52 Reacties

7 maanden geleden

Onze dochter is 6 maanden en drinkt 3 x 150-180 ml. Daarnaast 2 x groente/fruit van ongeveer 100 gram. Brood eet ze nog niet zo goed.

7 maanden geleden

Hier een zoon 6,5 maanden 4 flessen van 210+7 scheppen, groente fruit en broodje

7 maanden geleden

Zoontje van 6 maanden krijgt 4x 180+6, laat meestal van 1 of 2 flessen 30-40cc staan. Krijgt hiernaast 100gr fruit en 100gr groente. Soms een broodkorstje en we oefenen met water drinken uit een beker, maar dat zijn denk nog maar 1-2 slokjes.

7 maanden geleden

Totaal 800ml. Daarnaast 200 gram fruit, 200 gram groente en broodkorst

7 maanden geleden

Borstvoeding? Hier max 100 per fles op de opvang

7 maanden geleden

4x 200ml gekolft melk 1x groente hapje van omgeveer 100 gram Zoontje is 6,5 mnd en we zijn 2w geleden begonnen met hapjes, helaas eet hij nog niet zoveel en is zijn voorkeur nog steeds melk.

7 maanden geleden

Afgekolfde bv 160 ml per keer maar soms ook 180. Dat zijn 2 flessen op een opvang dag en de rest daar omheen live. Hij krijgt nu ook groente, fruit en broodkorstjes maar dat zijn allemaal niet hele grote hoeveelheden.

7 maanden geleden

Mijn baby van 6 maanden zit nog op 1000ml. 1x fruit en 1x groente 😬 ik gok dat dit teveel is maar geen idee hoe ik de melk kan minderen zonder dat hij honger krijgt🫣

7 maanden geleden

Reactie op onet

Mijn baby van 6 maanden zit nog op 1000ml. 1x fruit en 1x groente 😬 ik gok ...
Hier ook nog hoor 😉

7 maanden geleden

Reactie op onet

Volgens mij is dit wel goed hoor. Mijn dochter geniet ook van de melk, ze krijgt 4x210 (dit is met schepjes ook 240 ofzo) dus ook bijna 1liter. Ze krijgt fruit, groente (enkele hapjes want vindt ze nog niet zo lekker.) maisstengels, broodkorst en crackers (laatste 3 vindt ze heerlijk)

7 maanden geleden

Hier 3 flessen van 150 en 3 van 120 😅 ze komt 's avonds en 's nachts altijd nog een keer, dan krijgt ze de kleinere. Ik probeer haar elke dag ook fruit en groente te geven, maar lukt niet altijd en ze heeft er ook niet altijd zin in. Ik geef dr nu wel vaker wat tussendoor overdag, broodkorstje, maisknabbel, cracker en paar slokjes water. Vooral dat water vindt ze helemaal geweldig 😂

7 maanden geleden

Onze zoon is bijna 7 maanden. Sinds een paar dagen drinkt hij in de ochtend 2x 180ml leeg, in de middag drinkt hij nauwelijks, als hij 70-100ml drinkt is het veel. En hij haalt het net voordat hij de nacht in gaat allemaal in. Dan drinkt hij zo 300ml 😅 Verder eet, poept en slaapt hij goed, dus we hebben niks te klagen. Alleen vraag ik me soms af hoe kan zo’n klein lichaampje aan het eind van de dag zóveel naar binnen werken haha

7 maanden geleden

Reactie op onet

Hier hetzelfde! Onze dochter is bijna 7 maanden We zitten vaak op 1 liter op een dag, 5 flessen van 200 (180+6). Soms wat meer als ze nog in de nacht komt, dan krijgt ze nog een klein flesje van 100 (90+3) en komen we over de liter uit 😅 We bieden 1x fruit en 1x groente aan op een dag, maar daar wilt ze nog niet heel veel van eten… vind het maar een lastige transitie fase. Hoe minderen met melk en de hapjes verhogen?

7 maanden geleden

Reactie op wensmama.met.pcos

Hier hetzelfde! Onze dochter is bijna 7 maanden We zitten vaak op 1 liter ...
Exact dezelfde situatie hier. Ik volg even 😊

7 maanden geleden

4 tot 5 flessen van 160 ml bv en 100 gram groente, 100 gram fruit en wat stukjes brood. Helaas weigert hij nu bijna elke fles dus drinkt zo’n 400 ml per dag.

7 maanden geleden

Reactie op wensmama.met.pcos

Hier hetzelfde! Onze dochter is bijna 7 maanden We zitten vaak op 1 liter ...
Komt vanzelf! Onze zoon (nu 3jr) had dit ook.. dagelijks kwam ik op 1100 ml uit.. groente ging er heel slecht in, brood moest die ook niks van weten. Met 8 maand veranderde dat ineens! Onze dochter nu eet echter juist veel meer en neemt juist minder flessen. Echt kind afhankelijk denk ik dus! En zou gewoon lekker je kindje daar in volgen 😃

7 maanden geleden

Mijn dochter is 6,5 maand. Ze krijgt 2 x 180+6, 1 x 150+5 en 1 x 120+4. Daarnaast fruit, groentehapje, maisvingers, brood, thee en water. Ik ben juist geminderd met flessen, zodat de hapjes beter gaan.

7 maanden geleden

Ons zoontje is 6 maanden en krijgt rond de 170 ml borstvoeding als hij flesje krijgt. Verder hapjes maar net hoeveel hij ervan neemt..

7 maanden geleden

Onze dochter is net 6 maanden geworden en krijgt 5x 180+6. Ze laat vaak wat staan (verschillend tussen 30-90 cc) en komt door de vijfde fles aan ongeveer 600-650 ml per dag. Daarnaast drinkt ze goed water en thee, eet lekker van fruit en groente, alleen boterham moet ze niks van hebben. Maisfinger gaat er wel heel goed in. Merk heel duidelijk aan haar dat ze minder behoefte heeft aan de melkfles, vaste voeding heeft meer de voorkeur. Benieuwd of er meer kindjes zijn die hun fles niet helemaal leegdrinken, maar wel lekker van de groente en fruit eten? Ik hoor overal dat melk nog de belangrijkste voeding is nu, dus ik vraag me af of we nu moeten minderen met groente en fruit om haar meer te laten drinken. Ervaringen bij andere mama’s?

7 maanden geleden

Onze dochter is net 6 maanden geworden en krijgt 5x 180+6. Ze laat vaak wat ...
600 is Volgensmij echt prima! Geloof dat de aanbevolen hoeveelheid melk vanaf 6 maand 600-800ml is