30 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op faatjemar
Wat knap van je zoontje. Ik ben zo bang om te geven. Wat smeer je erop? En ...
Ik smeer er boter op en soms 100% pindakaas. Wil ook gaan afwisselen met appelstroop, jam, smeerkaas, etc. Ik heb het nooit gedoopt ergens in. Aan het begin had hij nog al eens een kokhalsreflex, maar dat hoort bij het leren eten. Hij werkte het altijd zelf weer naar buiten. Kokhalzen is nog geen stikken dus geen paniek. Ik ben trouwens begonnen met eerst alleen korstjes geven. Ik zou zeggen probeer het gewoon. Lukt het niet dan probeer je het na een week ofzo weer. Hun kaken zijn hard genoeg om te kauwen en ze stoffen het ook heel zacht.
5 maanden geleden
Mij zoon nu is 8 maanden, ik doe BLW (Baby Lead Weaning) sinds hij 6 maanden en nu heeft hij 2 tandjes en eat alles wat wij ook eten, alleen voor hem meer zacht koken en geen suiker en zout bij hem eten. Ik heb de app van "solid start" gedownload en die app super helpful voor baby om leren te eten met solid food.
5 maanden geleden
Ja, mijn zoon heeft geen tanden hij is ok net 8m.
Ik geef kleine stukjes in wat olijfolie. Of ik geef een grote stuck dan pakt hij die zelf in begint daarmee te eten. Hij is geen favoriete 😅
5 maanden geleden
Pffff ik moet echt tips van jullie krijgen hoor.. Ik ben als de dood dat mijn kleine zich verslikt. Zo erg dat hij nog steeds glad gepureerd voedsel krijgt.. Ik wil hem ook een broodje kunnen geven en war grotere stukken eren maar ik durf gewoon echtttt niet. Al weet ik dat babies echt een verschrikkelijke goede reflex hebben..
5 maanden geleden
Reactie op RREK
Pffff ik moet echt tips van jullie krijgen hoor.. Ik ben als de dood dat mi ...
Rustig blijven en vertrouwen op je kindje. Begin met korstjes en niet te kleine stukjes. Kokhalzen hoort bij het leren eten. Aan het begin komt het vaker voor, maar je zal zien dat het al snel steeds minder wordt. Ik laat mijn zoontje zelf het eten pakken van het blad.
5 maanden geleden
Mijn kleine heeft geen tanden maar ik geef haar van alles
Ze doet net alsof ze al tanden heeft
Geef eigenlijk niks gepureerd
Grof prakken en zacht koken
Gerust stukje broccoli
Brood eet ze met gemak
Cracottes bijt ze af haha
Komkommer uit het vuistje
We hebben haar best jong gewoon wat groffer eten gegeven
Doet ze prima!
Natuurlijk wel rustig opbouwen 😊😊
5 maanden geleden
Als baby's kokhalzen is dat juist soms prima omdat ze dat kokhalsreflex mogen leren
Juist zodat ze niet stikken
Maar niet te groot geven! Wij geven stukjes brood zonder korst ter grootte van een dobbelsteen. Maar begonnen met een halve dobbelsteen haha
Leren opbouwen en soms moeten ze even wennen
Maar ons meisje krijgt ook al macaroni en rijst enzo
Ze kunnen vaak meer dan je denkt
Als je het maar rustig introduceert en goed naar je kindje blijft kijken wat het aan kan 😊
Eerst gewoon dingen prakken
Dingen Als banaan, mango, aardbei
En dan kun je het steeds groffer doen
Dan dunne schijfjes banaan bijvoorbeeld
Echt dun
En steeds dikker
Kwestie van rustig opbouwen 😊😊je kan dit mama!
5 maanden geleden
Reactie op RREK
Pffff ik moet echt tips van jullie krijgen hoor.. Ik ben als de dood dat mi ...
Je kunt heel veel info vinden bij solidstarts, op insta en hun app en website. Fijne uitleg over verschil tussen kokhalzen en stikken. Ook uitleg dat glad gepureerd voedsel een veel hoger risico op verslikken geeft dan grote stukken. Is wel in het engels