30 Reacties

5 maanden geleden

Mijn zoontje is bijna 8 maanden en heeft nog geen tanden. Hij eet elke dag een hele boterham. Ik snij het in 8 stukjes en geef ook de korst. In het begin moest hij even wennen, maar nu is hij binnen no time klaar.

5 maanden geleden

Reactie op 8Katie8

Mijn zoontje is bijna 8 maanden en heeft nog geen tanden. Hij eet elke dag ...
Wat knap van je zoontje. Ik ben zo bang om te geven. Wat smeer je erop? En doop je het nog in thee?

5 maanden geleden

Hier ook 8 maand, geen tanden en eet iedere dag een hele boterham in kleine stukjes met smeerkaas, appelstroop of pindakaas

5 maanden geleden

Geen tanden, ze krijgt een halve boterham met boter in reepjes. Ze hapt dit zo weg.

5 maanden geleden

Onze dochter is nu 7,5 maand, maar nog geen tandjes. Eet denk ik al vanaf dat ze 5 maanden is een boterham en eet er nu twee per dag. Ze doet het hartstikke goed en vindt het heerlijk! 🥰

5 maanden geleden

Geen tandjes, eet sinds 6/7 maanden gewoon brood (met boter, of avocado of cottage cheese). Ze bijten prima met hun tandvlees dus je kunt prima niet gepureerd eten geven. Hier eet hij alle soorten fruit en groenten (niet gepureerd). Ook vlees overigens.

5 maanden geleden

Hier ook nog geen tanden, maar eet niks gepureerd. Ze krijgt ook vaak zat brood, ik doe het wel altijd roosteren.

5 maanden geleden

Reactie op faatjemar

Wat knap van je zoontje. Ik ben zo bang om te geven. Wat smeer je erop? En ...
Ik smeer er boter op en soms 100% pindakaas. Wil ook gaan afwisselen met appelstroop, jam, smeerkaas, etc. Ik heb het nooit gedoopt ergens in. Aan het begin had hij nog al eens een kokhalsreflex, maar dat hoort bij het leren eten. Hij werkte het altijd zelf weer naar buiten. Kokhalzen is nog geen stikken dus geen paniek. Ik ben trouwens begonnen met eerst alleen korstjes geven. Ik zou zeggen probeer het gewoon. Lukt het niet dan probeer je het na een week ofzo weer. Hun kaken zijn hard genoeg om te kauwen en ze stoffen het ook heel zacht.

5 maanden geleden

Mijn zoontje heeft helaas nooit willen eten, dus dacht probeer brood. Ik ga het dan gewoon proberen met wat avocado of smeerkaas. Welke smeerkaas gebruiken jullie voor de kleine?

5 maanden geleden

Reactie op 8Katie8

Ik smeer er boter op en soms 100% pindakaas. Wil ook gaan afwisselen met ap ...
Ja ga ik doen! Heel erg bedankt voor je tips!

5 maanden geleden

Mij zoon nu is 8 maanden, ik doe BLW (Baby Lead Weaning) sinds hij 6 maanden en nu heeft hij 2 tandjes en eat alles wat wij ook eten, alleen voor hem meer zacht koken en geen suiker en zout bij hem eten. Ik heb de app van "solid start" gedownload en die app super helpful voor baby om leren te eten met solid food.

5 maanden geleden

Mijn zoon is 8 maanden ook. Ik doe kleine stukjes brood in wat melk dopen of olijfolie, en hij werkt het zelf naar de zijkanten van zijn mond en gaat “kauwen” , heeft ook geen tanden nog. Voordoen helpt ook , mijn baby doet dan de kauw beweging na haha.

5 maanden geleden

Ja, mijn zoon heeft geen tanden hij is ok net 8m. Ik geef kleine stukjes in wat olijfolie. Of ik geef een grote stuck dan pakt hij die zelf in begint daarmee te eten. Hij is geen favoriete 😅

5 maanden geleden

Blijft het bij jullie kindjes niet aan het gehemelte plakken? Ze kauwt er goed op maar toch blijft het aan haar gehemelte plakken

5 maanden geleden

Pffff ik moet echt tips van jullie krijgen hoor.. Ik ben als de dood dat mijn kleine zich verslikt. Zo erg dat hij nog steeds glad gepureerd voedsel krijgt.. Ik wil hem ook een broodje kunnen geven en war grotere stukken eren maar ik durf gewoon echtttt niet. Al weet ik dat babies echt een verschrikkelijke goede reflex hebben..

5 maanden geleden

Reactie op RREK

Pffff ik moet echt tips van jullie krijgen hoor.. Ik ben als de dood dat mi ...
Rustig blijven en vertrouwen op je kindje. Begin met korstjes en niet te kleine stukjes. Kokhalzen hoort bij het leren eten. Aan het begin komt het vaker voor, maar je zal zien dat het al snel steeds minder wordt. Ik laat mijn zoontje zelf het eten pakken van het blad.

5 maanden geleden

Mijn kleine heeft geen tanden maar ik geef haar van alles Ze doet net alsof ze al tanden heeft Geef eigenlijk niks gepureerd Grof prakken en zacht koken Gerust stukje broccoli Brood eet ze met gemak Cracottes bijt ze af haha Komkommer uit het vuistje We hebben haar best jong gewoon wat groffer eten gegeven Doet ze prima! Natuurlijk wel rustig opbouwen 😊😊

5 maanden geleden

Als baby's kokhalzen is dat juist soms prima omdat ze dat kokhalsreflex mogen leren Juist zodat ze niet stikken Maar niet te groot geven! Wij geven stukjes brood zonder korst ter grootte van een dobbelsteen. Maar begonnen met een halve dobbelsteen haha Leren opbouwen en soms moeten ze even wennen Maar ons meisje krijgt ook al macaroni en rijst enzo Ze kunnen vaak meer dan je denkt Als je het maar rustig introduceert en goed naar je kindje blijft kijken wat het aan kan 😊 Eerst gewoon dingen prakken Dingen Als banaan, mango, aardbei En dan kun je het steeds groffer doen Dan dunne schijfjes banaan bijvoorbeeld Echt dun En steeds dikker Kwestie van rustig opbouwen 😊😊je kan dit mama!

5 maanden geleden

Reactie op RREK

Pffff ik moet echt tips van jullie krijgen hoor.. Ik ben als de dood dat mi ...
Je kunt heel veel info vinden bij solidstarts, op insta en hun app en website. Fijne uitleg over verschil tussen kokhalzen en stikken. Ook uitleg dat glad gepureerd voedsel een veel hoger risico op verslikken geeft dan grote stukken. Is wel in het engels

5 maanden geleden

Reactie op AnnikaOS

Je kunt heel veel info vinden bij solidstarts, op insta en hun app en websi ...
Je hebt ook een Nederlandse versie op de app, als je zoekt op solid starts krijg je ook Nederlandse versie te zien, heb hem ook op jouw advies gedownload.