijn ofzo, ik weet het niet. Ik lig er alleen helemaal af ik ben op. Ik wil gewoon even slapen. Vanaf de bevalling tot nu heb ik eigenlijk amper meer geslapen. Ik ben zoo moe.

6 maanden geleden

Reactie op Teddy2020

Ik weet het niet meer... ik ben helemaal op. Ik slaap bijna niet en ik heb ...
Oh lieve mama dit is zo herkenbaar! Waarschijnlijk is je kleintje druk bezig met haar dag/nacht ritme omgooien en is ze nu ‘s nachts aan het clusteren, of heeft ze een regeldagje om jouw productie op te krikken. Dit gaat voorbij!! Slaapt ze overdag wel langer? Kan je je partner vragen om haar ‘s ochtends mee uit bed te nemen dat jij nog even bij kan slapen? Of eventueel dat je eerder op de avond naar bed gaat dat je partner de kleine bezig houdt? Je kan dit!!!

6 maanden geleden

Iemand die per voeding 1 borst geeft? Zo ja, Om de hoeveel uur komt de dan baby voor een voeding?

6 maanden geleden

Iemand die per voeding 1 borst geeft? Zo ja, Om de hoeveel uur komt de dan ...
Mijn kleine is nu zo'n 2,5 week en drinkt soms 1 borst. Soms is 1 genoeg en hoor ik hem 3 uur later. De andere keer drinkt hij wel uit alle 2 en wil hij al eerder. Ik geef eigenlijk gewoon wat hij vraagt, werkt goed. Heb er over het algemeen zo'n 3 a 4 uur tussen zitten. Overdag wil die soms na een uur weer, maar dat betekent dan wel dat ie snachts goed slaapt/drinkt.

6 maanden geleden

Iemand die per voeding 1 borst geeft? Zo ja, Om de hoeveel uur komt de dan ...
Ik geef standaard een borst. De kleine komt gemiddeld om de 3 a 4 uur. Soms wat eerder, soms wat langer (afgelopen nacht heeft ze er 5,5 uur tussen gelaten).

6 maanden geleden

Iemand die per voeding 1 borst geeft? Zo ja, Om de hoeveel uur komt de dan ...
Tussen de 2,5-5,5 uur komt ze. En soms na een half uur, maar dan is ze gewoon te snel weggelegd.

6 maanden geleden

Iemand die per voeding 1 borst geeft? Zo ja, Om de hoeveel uur komt de dan ...
Ik geef 1 borst per keer. Overdag laat ze er zo'n 3/4 uur tussen. En eerste gedeelte van de nacht laat ze er 5/6 uur tussen.

6 maanden geleden

Vanaf wanneer laten jullie er langer dan 3 uren tussen zitten overdag met borstvoeding? Wij maken ons zoontje (2weken) overdag nog om de 3 uren wakker en snachts laten we hem zelf komen.

6 maanden geleden

Reactie op Livelli

Vanaf wanneer laten jullie er langer dan 3 uren tussen zitten overdag met b ...
Als je kindje boven het geboortegewicht is en zich zelf goed meldt, mag je voeden op verzoek. Overdag laat hij er snachts wel een kleine 4u tussen - snachts helaas nooit 😅