10 Reacties
5 maanden geleden
Ik krijg ook niks gedaan hoor. Ik werk 3 dagen en op dit moment heb ik vakantie en ik krijg ik het ook niet voor elkaar. Soms is aan het einde van de dag het huis ontploft en heb ik alleen de hond goed kunnen uitlaten. Hier zijn de nachten ook nog steeds slecht dus ik ben overdag gewoon te moe om iets in het huishouden te doen. Als onze dochter eindelijk slaapt, plof ik ook neer.
Dus niets om je voor te schamen, het zorgen voor je kindje is niet niks doen, dus heel logisch dat je dan even geen tijd of energie hebt om iets in huis te doen.
Voor wat betreft jouw partner, doet hij ook dingen in huis? En als hij alleen met jullie kindje is, heeft hij dan tijd om in huis alles bij te houden? Ik denk dat als je dit zo uitlegt hij dat wel moet snappen toch? Zoals ik al zei, de zorg voor je kindje is niet niks doen.
5 maanden geleden
Zeker niks om je voor te schamen. Zit hier hetzelfde hoor. Huis is af en toe ontploft en krijg niks uit mijn handen. Nu heb ik vakantie maar dat betekent ook volledig de kinderen in huis. Ik probeer te doen wat lukt en wat niet lukt lukt niet.
Over je partner heb ik dezelfde vragen als Teddy en ook wat zij zegt de zorg voor je kindje is niet niks.
Ergens gelezen dat de zorg van je kindje gelijk staat aan 2 fulltime banen dus laat staan dat je dan ook nog eens een volledig huishouden moet schoonmaken. Soms is het niks doen ook even goed.
5 maanden geleden
Je bent zeker niet de enige! Ik denk soms ook, ik heb nog maar 1 kind, mag ik dan wel klagen. Maar zelfs 1 kind is gewoon een hoop tijd en energie. En hier doe ik wat ik kan, en anders morgen weer een dag. Ik vind het ook onterecht van je partner dat hij klaagt over dat je niets doet in huis. Hij moet toch ook wel snappen dat je niet meer dan je best kan doen. Laat hem anders maar eens een dag doorbrengen met jullie kindje en dan ook nog een takenlijst afwerken. Dat gaat hem waarschijnlijk ook niet lukken om die af te krijgen. Voel je niet schuldig! 🩷
5 maanden geleden
Ooh lieve mama, het is normaal dat jij niet dagen huishouden kunnen doen door jouw baby die aandacht heeft nodig.
Zo herkenbaar mijn zoon is ook bijna 9m de laatste 2 weken ik kan niks doen behalve met hem te zijn hij huilt als ik weg ben van zijn beurt, bij de papa huilt ook! Ik denk dat hij angst verlating heeft of zo.
Ik werk niet ik ben thuismama. Er zijn dagen die ik niks van thuis kon doen zelfs eten maken of gaan douchen tot als mijn man thuis komt. Heel normaal hoor
Jij moet niet schamen kindjes hebben veel tijd en aandacht nodig jij moet dat tegen jouw man zeggen dat jij bezig met de baby en niet gewoon op de sova ben jij aan het chillen soms denken het zo. Of laat hem een keer alleen thuis proberen dan gaat hij zeker weten hoeveel tijd kost en energie om mama te zijn!
Tenlaatste doe op jouw gemaak soms het is ook hormonen dat we geen zin hebben om iets te doen en niks lukt laat het los jij gaat terug jouw mode vinden 🤗 succes
5 maanden geleden
Reactie op Teddy2020
Ik krijg ook niks gedaan hoor. Ik werk 3 dagen en op dit moment heb ik vaka ...
Heel fijn om te lezen dat ik niet enige ben betreft mijn partner die werkt heelveel maar daarb uiten om doet die niet zo veel al vind hij wel van wel. En die strijd word ik nogal moe van want die is op zijn manier heel erg druk in en rondom huis
5 maanden geleden
Reactie op MommOfAlmost3
Zeker niks om je voor te schamen. Zit hier hetzelfde hoor. Huis is af en to ...
