25 Reacties
7 maanden geleden
Hoi, ik ben een mama van jongen geboren op 11 november hij is nu 68 cm en weegt 6,7 ik heb nooit naar een arts gehoeven hiervoor ik heb er vier waren allemaal klein als ze get veder gewoon goed doet en vrolijk is zou je vooral niet druk moeten maken komt echt wel goed
7 maanden geleden
Reactie op mirjamsfaa
Hoi, ik ben een mama van jongen geboren op 11 november hij is nu 68 cm en w ...
Wat fijn dat het allemaal goed is gekomen! Wij zijn bij de kinderarts terecht gekomen omdat ze ook heel slecht dronk en dus al bijna niet aankwam toen ze een paar maanden was. Hopelijk trekt alles gewoon bij 😉
7 maanden geleden
Hier ook een klein meisje geboren op 12 november. vandaag gewogen op 6150 gram en ze is 68 cm. Ze is wel geboren met een gewichtje van 2210 gram en 46 cm. Was jullie kindje ook zo licht bij de geboorte?
Qua flesjes heeft ze altijd minder gedronken en krijgen we er ook niet meer in dan 150+5. Groente en fruit eet ze ook 2x 200 gram en we hebben niet de indruk dat ze hier extra van is bijgekomen. Voor de rest wel een zeer actieve baby die geen seconde stil ligt. Waarschuwing gewoon genetisch dus. Maar ik maak me als mama toch vaak zorgen over haar gewicht en je gaat automatisch vergelijken met leeftijdsgenootjes.. Wat eigelijk niet mag aangezien ieder kindje anders is 😊
7 maanden geleden
Wij hebben ook een kleine baby. Maar dit was in de zwangerschap al bekend. Bij jou ook?
Wij hebben een heel spektakel gehad aan onderzoeken e.d. maar daar is niks uit gekomen. De kinderarts is nog wel betrokken maar hij groeit op z’n eigen lijn en dat is altijd goed.
Is je baby in de zwangerschap achter beginnen te lopen of is hij ergens na de geboorte afgebogen? Of groeit hij gewoon minder snel?
De artsen zeiden tegen ons steeds dat er wel iets moest zijn omdat hij zo klein was en zo vroeg in de zwangerschap al. Ik heb altijd het gevoel gehad dat er niks was. Nu blijkt er dus niks te zijn. Kortom: wat zegt je gevoel en ga daar op af. En tuurlijk mag je je af en toe zorgen maken en van de situatie balen. Maar probeer ook daarna weer te kijken naar je gevoel. 😘
7 maanden geleden
Reactie op vdw21
Wij hebben ook een kleine baby. Maar dit was in de zwangerschap al bekend. ...
Hij is trouwens net 6 kg en is rond de 60 cm. Beetje vergelijkbaar dus. Hij is van 10-11. Ook wel iets te vroeg geboren maar als je het corrigeert naar z’n leeftijd bungelen. We nog steeds onder de curve.
7 maanden geleden
Reactie op Syth
Hier ook een klein meisje geboren op 12 november. vandaag gewogen op 6150 g ...
Onze kleine meid was 3165 bij de geboorte en 48 cm lang. Ze drinkt niet geweldig en eet ook niet geweldig.. ze willen het liefst dat ze aan een minimale intake komt van 700 vocht. Dus dat is drinken maar ook d'r hapjes, hier komt ze vaak al niet eens aan.. verder is ze wel actief en vrolijk! Ze gaat qua ontwikkeling ook gelukkig nog best goed. Ze blijft alleen zo klein! En het klopt wat je zegt soms maak je je ineens weer flink zorgen en ga je vergelijken.. terwijl je dat eigenlijk niet moet doen..
7 maanden geleden
Reactie op eemelaniee
Wat fijn dat het allemaal goed is gekomen! Wij zijn bij de kinderarts terec ...
Oh ja sorry ik had dat niet mee gekregen uit je verhaal maar zoontje dronk ook niet echt goed hoor hij dronk ze flessen niet leeg waardoor die dus afviel. En sinds de 3/5 maand in een sprong toen ging die pas echt goed drinken. Ik heb alle hoop dat het goed komt met je kleine meid ❤️
7 maanden geleden
Reactie op vdw21
Wij hebben ook een kleine baby. Maar dit was in de zwangerschap al bekend. ...
Onze kleine meid was niet groot tijdens de zwangerschap maar ook niet alarmerend klein.. 48 cm en 3165 gram.
