25 Reacties
7 maanden geleden
Hier hetzelfde! Die van ons is van 8 november. Na een week slaaptrainen kon onze beste man zó goed zelf in slaap vallen maar ineens is hij het helemaal kwijt. Hier denk ik dat hij vroeg in de 8 maanden slaapregressie zit aangezien hij flink probeert te kruipen en inmiddels kan zitten….. maar geen idee. Ben heel benieuwd hoe anderen het ervaren!
7 maanden geleden
Wij hebben dit ook gehad. Waarvan vorige week ook echt 2 rot nachten dat ik elke 20min naast z'n bed stond en overdag slaapjes van max 35m terwijl het in slaap bregen 45m tot 1,5u duurde. Het leek hier echt op verlatingsangst. Zodra ik weg ging was het brullen en als hij wakker werd en ik was er niet ook. Maar sinds 2 dagen gaan de slaapjes weer goed. Hij valt weer zelf in slaap en slaapt nu al 2 nachten door 🤩 ik probeer mij nog niet te rijk te rekenen maar het was hier dus net zo plots weer verdwenen als dat het begon.
7 maanden geleden
Reactie op |Leentje|
Wij hebben dit ook gehad. Waarvan vorige week ook echt 2 rot nachten dat ik ...
Heel fijn om te horen dat het plots beter ging. Hier trek ik me aan op 😅 Hier krijst hij zelfs in mijn armen alles bij elkaar, dus ik heb niet het gevoel dat het echt verlatingsangst is... Zo gek hoe zoiets je plots heel onzeker kan maken he?
7 maanden geleden
Reactie op KW95
Bij onze dochter van net 8 maanden maar gecorrigeerd 7is dit de laatste tij ...
Frustrerend he 🥲
7 maanden geleden
Reactie op KW95
Maar misschien ligt het daar niet aan als ik dit topic lees, haha...
Ik denk het niet, aangezien hij hiervoor wel gewoon vlot ging slapen. Maar is inderdaad wel moeilijk in te schatten. Ik let vooral op de vermoeidheidssignalen zoals jammeren en in de oogjes wrijven😊
7 maanden geleden
Ah ja! Hier kan ze ook goed in slaap vallen mits ze niet te moe is. En het is erg lastig in schatten wanneer het het goede moment is.. nu zag ik toevallig vanmorgen terug op de babyfoon dat ze al langer wakker was dan dat wij dachten, dus dan ben ik bang dat ze dus inderdaad oververmoeid is daardoor. Gek makend soms haha, iig voor mij
7 maanden geleden
Hier ook hetzelfde. Ik heb gezocht en gewoon een fase is een sprong van 7 maanden er zijn paar baby’s die agressief slaap krijgen
7 maanden geleden
Hier net weer naar het gejengel aan het luisteren dus hier ook echt wel een probleem. Is op zich begonnen toen hij net 7 maand geworden is en is nu denk ik een week en half geleden begonnen. Ervoor sliep hij zo snel, zo zelfstandig en geen enkele nachten wakker (behalve bij koorts of ziek zijn)
7 maanden geleden
Reactie op KW95
Hoelang is jouw kindje nu ongeveer wakker meestal?
Meestal ongeveer 2,5u. Vandaag heeft hij zijn laatste dutje overgeslagen omdat we hem niet in slaap kregen. Hij was bij het slapengaan dus al 4,5u wakker. Ik twijfel ook wel of het niet tijd is om van 3 naar 2 dutjes over te schakelen. Vind het ook moeilijk inschatten wanneer het hier tijd voor is 😊
7 maanden geleden
Ons dochtertje is 6,5 maanden en slaapt sinds een week ook heel slecht in. Ik las dat je met 6 maanden ook een slaapregressie kan hebben. Ze is volop aan het ontwikkelen: bewuster vd omgeving, tijgeren, zitten, brabbelen en pincetgreep. Dus denk dat het daarmee te maken heeft.
Het maakt me ook heel onzeker: houd ik nou de juiste wakkertijden aan? Laat ik haar te veel huilen? Doe ik iets verkeerd? Als ze in mn armen slaapt, wordt het een associatie? Ughh maakt me gek
Tips heb ik niet echt. Dus lees graag mee.
7 maanden geleden
Ja, ze leren natuurlijk heel veel op deze leeftijd dus veel te verwerken 's nachts 😊 ik begin toch te vermoeden dat het om verlatingsangst gaat, want in het KDV en bij de grootouders gaat hij zonder probleem slapen 🙈 Hopelijk is het een fase. Heel veel succes nog aan iedereen hier!
7 maanden geleden
Reactie op Novemberbaby1
Heel fijn om te horen dat het plots beter ging. Hier trek ik me aan op 😅 H ...
Super herkenbaar, hier ook sinds een aantal nachten mega onrustig en veel huilen. In slaap vallen kon ze altijd super goed en nu ineens niet meer.