207 Reacties
2 jaar geleden
Ik zal bij deze de aftrap doen.
Onze dochter Sara is op 4 augustus geboren bij een termijn van 26+3.
Ze woog 970gr. en was 33cm lang.
Mijn hele zwangerschap was er niets waaruit bleek dat ze al zo snel zou komen tot ik op 31 juli een bloeding kreeg. Daarop is de verloskundige gekomen en zij constateerde dat ik al 1cm ontsluiting had. Daarop werd de ambulance gebeld en na de controles in het ziekenhuis werd ik met spoed opgenomen met dreigende vroeggeboorte. We zijn direct gestart met de longrijpingsprikken en weeenremmers. Deze hebben nog de tijd gehad om in te werken en alles leek ook rustig. 3 augustus had ik eind van de middag weer controle en toen bleek de ontsluiting opgelopen naar 2cm. Op wat lichte krampjes na vernam ik er verder niets van. Maar omdat het dus niet stabiel was moest ik blijven. Maar goed ook want snachts werd ik wakker, net als alle nachten om naar de WC te gaan, om half 3 wilde ik weer gaan slapen maar lukte niet echt want had nog wat lichte krampjes dus verpleging gevraagd om een kruikje en paracetamol. Om 14.40 kreeg ik die en wilde ik weer gaan slapen tot ik om
14.45 een harde knak voelde en daarna het vruchtwater voelde. Dus gelijk weer op de bel, dit keer kwam de verpleegkundige direct en ging het heel snel. Ze liep snel terug om op de alarm knop te drukken zodat het hele team opgetrommeld werd en ik werd naar de verloskamer gereden. Onderweg daar heen kreeg ik de eerste wee en bij de 5e wee is ze geboren om 14.57.
De kleine meid is inmiddels al ruim 5 weken en doet het gelukkig goed.

2 jaar geleden
Op zondag 1 oktober is onze zoon Matisse geboren met een zwangerschapsduur van 33 weken.
Hij is geboren met 2200 gram en 46 cm en maakt het naar omstandigheden gelukkig goed.
Na opname met 30 weken vanwege dreigende vroeggeboorte hebben we het met bedrust nog 3 weken weten te rekken.
Op zaterdagavond om half 10 wederom bloedverlies, snel naar het ziekenhuis gegaan, zonder harder buiken, geen weeën etc. In het ziekenhuis aangekomen leek er nog geen bevalling op komst want er was nog stuk baarmoederhals en de mond zat nog volledig dicht. Toch voelde ik langzaam rugweeen opkomen (2 minuten van elkaar) dit hield aan tot 12 uur. Toen was er nog geen ontsluiting. Toch nog keer controle door de gynaecoloog en om kwart voor 1 bleek het al 3 cm, kwartier later 5 a 6 en deze stortbevalling zette door en om 2 uur in de nacht is hij geboren.
Gelukkig heeft hij met 30 weken de longrijping gekregen wat enorm verschil maakt maar wat hadden we het graag langer gerekt. ❤️
2 jaar geleden
Ik ben gisteren met 36 weken bevallen dmv spoedkeizersnede. Ik heb diabetes type 1 en mijn suikers werden van heel laag ineens superhoog, waardoor ons zoontje het zwaar kreeg en gehaald moest worden.
Het was een hele ervaring, maar wat deed ons ventje het goed! Hij kwam brullend uit mijn buik, echt een opluchting. Nu allemaal even bijkomen.
2 jaar geleden
Hier spontaan bevallen met 35 weken! Had 's nachts veel harde buiken, smorgens zag ik wat roze/rood bloedverlies. Toch vk even gebeld, voor de zekerheid naar het zh aan de ctg, kzei tegen m'n man druk maar op de bel want volgens mij zijn dit weeën. En ja hoor 6 cm. Nog geen uur later was die er, helemaal gezond 😍😍
2 jaar geleden
Hier ook ingeleid en bevallen op 7 oktober van ons zoontje Adam met 36+1weken. Door mijn diabetes type 1 gingen mijn suikers wat omhoog, dit was voor de artsen de reden om eerder in te leiden. Wij hebben tot afgelopen vrijdag in het ziekenhuis geleden doordat de kleine man moeite had met zelf reguleren van zijn bloedsuikers daarna ook nog fototherapie gehad omdat zijn lever toch nog niet af genoeg was voor het zelf afbreken van afvalstoffen wat leide tot geelzucht.
Nu gelukkig lekker thuis en hij doet het erg goed 😁
2 jaar geleden
Vrijdag 13 oktober ben ik bevallen van 2 jongens met een termijn van 33 + 2. Door zwangerschapsvergiftiging ben ik dinsdag 10 oktober opgenomen in het ziekenhuis. Donderdag 13 oktober een ballon ingekregen. Vrijdag om 20:10 is Harvey Scott door middel van een natuurlijke bevalling ter wereld gekomen. Denver Jones is 21:16 geboren door middel van een keizersnee. Enorm genieten. 💙💙
2 jaar geleden
Hoi! Gister ingeleid en de dag geeindigd met 3 cm ontsluiting door een ballon. Vandaag in de ochtend vliezen gebroken en weeenopwekkers. Rond 12 uur echt weeen en 4 cm ontsluiting en om half 3 de persfase in met volledige ontsluiting. Om 15:09 uur is Levi James geboren op 18 oktober. Hij weegt 2452 gram en is 44 cm, geboren met 38 weken.
