9 Reacties

6 maanden geleden

Ik geef borstvoeding, trouwens. Dat gaat wel goed.

6 maanden geleden

Erg he, hier ook, stronteigenwijs... drinkt sinds 2 weken geen flessen meer bij oma en de opvang. Ze wil alleen bij mij drinken. Als ikzelf de fles geef drinkt ze m wel gewoon😅 Ik geef nu fruit, pap en groente mee naar de opvang,en 2 flessen om te proberen... maar de hapjes dus flink verhoogd zodat ze daarmee al eea binnen krijgt

6 maanden geleden

Hier ook een flesweigeraar.. om je gerust te stellen.. ze kunnen gewoon 12 uur zonder voeding op deze leeftijd dus hij haalt het daarna wrs weer lekker bij jou in 🫢🫢 gewoon zeggen dat ze het moeten blijven proberen/aanbieden. Hier wil cup feeden nog weleens werken Of misschien tuitbeker? Mijn Lactatiekundige zei: heel vervelend voor jou maar geen zorgen om maken, hij drinkt echt wel als hij echt honger heeft en anders haalt hij het in bij jou.. En idd inzetten op vaste voeding. Is er bepaald fruit wat hij lekker vind? Eet hij al brood?

6 maanden geleden

Onze kleine dronk ook niet goed uit de fles. Met 6 maanden een pre verbale logopediste ingeschakeld. Ze zei dat als de skill van het fles drinken niet goed genoeg in hun automatisme zit, ze het moeilijk kunnen vinden en eventueel verleren. Wat wij hebben gedaan op haar advies: Fles aanbieden en baby afleiden. Dan drinken ze hopeljjk op hun reflex (als ze erover gaan nadenken lukt het niet meer misschien). Als dit lukt (een ‘succes’ is min 30 ml) de volgende 2 voedingen ook via fles aanbieden. Dan komt de techniek langzaam in hun systeem. Hierna elke dag min 1x om te proberen! Qua afleiden hielp het ons om liedjes te zien of een gek dansje te doen. Eventueel tv aan (wij zijn 100% schermvrij maar nood rbeekt wet?) Succes!

6 maanden geleden

Hoii, mag je bij de opvang zelf eten meegeven? Je zou anders pap kunnen maken en met de lepel geven. Anders melk in een beker bij de boterham? Mijn zoon van 7 maanden kan al drinken uit een (munchkin)beker.

6 maanden geleden

Reactie op lisajacobs

Hier ook een flesweigeraar.. om je gerust te stellen.. ze kunnen gewoon 12 ...
Dit. Mijn eerste zoon dronk vanaf 2 maanden ook niet uit de fles toen hij naar de opvang moest. Hij ging de dag dus door zonder eten. Vanalles geprobeerd, cups, lepelflesje, maar was allemaal niks. Hij haalde het inderdaad snachts in. Draaide dus in principe zn eetritme om. Wel de fles blijven geven, maar geen strijd van maken. Het komt echt weer.

6 maanden geleden

Wellicht kun je een soort flesritueel maken (net als met slapen maar dan als hij een fles gaat krijgen). Bij ons gingen de flessen ook een tijd moeizaam tot niet. Nu doen we alle flessen hetzelfde. Even laten huilen, fles maken, knuffel in de handen, prikkelarme ruimte, fles geven. Helemaal in het begin deden we alle flessen op dezelfde plaats geven. Inmiddels is dat niet meer nodig, maar doen we de rest van het ritueel nog wel.

6 maanden geleden

Dankjewel iedereen! Vandaag contact gehad met een preverbaal logopedist en zij komt volgende week langs. Hopelijk is het gauw opgelost.