11 Reacties

één maand geleden

Wij hebben eerst 90ml flessen gegeven. En vervolgens 90ml met maar 2 schepjes . Na een paar dagen wilde ze hem niet meer.

één maand geleden

Wij zijn gewoon gestopt, vorige week denk ik? Of de week ervoor. Ze werd nog een paar nachten wakker en ging toen wel moeilijker slapen, wat een hel was dat… maar!! De afgelopen paar nachten heeft ze ineens doorgeslapen! (even afkloppen) We proppen haar wel goed vol voordat ze naar bed gaat 🙈

één maand geleden

Wij zijn ook aan het afbouwen gegaan vorige week. Eerst 120 ml, daarna 90 ml, nu niks meer. Nog wel wakker, maar even eruit, troosten en weer verder slapen na aantal minuten. Had niet verwacht dat het zo soepel zou gaan omdat ze ‘s nachts echt ontroostbaar was (behalve met fles). 🤞🏼🤞🏼🤞🏼🤞🏼

één maand geleden

Wij zitten midden in dit proces. Wilde zelf aan een topic openen;). Hier verloopt het alles behalve soepel.. Wij geven iedere nacht 30 ml minder. Inmiddels zat ze op 180 ml, doordat we elke keer wat bij gaven als ze niet ging slapen. Vannacht 120 ml gegeven, dat gaat top, al een uur bezig😑 Ze krijgt overdag echt genoeg binnen, dus die nachtfles is niet meer nodig. Maargoed wij bouwen dus af met 30ml per dag.

één maand geleden

Hoe gaat dit nu bij jullie?

één maand geleden

Reactie op 2lievekindjes

Wij zijn die week gestopt met geven, paar nachten vroeg hij er wel om, liet zich wel troosten en sliep hij weer verder. Nu slaapt hij van ongv 1900 uur tor 0530. Evengoed erg vroeg wakker, maar niet meer midden in de nacht.

één maand geleden

Hier wil mijn dochtertje tegen de ochtend echt wel gelijk haar flesje. Meestal is ze rond 6:00 wakker. Als ze voor 6 wakker is krijgt ze flesje in m’n armen en slaapt ze door en leg ik haar terug in bed. Maar na 6e dan wil ze niet meer slapen dus dan neem ik haar in bed en krijgt ze haar flesje daar en blijven we nog een uurtje liggen kroelen tot we echt wakker worden . Ik tel dit alleen niet echt meer als nachtvoeding?

25 dagen geleden

Wij zijn die week gestopt met geven, paar nachten vroeg hij er wel om, liet ...
Dankjewel. Ik twijfel nog zo of we willen doorzetten of niet (ze is van 17/12). Hoe lang huilde hij die eerste nachten en hoe troosten je hem?

25 dagen geleden

Ik ben twee weken geleden gestopt. Ik gaf snachts borstvoeding dus weet niet hoeveel ze binnenkreeg. Maar ik heb dr een fles water gegeven en gedaan alsof ik sliep... ze heeft wel de eerste nacht een uur lopen huilen en aan me lopen trekken (sliep toen ook nog in mijn bed). Tweede nacht half uur en derde nacht 10 minuutjes en nu komt ze eigenlijk niet meer of neemt slokje water en daarna vrij snel weer liggen. Dus wel beetje cold turkey dat is wel moeilijk maar heeft wel goed geholpen... en als ze erg overstuur raakte, heb ik dr wel even getroost maar wel weer neergelegd met fles water ernaast. Succes!

25 dagen geleden

Reactie op 2lievekindjes

Dankjewel. Ik twijfel nog zo of we willen doorzetten of niet (ze is van 17/ ...
Ja lastig he! Vond ik ook, ik keek naar de hoeveelheid voeding overdag, dat was echt ruim voldoende. Ook dronk hij zijn ochtendfles niet meer helemaal leeg, hij zat nog vol vd nachtfles...Hier dus echt gewenning. Als hij wakker werd voor een fles, en hij kreeg door dat hij geen fles kreeg begon hij te huilen, dan pakte wij hem uit bed, troosten en als hij weer rustig was, legde we hem weer terug in bed. En dat herhaalde we een aantal keer per nacht, dat was na een paar dagen al over. Wij hebben en toen in de herfstvakantie gedaan , toen waren we beide vrij. Succes!! Het is ff pittig maar na een paar nachten ging het echt al veel beter.

25 dagen geleden

Reactie op 2lievekindjes

Wij zijn erdoor. Ze slaapt nu over het algemeen van 18.30/19.00 uur tot ergens 5.45-6.30