48 Reacties

7 maanden geleden

Bijna 7 maanden en ik geef nog altijd bv. Overdag wil hij liever eten dan aan de borst drinken het is een keer overdag en 3-4 avonds duurt 5min ongeveer

7 maanden geleden

Reactie op |Leentje|

Bij de eerste 6 maanden volledig en daarna tot 9m afgebouwd tot 2x per dag ...
Precies hetzelfde hier qua gevoel eerste/tweede. Ik ervaar nu ook niet veel meer vrijheid door afbouwen.. je hebt met 2 nu eenmaal ook echt maar beperkt tijd voor jezelf nu terwijl je dat bij een eerste nog wel iets meer had. Eerste sneller iets afgebouwd rond 6 maanden en toen 1 fles kv. Met 8 maanden deed ik alleen nog ochtend en avond voeding tot 1,5 jaar. Maar nu met de tweede, 7 maanden volledig bv nu, geen tijd om erover te denken denk ik haha? Gaat gewoon heel makkelijk en hoop het in ieder geval 1 jaar tot 1,5 vol te kunnen houden. Ik zou wel van het kolven af willen met 1 jaar in de middag dus misschien dan toch over op 2 voedingen live en 1 fles bijvoorbeeld. Even bekijken hoe mijn productie loopt tegen die tijd.

7 maanden geleden

Reactie op Teddy2020

Hier nog steeds volledig bv op verzoek. Ik kolf alleen als ik op werk ben, ...
Hier maak ik me ook een beetje zorgen om. Alhoewel ik miet bekennen nu meestal gewoon doorwerk tijdens het kolven. Zag wel op het voedingsvoorbeeld van het consultatiebureau dat ze over het algemeen vanaf 9 maanden minder vaak overdag borstvoeding nodig hebben. Dat zal ons wellicht helpe. Aan de andere kant heb ik nu enorme pijn als ik langer dan 5 uur niet kolf/voed. Wordt echt nog steeds s nachts wakker met pijn in mijn borsten als mijn dochter niet komt. Dus geen idee hoe dat met 9 maanden gaat.

7 maanden geleden

Reactie op WeStok

Hey, als jij je baby wil blootstellen aan zware metalen, is dat jouw keuze. ...
Hey, Ik begrijp dat dit een onderwerp is waar de meningen verdeeld over kunnen zijn, maar laten we het gezellig houden. Iedereen wil het beste voor zijn/haar kind en verschillende adviezen kunnen helpen om een weloverwogen keuze te maken. Met passief agressieve reacties help je niemand verder. 馃槈

7 maanden geleden

Ik geef ook nog steeds volledig bv op verzoek(zoontje is nu 7 maanden). Ik kolf ook op het werk, en nu in onze vakantie 1 voeding per dag zodat hij de fles niet verleerd. Ik vind het super fijn en makkelijk dat hij bij mij drinkt. Aan het begin wat opstart problemen met de productie en het aanhappen maar nu gaat het super goed. Ik kon me aan het begin niet voorstellen dat het kon maar ik heb laatst zelfs lopend borstvoeding gegeven. Ik ervaar zelf niet dat ik heel veel moet laten qua eten en drinken, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik toch al geen alcohol en koffie drink en niet echt enthousiast word van vis. Moet zeggen dat ik ook niet het gevoel heb dat ik heel veel last heb van de hormonen, maar misschien merk je dat pas als je stopt. Ik ben in ieder geval nog niet ongesteld geworden en dat is ook wat waard vind ik. Omdat het zo lekker loopt ben ik van plan om nog wel een tijdje door te gaan. Ik hoop de 2 jaar vol te maken, maat misschien is hij er al eerder klaar mee. Ik zit ook nog een beetje met dat kolfrecht maar begreep wel dat rond de 9 maanden je productie verandert waardoor de melk ter plekke op vraag wordt gemaakt en je dus geen stuwing meer hebt als er lange tijd tussen de voedingen zit

7 maanden geleden

Reactie op Rees1988

Hey, Ik begrijp dat dit een onderwerp is waar de meningen verdeeld over k ...
Dus dan is het ok茅 om foutieve informatie te verspreiden?

7 maanden geleden

Reactie op WeStok

Dus dan is het ok茅 om foutieve informatie te verspreiden?
Ik begrijp je bezorgdheid. Het is belangrijk om te zorgen dat de informatie die we delen klopt en betrouwbaar is. Zelf heb ik ook in menig topic bronnen gedeeld. We zijn met veel dames met allemaal verschillende achtergronden en meningen. En die meningen mogen er zijn. Sommige zijn wellicht meer geinformeerd over bepeaalde topics dan andere. En ook dat is heel gaaf want zo weten we samen meer. Met sommige hier (waaronder jij en ik 馃帀馃槈) zijn we al zo'n 1.5 jaar heen en weer aan het chatten. (Super vet eigenlij). Daarom weten we allemaal dat sommige topics (zoals voeding) gevoelig liggen en we allemaal uiteindelijk het beste voor ons kindje voor hebben. Ik denk dat de meeste mensen na het lezen van haar bericht er heus niet elke dag gelijk 200 gram atlantische zalm in gaan gooien. 馃槈 Komt goed! Laten we het gewoon gezellig houden als we het niet met elkaar eens zijn, en elkaar helpen inplaats van te snauwen. In the long run toch veel fijner? 馃檹馃徎

