53 Reacties
10 maanden geleden
Ik ben bevallen op 4 november dus nu met 4 maanden gestart met oefenhapjes. Ik gebruik gewoon potjes (sorry moedermaffia) ik merkte dat mn kleintje er klaar voor was smakken als wij zelf eten. Eten van je bord af kijken. we zijn wel gestart met groente. Elke 3-4 dagen hetzelfde geven daarna nieuwe smaak. Begonnen met wortel🥕
10 maanden geleden
Reactie op vanessa3
Ik ben bevallen op 4 november dus nu met 4 maanden gestart met oefenhapjes. ...
Onze kindjes zijn van dezelfde datum!
Hoe gaan de hapjes tot nu toe? Heeft ze last van krampjes gehad?
9 maanden geleden
Gebruikt iemand olijfolie door de hapjes? Zo ja, gebruik je een speciale olijfolie hiervoor? Vind het allemaal maar spannend haha
9 maanden geleden
Reactie op wensmama.met.pcos
Gebruikt iemand olijfolie door de hapjes? Zo ja, gebruik je een speciale ol ...
Keek laatst keuringsdienst van waarde en zag dat dus alleen extra vierge olie dus ECHTE olijfolie is. De rest is gewoon troep (mild/classico) dus voor bakken braden salades en ook de hapjes voor m’n smurf heb ik extra vierge gebruikt.
9 maanden geleden
Wij zijn afgelopen weekend begonnen met oefenhapjes puur te geven. Eerst 3x wortel (ging wel goed) en nu courgette (vindt ie iets minder). Hij weet zich er af en toe geen raad mee. 🤣 Dan laat ie het even in zijn mond en slikt het dan door of spuugt het uit. CJG raadde ons ook aan om pinda en ei te introduceren -als hij aan de pure smaken is gewend- vanwege zijn heftige eczeem. Benieuwd hoe dat gaat!
9 maanden geleden
Wij zijn vorige week gestart, met 18 weken (hij is met 38 weken geboren dus we hebben ook gewacht tot hij 4 maanden gecorrigeerd was).
Ik heb vorige maand, aan het eind van mn verlof, me uitgeleefd en van verschillende soorten groente puree gemaakt en in siliconen bakjes in de vriezer gedaan. Ik heb: Broccoli, Bloemkool, Wortel, Zoete Aardappel, Courgette, Doperwt.
We twijfelde tussen wortel en Zoete Aardappel maar zijn gestart met Zoete Aardappel!
Hij leek het vooral heel interessant te vinden. Smakte er lekker op en deed zn mond al open voor de tweede hap. Ook pakte hij het lepeltje al vast, dus dat wordt wat. 😅
Nu de hele week zoete aardappel gegeven en morgen weer iets nieuws!
Qua handige dingen; silicone bakjes voor de vriezer. Ik heb een ijsblokjesvorm, maar ook iets groter (ca. 50gram).
Silicone lepeltjes die een beetje flexibel zijn.
Slabben! Ik vind de stoffen het fijnst.
En ik heb bij de Ikea leuke plastic bakjes gekocht om het in te geven.
9 maanden geleden
Hier begonnen met wortel maar wilt nu haar mondje niet meer open doen:( iemand tips?
9 maanden geleden
Reactie op isauradvmv
Hier begonnen met wortel maar wilt nu haar mondje niet meer open doen:( iem ...
Niks forceren.
Een beetje op haar/zijn lippen smeren met het lepeltje en zachtjes tussen haar/zijn lippen. Dan likt je kindje het er vanzelf af en leert zo de smaak kennen. Dat is nu het belangrijkste, niet het daadwerkelijke eten maar de smaak.
Die mond gaat vanzelf wel weer open.
Wat ook nog kan is het voordoen. En goed benoemen wat je doet.
Het is allemaal nieuw en dat moeten ze nog leren en begrijpen.
9 maanden geleden
Reactie op DoPietje
Begonnen met wortel vandaag haha. Ging top. Hopelijk morgen weer een succes ...
Wat lief 🥰 hoe was het gister gegaan
9 maanden geleden
Reactie op Cr28
Is het ook mogelijk om de hapjes te mengen met moedermelk?
Ja, dat lijkt me wel.
Ik zal het wel pas toevoegen nadat je je hapje hebt opgewarmd, zodat de voedingsstoffen van de moedermelk niet verdwijnen in de magnetron.
9 maanden geleden
Reactie op Cr28
Is het ook mogelijk om de hapjes te mengen met moedermelk?
Jazeker, bij mijn eerste zoontje heb ik vooral avocado met moedermelk gemixt. De smaken van die twee passen heel goed bijelkaar had ik ooit gelezen. Ook de smaak van courgette zit dichtbij moedermelk…
9 maanden geleden
Reactie op isauradvmv
Waneer start je met fruitpap?
Wij starten met gepureerd fruit met 6 maanden. Dit doen wij op mijn werk (kinderopvang) ook.
Of bedoel je echt een bepaalde pap?
9 maanden geleden
Ik heb vandaag worteltjes met aardappelen gemixt, en heb nog veel overschot. Is het ok om dit in de koelkast te bewaren en de komende dagen op te warmen en opnieuw aan te bieden?