8 Reacties

4 maanden geleden

Ik ben zelf ook flink beroerd geweest, had ik wel een tweeling. Maar denk dat je er anders mee om gaat als je al een kleintje hebt? Lijkt mij haha. Ik heb nu als ik ziek ben, gaat de zorg ook door, terwijl ik voorheen dan de hele dag in bed zou liggen.

4 maanden geleden

Onze eerste was 5 maanden toen ik zwanger raakte van de 2e. Tweede zwangerschap de hele zwangerschap lang kotsmisselijk geweest, zelfs een keer een nachtje aan het infuus gelegen in het ziekenhuis omdat ik bijna niks kon binnenhouden. Dit had ik in de eerste zwangerschap nauwelijks, dus je weet van tevoren nooit hoe het gaat zijn. Eerlijk gezegd vond ik de misselijkheid an sich niet zo'n probleem, alleen het laatste trimester vond ik fysiek heel zwaar met al een kleintje, vooral omdat onze oudste op dat moment nog niet zelfstandig kon lopen. Mijn man heeft de laatste maanden (en de kraamperiode) echt voornamelijk de zorg voor de oudste gedragen. Het "beste" moment bestaat niet, elke leeftijd heeft z'n voor- en nadelen. Het kwam voor ons als een hele grote verrassing dat de jongste er zo snel achteraan kwam (lang traject met ivf voor de eerste, spontaan de eerste maand voor de tweede), maar nu zijn we echt heel blij met dit leeftijdsverschil en hoe ze echt samen opgroeien.

4 maanden geleden

Hoi hoi, toen ik zwanger was, had ik ook in begin moeilijk met vermoeiend maar was ik nog altijd voor mijn dochter aan het zorgen ze was rond 9m, de zorgen blijft altijd maar die tijd van spelen niet meer meestal ligt ze naast mij of in de living alleen spelen dan blijf ik naast haar liggen..

4 maanden geleden

Dankjulliewel. Ik heb echt dagen gehad dat ik alleen nog net mn bed uit kon om naar het toilet te gaan maar ook dat soms tegelijkertijd met overgeven. Dusja de zorg gaat natuurlijk door..de betere dagen zal je vast voor de kleine doorzetten maar op de slechte dagen vraag ik me echt af hoe...

4 maanden geleden

Bij de eerste eens 2 dagen in totaal echt misselijkheid gehad en pas tegen einde toe richting maagzuur gegaan. Dat was makkelijk te verhelpen met Rennie en Gaviscom. Bij de 2de van begin tot eind ziek geweest. Ik merk echt een 360° verschil in zwanger zijn tussen beide zwangerschappen. Beide jongens overigens dus niks met geslacht te maken. Maar dus net door deze ervaring zou ik misschien binnen een klein jaar nog uitkijken naar een laatste kindje te hebben. Wil graag een dochter en zeker na de enorme gender disappointment met de 2de nu geweest... Helaas kun je niet zeker zijn hoe je je zult voelen. Wie weet voel je je op en top... bij de eerste had ik me nog nooit zo goed gevoeld als bij de 9 maand zwanger 😅

4 maanden geleden

Bij beide zwangerschappen een HG zwangerschap gehad en meerdere malen in het ziekenhuis gelegen. Toen onze oudste 1jr en 9 maand was werd ik zwanger van de 2e. Ik vond het echt heel intens.. kots beroerd zijn maar ook een kleintje hebben die je aandacht wil. Wij hadden het zo geregeld dat ik nooit alleen met onze zoon was de eerste 20 week (lukte ook simpelweg niet). Hij ging 2 dagen opvang, 2 dagen oma en mijn vriend nam 1 dag vrij per week.. ik vond het echt een gevoel van overleven, en voelde me ook wel heel schuldig naar mijn zoon toe dat ik niet voor hem kon zorgen die weken

4 maanden geleden

Ik heb inmiddels 3 kids gehad met HG en elke zwangerschap werd het erger, maar dat hoeft niet. Wat ik wel merk is dat mijn oudere kids (toen 9 en 6) het heel bewust meemaakte en het heel heftig vonden. Wat dat betreft denk ik dat er nooit een goede leeftijd is als je een dergelijke zwangerschap hebt. Je hebt dan gewoon hulp nodig

4 maanden geleden

Reactie op Jen19901

Dankjulliewel. Ik heb echt dagen gehad dat ik alleen nog net mn bed uit kon ...
Jij kan hulp vragen in jouw omgeving? Ouders, schoonouders… die kunnen ook een dagje oppassen of een half dag tenminste. Bij mij had ik niemand. Doe ik tv voor mijn dochter en die blijft toch zalig naast mij liggen het is niet ideaal maar een tijdelijke oplossing 🙃🙈