Dankjewel heel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben ♥️
5 maanden geleden
Ooh lieve mama, het is normaal dat jij niet dagen huishouden kunnen doen do ...
Dankjewel voorje lieve woorden zo fijn om te lezen dat ik niet de enige ben ♥️
5 maanden geleden
Nou, weinig supportive van je man. Is hij wel eens een dag alleen met de baby? Zo nee, kan ik je dat zeker aanraden. Eens zien wat die zelf aan huishouden gedaan krijgt daarnaast.
Bij ons lukt het ook gewoon niet, maar so be it. Op het oog lijkt ons huis ok, maar het is schone schijn. Af en toe een swiffer over een kast of een stofzuiger door een stukje huis, een borstel door de wc en thats it. De was hangt ook al een week op het rek, de wasmand opgevouwen was staat stof te vangen naast het bed en volgens mij zit er ook al een ruime week een schone handdoekenwas in de droger 😅 Maar weet je, het boeit ons niet. Als het moet, zouden we er samen in een uur als de baby slaapt doorheen kunnen knallen. Maar dan zij wij ook moe en willen we even zitten niksen en tv kijken. Want elke dag koken, boodschappen, werken, dat gaat wel gewoon door.
Dus kijk eens naar alles wat je wèl doet ipv wat niet lukt, dan zul je zien dat je echt niet zo “nutteloos bent” als je denkt (want dat ben je niet!!) En kom op, wat let je man om zelf even de stofzuiger door de woonkamer te trekken na zijn werk?? 💩
5 maanden geleden
Ik heb eigenlijk maar 1 tip; Los laten ❤️
Ik weet dat vele dit misschien al tegen je hebben gezegd maar bij mij werkt dit echt. Ik heb een zeer intensieve baan waardoor ik op mijn vrije dagen echt ‘tot rust’ wil komen en dus niet met alles in het huis bezig wil zijn. Als het huis dan aan het einde van de dag een rotzooi is, dan is dat maar zo.
Mijn man en ik ruimen elke avond samen even op, max 20 min werk met z’n tweetjes. Ik ruim op, hij stofzuigd of andersom. In het weekend doe ik of mijn man de was.
Misschien is het ook fijn om met je man te praten? Samen taken te verdelen of echt te zeggen dat je het niet trekt en dat je hulp wil. Anders evt familie die kan helpen? Mijn moeder komt regelmatig samen even de tuin doen of neemt een wasje mee!
Ik moet er wel bij zeggen dat mijn dochter zichzelf goed kan vermaken dus dat ik me wellicht niet goed kan verplaatsten in jou frustratie. Maar ook hier, met een kindje wat goed kan spelen, lukt het mij ook écht niet vanwege mijn werkdruk en een beetje uitputting.
Verder nog een ding; Je doet het fantastisch! Je bent immers moeder en brengt een kindje groot en dat is echt het allerbelangrijkste!
5 maanden geleden
Aaah lieve mama, hier hoef jij je echt niet voor te schamen! Het is ook zo moeilijk om alle ballen hoog te houden. Hier heb ik ook af en toe dagen dat ik er echt helemaal doorheen zit.
Zoals anderen hier al vragen, is je partner wel eens een hele dag alleen met jullie dochtertje? Misschien een idee om dat een keer te doen, zodat hij inziet hoe zwaar zo’n dag kan zijn. Ik vind een hele dag alleen met m’n dochter zwaarder dan een kantoordag 😅
We proberen hier een 50/50 verdeling te hebben. Na werk helpen we elkaar. Dan brengt de 1 onze dochter naar bed en gaat de ander snel het huishouden doen. De andere die haar naar bed brengt, helpt daarna mee met wat er nog moet gebeuren.
Mocht dat echt niet lukken met je partner, misschien kan je je dochter bij wat huishoudelijke taken betrekken? Misschien samen de was opvouwen, terwijl zij met de was kan spelen? Lukt het om je dochter bij je in de keuken neer te zetten tijdens het afwassen?