30 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op faatjemar
Wat knap van je zoontje. Ik ben zo bang om te geven. Wat smeer je erop? En ...
Ik smeer er boter op en soms 100% pindakaas. Wil ook gaan afwisselen met appelstroop, jam, smeerkaas, etc. Ik heb het nooit gedoopt ergens in. Aan het begin had hij nog al eens een kokhalsreflex, maar dat hoort bij het leren eten. Hij werkte het altijd zelf weer naar buiten. Kokhalzen is nog geen stikken dus geen paniek. Ik ben trouwens begonnen met eerst alleen korstjes geven. Ik zou zeggen probeer het gewoon. Lukt het niet dan probeer je het na een week ofzo weer. Hun kaken zijn hard genoeg om te kauwen en ze stoffen het ook heel zacht.
5 maanden geleden
Mij zoon nu is 8 maanden, ik doe BLW (Baby Lead Weaning) sinds hij 6 maanden en nu heeft hij 2 tandjes en eat alles wat wij ook eten, alleen voor hem meer zacht koken en geen suiker en zout bij hem eten. Ik heb de app van "solid start" gedownload en die app super helpful voor baby om leren te eten met solid food.
5 maanden geleden
Ja, mijn zoon heeft geen tanden hij is ok net 8m.
Ik geef kleine stukjes in wat olijfolie. Of ik geef een grote stuck dan pakt hij die zelf in begint daarmee te eten. Hij is geen favoriete 😅
5 maanden geleden
Pffff ik moet echt tips van jullie krijgen hoor.. Ik ben als de dood dat mijn kleine zich verslikt. Zo erg dat hij nog steeds glad gepureerd voedsel krijgt.. Ik wil hem ook een broodje kunnen geven en war grotere stukken eren maar ik durf gewoon echtttt niet. Al weet ik dat babies echt een verschrikkelijke goede reflex hebben..
5 maanden geleden
Reactie op RREK
Pffff ik moet echt tips van jullie krijgen hoor.. Ik ben als de dood dat mi ...
Rustig blijven en vertrouwen op je kindje. Begin met korstjes en niet te kleine stukjes. Kokhalzen hoort bij het leren eten. Aan het begin komt het vaker voor, maar je zal zien dat het al snel steeds minder wordt. Ik laat mijn zoontje zelf het eten pakken van het blad.
5 maanden geleden