52 Reacties
7 maanden geleden
Reactie op Sarah93
600 is Volgensmij echt prima! Geloof dat de aanbevolen hoeveelheid melk van ...
Dat dacht ik inderdaad ook eens ergens gelezen te hebben! Dankjewel 😊
7 maanden geleden
M'n zoontje dronk altijd een hoop, echt wel 1250 ml. Maar nu die hapjes krijgt en 's nachts vrijwel geen flesje meer hoeft is het nu ongeveer 900 ml per dag.
7 maanden geleden
Onze dochter is net 6 maanden geworden en krijgt 5x 180+6. Ze laat vaak wat ...
Hier ook hoor minder zin in melk en dan nog eens borstvoeding. Volgens sommige behoor je dan ineens tot de mafia als je zegt dat je hapjes geeft ik volg mijn kind melk erin drammen werkt echt averechts.
7 maanden geleden
Reactie op Ikke1991
Hier ook hoor minder zin in melk en dan nog eens borstvoeding. Volgens som ...
Klopt inderdaad, werkt hier ook echt averechts. Moet wel zeggen dat ze op dit moment zo snel is afgeleid, dat ik het soms nog wel even een keer probeer aan te bieden en dat werkt dan vaak wel. Als ze echt niet meer wil, blaast ze tegenwoordig op de speen en komt er allemaal lucht in de fles 😂
Inderdaad lekker je kindje volgen, dat doen wij ook. De een drinkt nog wel veel melk, de ander bouwt het snel(ler) af. Zolang ze vrolijk zijn, goed groeien en plassen lijkt het me prima. Onze dochter zit nu tussen de 600-700 ml opvolgmelk per dag. Vrijdag weer CB, benieuwd of het voldoende is zo.
7 maanden geleden
Ik lees zoveel van veel milliliters! 😱
Mijn tweeling drinkt nog geen 400ml op een dag.... Meer krijg ik er ook echt niet in. Wel krijgen ze beide 2 sneetjes brood, 100 gr fruit, 200gr maaltijd en 100gr yoghurt..
Poepen, plassen, slapen etc prima! Moet ik me nu zorgen gaan maken?😱
Zijn trouwens 7,5 maand.
7 maanden geleden
Reactie op T_W
Ik lees zoveel van veel milliliters! 😱
Mijn tweeling drinkt nog geen 400ml ...
Bij mij werd wel vanuit cb gezegd minimaal 500.. was wel met zes maand dus weet niet of dat nog heel veel uitmaakt
7 maanden geleden
Reactie op 2023meisje
Bij mij werd wel vanuit cb gezegd minimaal 500.. was wel met zes maand dus ...
Volgens mij heeft dat te maken met de hoeveelheid vocht die een baby moet krijgen per dag. Met het warme weer van laatst dronk onze meid ook minder en toen heb ik gevraagd aan het CB hoeveel ze minimaal moest drinken om niet uit te drogen. Daar werd toen gezegd dat dat inderdaad 500 ml was, maar daar hoort fruit, groente en water dus ook bij!
7 maanden geleden
Volgens mij heeft dat te maken met de hoeveelheid vocht die een baby moet k ...
Oh bij mij werd er echt flesvoeding gezegd! Mooi dat ze allemaal wat anders zeggen haha
7 maanden geleden
Reactie op 2023meisje
Bij mij werd wel vanuit cb gezegd minimaal 500.. was wel met zes maand dus ...
Ja bij mij ook! Net zoals dat een volwassen persoon minimaal 1,5-2liter nodig is zeiden ze tegen mij dat een baby vanaf 6 maanden minimaal 500ml vocht per dag nodig is. Hoeft dus niet perse melk te zijn :)
7 maanden geleden
Reactie op Sarah93
Ja bij mij ook! Net zoals dat een volwassen persoon minimaal 1,5-2liter nod ...
Toevallig de vraag vandaag voorgelegd bij het cb omdat onze hoef sinds een week bijna elke fles weigert.
Ze gaf aan dat het advies 500 ml is echter als een kindje goed vast eet (boterham, fruit, groente) mag dit ook minder zijn. Sommige kinderen zijn hier nu eenmaal sneller in.
7 maanden geleden
Reactie op Sarah93
Ja bij mij ook! Net zoals dat een volwassen persoon minimaal 1,5-2liter nod ...
Dit is niet helemaal waar, water moet je nog wel mee oppassen met baby’s, dit ivm watervergiftiging, water is voor baby’s vulmiddel waar niks inzit. Advies is om maximaal 120 - 130 ml water te geven.
7 maanden geleden
Reactie op kikkervisje88
Dit is niet helemaal waar, water moet je nog wel mee oppassen met baby’s, d ...
Ik denk dat ze bedoelt dat het niet per sé 500 ml melk hoeft te zijn, maar dat vocht ook uit andere dingen gehaald kan worden, zoals uit fruit en groente. En inderdaad wat jij zegt, door water aan te bieden. Zo kom je al met al wel op voldoende vocht uit, zonder dat je baby per se 500 ml melk moet drinken 😊 Tenminste, het CB heeft het mij zo uitgelegd!
7 maanden geleden
Reactie op Sarah93
Zie reactie hieronder… ik heb het ook niet over enkel 500ml water 😆
Ow haha sorry verkeerd begrepen dan 😅
7 maanden geleden
Reactie op november23mommy
Onze dochter is 6 maanden en drinkt 3 x 150-180 ml. Daarnaast 2 x groente/f ...
Mag ik vragen wat jullie schema is ongeveer? ☺️ Onze zoon drinkt 4x 180ml maar vind het erg veel worden met avondeten + fruithap + boterham, dus ik wil afbouwen naar 3 of minder ml.