21 Reacties
9 dagen geleden
Herkenbaar. Ons zoontje slaapt ook al vanaf geboorte bij ons. Kun je haar wel alleen laten slapen in jullie bed? Ons zoontje leggen we daar gewoon al in en als hij in slaap valt gaan we naar beneden en hebben we wat tijd samen. Ons zoontje blijft ook altijd rechtop in bed zitten als hij wakker wordt dus geen risico dat hij uit het bed valt.
9 dagen geleden
Tjonge wat pittig!!
Ik ben ook absoluut niet van het huilen, maar weet van de eerste en tweede dat je er soms even doorheen moet. Ze zijn nu op een leeftijd dat ze heel goed weten dat je bij huilen weer terug komt en ze zijn nu ook in staat om zelf in slaap te vallen. Een vast slaapritueel is bij mijn beide kindjes heel belangrijk en als ze weer zo'n periode hebben dat ik ze niet weg kan leggen of weg mag lopen dan houdt ik toch vast aan het ritueel. Slaapliedje, knuffel en kus, muziekje aan en terwijl ik wegloop je stem nonchalant laten klinken terwijl je welterusten zegt. Dan huilt hij soms even heel hard tot de deur dicht is dan is het zo over. Maar voordat je daar bent moet je volhouden en de interval dat je terug gaat steeds langer maken. En als je terug gaat ook niet overdreven knuffelen maar doe je het liefst zo min mogelijk om ze rustig te krijgen. Je hebt daar bepaalde stappen in. Kalme stem, met de hand aanraken optillen enz. Die dagen zijn even pittig maar zijn het later zo waard. Dit duurde bij ons bij beide kinderen nog geen week en hebben nu allebei geen problemen met slapen en als ze weer zo'n periode hebben is het zo over en huilen ze eigenlijk tot de deur dicht gaat.
Kijk wat je eruit wilt halen, maar de belangrijkste tip volg je gevoel! ❤️
Als het niet lukt zou ik een slaapcoach inschakelen hoor daar veel positieve verhalen over.
9 dagen geleden
Heel herkenbaar, jij moet even bijten 3-4 dagen gaat gard huilen en vermoeiend en verdrietig zijn daarna wordt ze gewoon en beter slaapt in haar bed en jullie ook.
Ik raad jou ook om niet samen in jouw kamer binnen te gaan liggen of zitten anders begin jij terug op 0
9 dagen geleden
Heel pittig... wij hebben dit ook lange tijd gehad. Totdat we er beide klaar mee waren. We hadden geen avond meer voor ons samen. We waren moe van de gebroken nachten en vonden het pittig. We hebben ons verdiept in de gids liefdevolle zelfstandig slapen van Bureau Van Slaap. Dit hebben we toegepast, eerste avond was echt verschrikkelijk.. heel erg huilen, maar mijn vriend is de hele avond bij hem gebleven. Uiteindelijk om half 10 in slaap gevallen. De tweede avond heb ik er een half uurtje naast gezeten en de rest van de week ook zo ongeveer. De tweede week ging nog veel beter en sinds kort kunnen we hem neerleggen en weglopen. Dan valt hij heerlijk in slaap 🥰
Hopelijk heb je er iets aan!
9 dagen geleden
Reactie op Simone0408
Herkenbaar. Ons zoontje slaapt ook al vanaf geboorte bij ons. Kun je haar w ...
Bij ons precies dit! Maar ook hier heeft ze vaak een fase dat ik zo lang bezig ben met haar. En als ik haar wakker en moe in bed leg huilt ze gewoon door todat ik weer bij haar ben. Maar idd hier ook bij ons in bed en dan hebben mijn vriend en ik de avond voor ons zelf❤️
9 dagen geleden
Herkenbaar. Die van mij viel ook alleen aan de borst in slaap. Wakker in bed leggen vond hij echt de hel en ik wist dat hem laten schreeuwen tot hij opgaf echt niet ging werken, ook een methode waar ik niet achter sta. Nu hebben we een vloerbed, simpel matras van 120cm op de grond, en sindsdien is slapen echt een verademing! Ik geef hem nu voor het slapen de borst op zijn kamer in de stoel, daarna doen we samen de deur en gordijnen dicht en gaan in het bed liggen. Dan help ik hem in slaap vallen, aai over zn bol, arm om hem heen. Soms kan hij het helemaal zelf en het gaat elke dag beter en sneller. 'de kooi' past gewoon niet bij zijn karakter en het vrije en grote bed wel.
9 dagen geleden
Wij hebben ook de hulp van de kinderfysiotherapeut ingeschakeld hiervoor omdat hij niet wil doorslapen en afhankelijk is van de borst snachts en we zijn nu wel toe aan de slaapkamer weer voor onszelf hebben. Dit is gratis en wellicht ook een idee voor jou? Ze komen aan huis.
8 dagen geleden
Hier slaapt ze ook alleen als ik haar in slaap breng. Flesje en dan beetje borst en dan kan ik haar gelukkig wel wegleggen. Ze slaapt in haar eigen bedje maar wel bij ons op de kamer. Het is wel zo dat ze van elk geluidje wakker wordt/ gelijk begint te draaien etc. dus mijn man slaapt bijna niet meer bij ons op de kamer omdat hij ook best hard snurkt en als ze wakker wordt ze niet meer terug slaapt als er geluid is. Bij ons hebben we wel gelukkig de avonden samen
8 dagen geleden
Al maanden voed ik mijn zoontje in slaap en ga dan weg. Hij heeft vloerbed en mijn matras ligt ernaast. Zo kan ik elk dutje en savonds gewoon naar beneden met de camera erop.
