756 Reacties

6 maanden geleden

Reactie op Livelli

Vanaf wanneer laten jullie er langer dan 3 uren tussen zitten overdag met b ...
Wij doen hetzelfde inderdaad. Ik ben bang dat als we hem overdag zelf laten komen dat hij ‘s nachts minder zal slapen 😅

6 maanden geleden

Reactie op Livelli

Vanaf wanneer laten jullie er langer dan 3 uren tussen zitten overdag met b ...
Wij doen het ook zo inderdaad. Overdag wakker maken om de 3 uur, ‘s nachts op verzoek… helaas komt ze ‘s nachts stipt om de 3 uur hahs

6 maanden geleden

Mijn baby is 2 weken en spuugt altijd na de borstvoeding. Soms komt het meteen er al uit zodra die van de borst komt. Hebben jullie dit ook altijd? Zou dat kunnen zijn dat hij dan teveel gedronken heeft of iemand enig idee waar het aan ligt? Ik snap dat het erbij hoort maar heb wel het gevoel alsof het erg vaak/veel is…

6 maanden geleden

Reactie op Fem.

Oh lieve mama dit is zo herkenbaar! Waarschijnlijk is je kleintje druk bezi ...
Ze slaapt overdag wel beter, maar ook niet zonder mij of mijn man. Ze wil echt het lichamelijk contact. Meestal doe ik haar dan lekker in de draagzak en dan valt ze heerlijk in slaap. Wel zit er dan meer tijd tussen de voedingen. Waar ze overdag makkelijk 2 a 3 uur zonder voeding red, wil ze snachts echt elk uur. Vandaag heeft mijn man haar meegenomen voor een lange wandeling en straks neemt hij haar ook nog even lekker een uurtje bijzich zodat ik nog een keer een uurtje kan slapen. Vanaf morgen gaan we dat dagelijks doen. Mijn man is nog iets meer dan een week thuis. Hopelijk gaat het over een week wat beter als hij weer gaat werken. Hoelang duurde het bij jullie voordat er wat meer tijd tussen de voedingen kwam en dan net name snachts?

6 maanden geleden

Reactie op Teddy2020

Ze slaapt overdag wel beter, maar ook niet zonder mij of mijn man. Ze wil e ...
Wat fijn dat jullie het zo kunnen afwisselen dat je toch nog wat uurtjes pakt! Ons zoontje (van 21 november) heeft nu sinds een dag of 5 dat hij in de avond enorm wil clusteren en dan de nacht redelijk goed doorslaapt. Tussen 8-12 is hij dan echt onrustig en wil hij veel drinken, dan laat hij ‘s nachts vaak 3.5 uur tussen de voeding, een enkele keer ook maar 2 uur. Wat je ook kan proberen, in plaats van een speentje je vinger aan te bieden om zuigbehoefte te stillen. Vaak wil dat ook nog helpen. Pas als hij die echt met z’n tong eruit duwt gingen wij pas opnieuw aanleggen.

6 maanden geleden

Reactie op Annemss

Ik geef 1 borst per keer. Overdag laat ze er zo'n 3/4 uur tussen. En eerste ...
Zo fijn. Mn dochtertje is nu 5 dagen oud maar komt echt om de 2u, ook nacht. Was dit bij jullie ook zo in het begin? Wanneer merkte jullie verandering? I know t hoort erbij, maar soms echt even slopend haha

6 maanden geleden

Zo fijn. Mn dochtertje is nu 5 dagen oud maar komt echt om de 2u, ook nacht ...
Eigenlijk liet mijn dochtertje er gelijk zolang tussen zitten. Had ik echt niet verwacht...

6 maanden geleden

M'n zoontje is nu een week en hij wil de laatste paar dagen bijna continu aan m'n borst. We mochten van de kraamverzorgster een speen gebruiken, omdat ik door pijnlijke tepels ook heb gekolfd en hij een flessenspeen ook al gewend is, maar intussen accepteert ie die ook al niet meer. Hij ligt met gemak meer dan een uur te zuigen en lijkt dan in slaap te vallen, maar als ik hem dan in z'n co-sleeper leg zet ie het alweer op een brullen. Vandaag is waarschijnlijk z'n regeldag dus nu is het helemaal drama. Ik word er intussen wel een beetje wanhopig van 🫣

6 maanden geleden

Reactie op Heart-eyes

M'n zoontje is nu een week en hij wil de laatste paar dagen bijna continu a ...
Herkenbaar!! Dochter van 25-11. Wil vooral snachts veel drinken (elk uur) en niet in haar bedje ook al staat die naast mijn bed. Ze slaapt alleen als ze lichaamscontact heeft.

6 maanden geleden

Even een persoonlijk succes verhaaltje delen . Doordat ik al vroeg in de zwangerschap begon met de melkproductie gaat de borstvoeding bij mij echt fantastisch 🤩 Toen ik net bevallen was in het ziekenhuis kolfde ik gelijk al 40cc in het allereerste cupje 🤯 de verpleegkundige waren zo verbaasd en vertelde mij vol verbazing dat ze zoiets eigenlijk nooit meemaken . Ik had destijds helemaal geen flauw idee over hoe en wat en welke hoeveelheden er eigenlijk normaal zijn . Toen wij uiteindelijk weer thuis kwamen begon ik eigenlijk om de borstvoeding af te kolven en jawoor de melkfabriek was geopend 😂 ik kolfde al snel uit 1 borst 100cc en dat in de eerste week . Ik heb ook geen medela kolf gehuurd want mijn kraamhulp zag dat het met mijn elektrische philips advent ook al super goed ging . Nu zijn we bijna 2 weken verder en mijn partner heeft me ondertussen de bijnaam koetje gegeven hahaha . Ik geef de ochtend voeding tot een uurtje of 16:00 aan de borst en dan om 19:00 begin ik met afkoelen voor de avond / nachtvoedingen die ze dan savonds in een flesje krijgt . Zowel uit de linker als de rechter borst kolf ik zo’n 100 / 140 cc na ongeveer 10 minuten . Ik had zelf nooit verwacht dat het borstvoeden zo zou bevallen en dat het zo lekker zou lopen . Stiekem wel een beetje trots 🐮