2 jaar geleden
Hoi, ik heb woensdag een ballonnetje gekregen, donderdagmorgen om 4u begon de bevalling spontaan, later toch nog wat extra weeën opwekkers gekregen en om half 2 hadden we onze een eiige dochters in onze armen. 36/3 en 2500 en 2300 gram. Nu heerlijk genieten en als ze goed op temp bliiven morgen lekker naar huis!
2 jaar geleden
Vrijdag 13 oktober ben ik bevallen van onze j/m tweeling met een termijn van 37.1. Om half 11 kreeg ik een ballonnetje, die viel er rond half 2 uit. Om 17.30 werden de vliezen van de eerste gebroken en om 21.02 werd Finn geboren. Zijn zusje Sofie wilde ook niet meer wachten en zij werd om 21.13 uur geboren. Het is pittig, zeker met een peuter van 2 die ook de nodige aandacht wil en verdient, maar wat een rijkdom! Wij genieten! ❤💙
2 jaar geleden
Vandaag bevallen met 38+1 weekjes van onze zoon Matteo 🩵
14:06 bevallen, 3800gram en 49cm

2 jaar geleden
Zaterdag 21 oktober bevallen van onze dochter Juun. Een heerlijke maar heftige thuisbevalling in bad. Na een paar uur op 5 cm te hebben gezeten heb ik de keuze gemaakt om m'n vliezen door te prikken. 1 uur later was ze er, dus dat zegt genoeg over de heftigheid denk ik 😅. Persen was even spannend omdat haar hartslag dipte, maar ze is er prachtig uitgekomen en de schade bij mij (1 hechting) valt ook alles mee. 3300 gram schoon aan de haak met 37+4 volgens t ziekenhuis zou ze al op de 3800 zitten. Mooi mis dus ☺️
2 jaar geleden
Zaterdag 14 oktober ben ik bevallen van onze dochter Noé🩷.
Vrijdagavond om 23.45 braken mijn vliezen en begonnen de weeën. 20 min later was ik in het ziekenhuis en had ik 5cm. Uiteindelijk om 3.00 uur beginnen persen en om 3.11 uur was ze er al.
Ik had een zwangerschapsduur van 35+6 weken. Ze was 47cm en 2kg776. Na 5 dagen op de neonatologie mocht ze donderdag mee naar huis.🩷
2 jaar geleden
Vandaag 24-10-2023 met 38+2 dagen om 9:20 bevallen.
Begon al de hele dag met constante menstruatiekrampen na 13:00 smiddags, wat na 22:00 volgde in weeen.
Rond 02:00 zat ik op 4/5 cm, in het ziekenhuis rond 4/5 uur sochtends zat ik op 6/8 cm ontsluiting, ik kon kiezen voor lachgas wat ik niet heb gedaan omdat je bij 10 cm alweer moet stoppen mrt deze pijnbestrijding.
Onwijs moeten overgeven, en niet kunnen slapen.
En 2 uur lang moeten persen om onze dochter de wereld in te krijgen.
Ze is 3430 gram, zo verliefd op ons meisje.
2 jaar geleden
Vandaag 24 oktober om 22:22 uur is onze dochter Belle geboren. 🩷
Om 03:43 uur werd ik wakker en twee seconde later braken m’n vliezen. Verschrikkelijke rugweeën gehad en de ontsluiting schoot niet op, waarvoor naar het zkh voor een epiduraal.
Epiduraal was een LIFESAVER en zo kwam ik m’n weeën door.
Uiteindelijk 40 minuten geperst en toen was onze Belle er.
Termijn: 38+4
Gewicht: 3172 gr
Lengte: 48 cm
2 jaar geleden
Vannacht, 25/10, om 0.02 en 0.03 zijn Noah en Chris geboren met een termijn van 35+3. Bijna 2,6kg en iets meer dan 2,7kg.
Ze zijn met de keizersnede gehaald uiteindelijk maar doen het beide echt super goed 🥰💙
2 jaar geleden
Op 23-10 is mijn zoontje Zayne geboren! 💙 Op zondagochtend 22-10 was er een ballon geplaatst. Volgende ochtend had ik 3 cm ontsluiting, toen waren mijn vliezen gebroken en kreeg ik weeën opwekkers. Die avond om 23.08 is mijn 2e schatje geboren 😍 Het waren zware dagen, maar het was het allemaal waard 💙
2 jaar geleden
Op maandagavond 23-10-23 is onze zoon Ties geboren.
Maandagavond kwam ik voor een inleiding en ik bleek al 3 cm te hebben. Ik mocht dus gelijk blijven 🥳
Vliezen breken wilden ze nog niet omdat het hoofdje nog te hoog zat. Na 1 dosis tabletten. Konden ze die middag de vliezen breken.
Inmiddeld had ik 4 cm maar nog geen weeen. Hier is toen meegestart.
Om 17:00 begon het te rommelen en om 18:00 had ik goede weeen, 19:25 begon mijn lichaam met persen en Ties is 6 min later geboren 💙
Het was een prachtige bevalling