7 dagen geleden
Reactie op audreymegane
Al maanden voed ik mijn zoontje in slaap en ga dan weg. Hij heeft vloerbed ...
Heb je gewoon een matras op de grond of met echt een montessori bedje? Ik vind het fijn om te doen maar de mensen die op haar passen beginnen ook te vragen of ik haar wat meer zelfstandig kan leren slapen omdat ze anders niet wil slapen! Maar je eigen matras naast die van jouw kindje zaten wij ook aan te denken ja
7 dagen geleden
Dat kindjes nu in staat moeten zijn om zelfstandig in slaap te vallen is echt een hardnekkige mythe en niet waar. Sommige kindjes kunnen dit pas als ze een paar jaar oud zijn en er is niks mis mee om die nabijheid te bieden. Lees het boek zachte nachten dat is volledig wetenschappelijk onderbouwd.
Alle vormen van slaaptraining is je kindje iets afdwingen waar ze nog niet klaar voor zijn. Ze huilen en op een gegeven moment geven ze het op omdat er niet op hun behoefte wordt ingegaan. In het boek staat ook goed uitgelegd wat dit met een kindje kan doen.
Iedereen hun eigen ding en als je er zelf voor kiest om slaaptraining te doen moet je dat helemaal zelf weten. Ik wil alleen uit de wereld helpen dat na 6 maanden of 1 jaar het niet meer normaal is als je kindje hulp nodig heeft want dat is het wel. Die hulp kan je op tempo van je kindje afbouwen zonder daar slaaptraining voor te doen alleen dat heeft meer tijd nodig. Omdat je het namelijk op het tempo van je kindje doet.
Bij ons was ook een vloerbed de oplossing. Mijn moeder past ook op en die zit met hem in een stoel tot hij slaapt en legt hem dan in bed. Eerst moest ze er ook mee wandelen/wiegen maar dat is al niet meer nodig. Dus hier worden ook stapjes gemaakt ❤️
Ik voed hem in slaap en loop dan weg. Nu gaat het ‘s avonds ook heel goed nadat we gewoon elke keer naar hem toe zijn gegaan en weer in slaap hielpen. Nu weet hij dat we er zijn als hij ons nodig heeft en daardoor ging het langzaam aan steeds een beetje beter
6 dagen geleden
Reactie op lisajacobs
Dat kindjes nu in staat moeten zijn om zelfstandig in slaap te vallen is ec ...
Ben ij het inderdaad mee eens. We merken dat zij dit nog zo nodig heeft. Ik merk dat ik het soms erg lastig vindt naar anderen vol te houden dat ik het zo wil doen omdat ik zo weinig slaap en mensen snappen het niet. Ik heb gewoon alles voor haar over, zelfs al die gebroken nachten. Dank je dat je dit zo zei. Ik wil hier sterker in staan
6 dagen geleden
Ik heb deze avond het vloerbed geprobeerd en het is ideaal! Heb haar matras op de grond en die van mij ernaast. Ik start in de stoel waarin ik haar altijd voed en daarna leg ik haar op haar matrasje en voedt nog wat verder als ze wakker wordt. En ik kon zowaar naar beneden!!!! Dank jullie wel voor de tip! Ik slaap gewoon in de nacht bij haar en die avonden zijn zo volgens mij stukken makkelijker. Voor nu werkt het goed
6 dagen geleden
Reactie op RoEla
Ben ij het inderdaad mee eens. We merken dat zij dit nog zo nodig heeft. Ik ...
Ja ik snap het helemaal hoor.. is ook moeilijk als je continue gekke gezichten krijgt.. heeft mij ook echt veel tijd gekost en veel over gelezen voordat ik echt overtuigend kon zeggen dit is hoe ik/wij het willen doen.bl
Wat mij heel erg hielp was denken (en ook tegen mensen zeggen): jij vind het toch ook fijn om samen met je partner te slapen dus waarom zou een jong kind waarbij de hersenen nog totaal niet ontwikkeld zijn, alleen moeten slapen?
En als mensen zeggen dat een kindje eraan went dat je als ouder komt als hij roept dan denk ik ja dat is precies wat ik wil dat ze leren dat je er bent as ze je nodig hebben. Ze gaan er van zelf in vertrouwen dat je komt als ze je nodig hebben en op een gegeven moment als ze er klaar voor zijn dan is die gedachte alleen voldoende om zelf weer verder te slapen ❤️
Als kindjes vallen of iets dergelijks dan vinden we het normaal om nabijheid te bieden maar alleen in een kamer moeten slapen terwijl veel kindjes dat heel spannend vinden, dat moeten ze dan maar wel snel leren 🤷🏻♀️
6 dagen geleden
Reactie op RoEla
Ik heb deze avond het vloerbed geprobeerd en het is ideaal! Heb haar matra ...
Wat fijn dat het goed gaat 🙏 hier gaat ook echt nog wel met vallen en opstaan hoor, soms hebben we een hele avond voor ons zelf en soms moeten we 3x terug.. sprongetje tandjes ziek haha ze maken ook zoveel mee