6 maanden geleden

Ik ben op 23 november begonnen aan mijn 3e borstvoeding avontuur! Mijn oudste die is van 2020 en heb ik 2 jaar en 2 maanden mogen voeden, mijn middelste die is van 2021 en heb ik 1 jaar en 2 maanden gevoed. 🩵 Ik had op dag 2 al stuwing en dat duurde even voordat het echt weer afnam. Baby groeit goed 🥛🍼

6 maanden geleden

Wij hebben een wisseling in kraamhulp gehad, en nu 2 verschillende adviezen gekregen qua bv. 1. Borst 1 'leeg' laten drinken (dus ook bij boertje tussendoor borst 1 weer aanleggen). Borst 2 aanbieden, kijken wat kindje nog wil. Volgende voeding starten bij borst 2. 2. Borst 1 aanbieden tot kindje zelf loslaat, Borst 2 aanbieden tot kindje zelf loslaat. Volgende voeding starten bij laatste borst. Ik weet niet zo goed welk advies nu op te volgen. Ons kindje is van 2 december. Bv is op gang en ik heb in de avond/nacht wat last van stuwing.

6 maanden geleden

Reactie op Frumpsie

Wij hebben een wisseling in kraamhulp gehad, en nu 2 verschillende adviezen ...
In principe is 'leeg' drinken het beste. Dan krijg je ook wat meer vette melk, dat zit geleidelijk aan wat verder naar achter. Dus optie 1.

6 maanden geleden

Weet iemand hoe vaak de miconazol/daktarin moet smeren bij een schimmelinfectie van de tepel? De lactatiekundige zegt om de voeding, maar de bijsluiter zegt 2x per dag. Zit nu een beetje in dubio wat te doen.

6 maanden geleden

Reactie op Frumpsie

Wij hebben een wisseling in kraamhulp gehad, en nu 2 verschillende adviezen ...
Bij mij drinkt ze ene borst 10 minuten. Als ze.langer doet gaat ze meer tutten. Dus 10 minuten goed wakker houden, evt borst masseren zodat ze goed blijft drinken en dan eraf. Boeren en luier verschonen, dat ze weer wakker wordt en dan andere borst 10 minuten tenzij ze klaar is. Als ze te weinig achtermelk binnen krijgt ( het vette melk) krijgt ze groene ontlasting. Dan weet je dat ze je borst dus niet goed leeg maakt. En er is niet 1 vaste richtlijn. Doen wat voor jou t beste aanvoelt en zolang je kleine t goed doet is t ook prima.

6 maanden geleden

Reactie op Spirit

Weet iemand hoe vaak de miconazol/daktarin moet smeren bij een schimmelinfe ...
Miconazol doe ik na iedere voeding. Bij mij staat ook 2x per dag maar apotheek vertelde na iedere voeding smeren.

6 maanden geleden

Reactie op MyFirstL0veM

Miconazol doe ik na iedere voeding. Bij mij staat ook 2x per dag maar apoth ...
Ja ik deed dat dus ook, maar het droogt bij mij echt ontzettend uit, ik heb zulke zere tepels… ga nu maar even over op kokosolie

6 maanden geleden

Ik word echt gillend gek van spruw… gelukkig is het uit mijn meisje haar mond bijna weg, en heeft ze geen last, maar mijn tepels….. het doet zo’n zeer

6 maanden geleden

Ik heb het idee dat mijn zoontje opeens de achtermelk niet goed kan drinken. Sinds een paar dagen drinkt hij heel onrustig en duren de sessies meer dan een uur. Het begint rustig, maar na een tijdje raakt hij gefrustreerd. Zijn ontlasting is ook groen geworden, wat kan duiden op een tekort aan achtermelk begreep ik. Hij is ook moeilijker in slaap te krijgen. Gisteren is dit mij overdag helemaal niet gelukt en zaten we er allebei goed doorheen.. Weet iemand misschien wat ik hiermee moet? Ik kan de lactatiekundige pas maandag weer bereiken en nog twee van zulke dagen als gisteren ga ik niet trekken.

6 maanden geleden

Reactie op esmee11

Ik heb het idee dat mijn zoontje opeens de achtermelk niet goed kan drinken ...
Ik ben hier vaak onzeker over geweest bij mijn eerste. Bij mijn derde kindje nu geef ik op dat soort dagen soms een flesje kunstvoeding, zodat ik maar zeker weet dat ie een keetje echt vol zit met 'rijke' melk, of hoe zeg je dat, en dan kon ie ook even een goede ronde slapen (en ik ook). Het klinken als regeldagen, dus waarschijnlijk is het advies regelmatig aanleggen en effectief laten drinken, maar ik was soms ook zo moe en gefrustreerd dat dit me beter hielp. Misschien heb je er wat aan. Succes!!