7 maanden geleden

Reactie op eline199

Ik geef ook nog steeds volledig bv op verzoek(zoontje is nu 7 maanden). Ik ...
Jaaa, dit heb ik ook begrepen. Zo benieuwd of dat echt zo is ket die stuwing. Dan zal kolven dan dus denk ik ook misschien helemaal niet meer nodig zijn? Kan me bijna geen leven zonder dat ding meer voorstellen?! 馃ぃ馃槺

7 maanden geleden

Reactie op Rees1988

Ik begrijp je bezorgdheid. Het is belangrijk om te zorgen dat de informatie ...
Je moet zelf sowieso gevarieerd eten, maar het stukje van de vette vis specifiek heeft verder weinig met borstvoeding te maken. Wel fijn dat jij een respectvolle reactie kan plaatsen.

7 maanden geleden

Reactie op Rees1988

Jaaa, dit heb ik ook begrepen. Zo benieuwd of dat echt zo is ket die stuwin ...
Na negen maanden heb je nog steeds kolfrecht, alleen niet meer in de tijd van je werkgever maar in je eigen tijd. https://borstvoeding.com/artikelen/borstbaan/wet/

7 maanden geleden

Mijn dochter is nu 7 maanden. Al een tijdje kolf ik niet meer volledige voedingen bij elkaar op mijn werk. Ik wer fulltime en de nachten zijn nog niet optimaal dus ik snap mij lichaam ook wel. Ik vond het een bizar emotionele keuze (leuk die hormonen) maar heb nu sinds 2 weken besloten om kolven op werk af te bouwen. Ik kolf nu 1x ipv 2x en het bevalt mij wel goed. Rest vult de opvang aan met kunstvoeding en dat gaat ook goed. Mijn dochter is sowieso snel afgeleid aan de borst ook voor ze kunstvoeding kreeg, drinkt meestal maar 2-3 minuten en als ik geluk heb aan beide borsten (ook voordat ze kunstvoeding kreeg). Groeit gelukkig heel goed (>9kg) dus mijn melk zal zich wel hebben aangepast op haar.

7 maanden geleden

Reactie op ber10uh

Na negen maanden heb je nog steeds kolfrecht, alleen niet meer in de tijd v ...
Dankjewel! Dit wist ik niet. Dus dan mag je gewoon in de.middag kolven en dan werktijd later inhalen?! Dat is super!! Goed om te weten mocht het nodig zijn.

7 maanden geleden

Reactie op Rees1988

Dankjewel! Dit wist ik niet. Dus dan mag je gewoon in de.middag kolven en d ...
Ja het gaat in overleg geloof ik dus of je moet onbetaald verlof opnemen of je haalt het werk later in/werkt langer door maar je mag sowieso blijven kolven alleen wordt het niet meer doorbetaald

7 maanden geleden

Reactie op lisajacobs

Ja het gaat in overleg geloof ik dus of je moet onbetaald verlof opnemen of ...
Overleggen met je werkgever wat er mogelijk is inderdaad. Soms zijn ze coulant en mag je gewoon door zoals het ging. Tijd inhalen, pauze gebruiken, vakantie uren of onbetaald verlof behoort inderdaad ook allemaal tot de mogelijkheden.

7 maanden geleden

Baby is nu 7 maanden en geef nog borstvoeding. Maar ik ben ook nooit gestopt met de oudste van 2.5 borstvoeding geven. Dus geef al ruim 2.5 jaar borstvoeding waarvan nu 7 maanden 2 kinderen aan de borst

7 maanden geleden

Baby bijna zeven maanden en hopelijk gaan we nog even door 馃檹馃徏 het is wel een andere ervaring nu met tandjes en spelende wijs snel afgeleid zijn. Maar zou het echt nog niet willen missen.

6 maanden geleden

Bij m'n eeste bv gegeven tot 11 maanden. Werd toen geopereerd en vanwege medicatie moeten stoppen. Nu weer 7 maanden going strong. Op werkdagen kolf ik en de rest van de dagen op verzoek (meestal om de 3/4 uur).

6 maanden geleden

Reactie op Rees1988

Dankjewel! Dit wist ik niet. Dus dan mag je gewoon in de.middag kolven en d ...
Hebben ze tegen die tijd overdag nog melk/bv nodig?

6 maanden geleden

Mijn dochtertje is 7 maanden en heb enkel volledig borstvoeding gegeven. Nu is haar hoofdvoeding nog altijd borstmelk. Daarnaast krijgt ze 2x per dag een hapje (groente en fruit)

6 maanden geleden

Hier ook bijna 7 maanden en volledig borstvoeding. We gaan het zien hoelang we nog doorgaan, maar voorlopig wel.