17 Reacties

5 maanden geleden

Ongeveer 600

5 maanden geleden

Reactie op kikkervisje88

Ongeveer 600
Dankjewel nog behoorlijk veel

5 maanden geleden

4x 180 ongeveer

5 maanden geleden

4x220 maar meestal drinkt de kleine de eerste en fles wel leeg en de rest niet.

5 maanden geleden

Op de opvang krijgt hij 2 x 170 bv in fles aangeboden en dit gaat op. En verder drinkt hij bij mij, geen idee hoeveel..

5 maanden geleden

4 of 5 flessen, tussen de 500 en 600 ml denk per dag. Vaste voeding eet ze nog maar heel weinig van, dus tot die tijd lekker gewoon de fles

5 maanden geleden

Reactie op yasemin80

Dankjewel nog behoorlijk veel
Vind je? Ze krijg in de ochtend 210, in de middag 180 en in de avond 210

5 maanden geleden

Ik geef hem naar de opvang 3x150 ml mee. Sinds een week of 2 gaan de hapjes daar zo goed dat dit niet meer op gaat en krijgt hij uiteindelijk vaak 2x180 ml. Thuis geef ik nog een ochtend, avond en 2 nachtvoedingen live. Geen idee hoeveel hij dan drinkt.

5 maanden geleden

4x per dag nog. Naar de opvang krijgt hij 2x 180ml mee en drinkt het zo op. Aan de borst weet ik natuurlijk niet , maar hij drinkt maar uit 1 borst bij mij.

5 maanden geleden

Dankjewel allemaal voor antwoorden

5 maanden geleden

3x 160 ml, eet wel al goed vast

5 maanden geleden

Ik geef op de oppasdagen altijd een fruithap mee, en 2x 180 ml. Verder drinkt hij bij mij, geen idee hoeveel.

5 maanden geleden

Op de opvang 2x 180 ml, verder ochtend & avond bij mij.

5 maanden geleden

Ik heb geen idee hoeveel ze in totaal drinkt, omdat ze merendeel aan de borst drinkt. Naar de opvang krijgt ze meestal 3 flesjes mee van tussen de 90 en 110 ml, maar ze drinkt ze eigenlijk nooit helemaal leeg. Ik zie hier echt flinke aantallen milliliters voorbij komen, maar dat is heel moeilijk met elkaar vergelijken. Ik heb blijkbaar echt hele vette melk. Ze heeft namelijk nog nooit meer dan 120 ml in een flesje gedronken en ze zit dan ook gewoon echt voor 3,5 a 4 uur vol. Laat je niet gek maken door kunstvoeding milliliter, dat is echt totaal anders dan borstvoeding.

5 maanden geleden

Gekolft melk: 7u: 200ml 11u: 200ml 15u: 200ml 19u: 180ml + 30ml kv (aangevuld, omdat ik einde vd dag niet veel productie meer heb). Dus totaal omgeveer 750-800 ml moedermelk aangevuld met 30ml-60ml kunstvoeding, verdeeld over 4 momenten. Daarnaast 2x hapje van ongeveer 80/100ml per keer…

5 maanden geleden

Reactie op Oznr

Gekolft melk: 7u: 200ml 11u: 200ml 15u: 200ml 19u: 180ml + 30ml kv (aangevu ...
Mijn 1ste zoontje kreeg live borstvoeding 7x per dag van ongeveer 120-150ml per keer. Dus uiteindelijk ook einde van de dag opgeteld 800ml. Dus tsjah het hangt echt van je kindje af. Je kind geeft zelf aan of die wilt of niet, vertrouw er gewoon op. Uiteindelijk is moedermelk sowieso heel gezond al drinkt die maar een kleine hoeveelheid. De ene heeft vettige melk en de ander niet.

5 maanden geleden

Op het moment drinkt onze dochter ongeveer een liter per dag… Gaat door een groeispurt? Hoop ik in ieder geval, want ik kan het niet bijbenen met kolven, ik vul het aan met wat er nog in de vriezervoorraad ligt!