Ze is vrij vlot na de geboorte gaan afbuigen. Ik heb mij enorm veel zorgen gemaakt om alles.. wat we nu eeen beetje los proberen te laten. Ik was wel heel benieuwd naar andere ouders met niet hele grote kindjes 😉
Maar onze kindjes zijn inderdaad best vergelijkbaar dan!
Bij ons nog geen onderzoeken oid gedaan, ze wachten nog af.. dus ben benieuwd hoe het gaat lopen! Moet ongeveer iedere 4 weken naar de kinderarts..
7 maanden geleden
Reactie op eemelaniee
Geeft niets hoor! Dat had ik er ook niet bijgeschreven! Wat fijn dat jullie zoontje na een sprong beter is gaan drinken! Het komt vast goed, ze is vrolijk dat scheelt een hoop!
7 maanden geleden
Reactie op eemelaniee
Geeft niets hoor! Dat had ik er ook niet bijgeschreven! Wat fijn dat jullie ...
Ja dankje wel! Ik heb me zo vaak zorgen gemaakt door wat ze zeiden en dan bleek er helemaal niets te zijn. Ik heb het los gelaten ik las dat ze ook gewoon vrolijk is en ontwikkeling goed loopt dat is goed toch vooral naar je mooie mama hart luisteren die heeft altijd gelijk!
7 maanden geleden
Reactie op eemelaniee
Drinkt ze genoeg flesjes ?
7 maanden geleden
Reactie op MirandaKies
Drinkt ze genoeg flesjes ?
We bieden genoeg aan 5x 180+6 ze drinkt dat zeker niet op soms net de helft soms iets meer. Ze hoopte dat ze het eten beter zou doen.. alleen valt dat tnt ook tegen..
7 maanden geleden
Onze oudste zoon is ook erg licht en klein. Sinds de geboorte al, met 6mnd was hij 5,9 kg en 63 cm. Hij is sinds hij heel ziek is geweest met 7 maanden onder controle bij de kinderarts en diëtist. Hij is nu bijna 3 en nog steeds hebben we zorgen om zijn groei, hij eet niet genoeg om aan te komen en drinkt nog steeds speciale dieetmelk om aan te komen. Ik vind het heel pittig om continu zorgen te hebben over zijn groei. Er is geen duidelijke oorzaak voor de groeiachterstand gevonden.
Ik snap je zorgen dus heel goed❤️
7 maanden geleden
Reactie op AnnikaOS
Onze oudste zoon is ook erg licht en klein. Sinds de geboorte al, met 6mnd ...
Zo, dat is best heftig zeg! Na 3 jaar nog steeds zorgen over de groei en het eten.. lijkt me heel erg pittig! In zo een situatie is het misschien 'jammer' dat er geen oorzaak voor is gevonden. Ik hoop zo hard voor je dat hij er wellicht een keer overheen groeit!
Wat een zorgen kun je je maken hea over je kleine!❤️
7 maanden geleden
Heel herkenbaar hier. Ons meisje is met 2880 gram geboren na 40+5 weken zwangerschap, dus dysmatuur geboren. Sinds haar geboorte dus al een lichte meid, maar wel heel lang. Ben toevallig vandaag weer naar het CB geweest en ze weegt nu (6 maanden + 1,5 week) 6685 gram bij 70,5 cm. Lange, tengere meid dus.
Ik heb me ook heel vaak zorgen gemaakt om haar gewicht, maar ze ontwikkelt zich super en is mega vrolijk, dus de jeugdarts gaf vandaag al aan dat het gewoon een slank meisje is. De clichés zijn echt waar, alle kindjes zijn anders 😊
7 maanden geleden
Reactie op eemelaniee
We bieden genoeg aan 5x 180+6 ze drinkt dat zeker niet op soms net de helft ...
Hoop dat het allemaal beterd ,hier ook wat problemen ivm mijn kleinzoontje
7 maanden geleden
Heel herkenbaar hier. Ons meisje is met 2880 gram geboren na 40+5 weken zwa ...
Ja, kan mij voorstellen dat je je zorgen hebt gemaakt. Maar wat super fijn dat ze het verder goed doet! En het klopt wel wat je zegt hoor het is waar.. ieder kind groeit en ontwikkeld anders
7 maanden geleden
Hier ook een kleine meid.
Geboren met 37 weken. Van week 32 tot 37 zwangerschap weinig verder gegroeit. Bij geboorte was ze 2745, maar afgevallen tot 2350. En 46 cm.
Ze is nu 7.5 maand, 63 cm (gok ik) en 6400 gram.
We zitten hier dus ook op de onderste lijn. Ze groeit meestal netjes op die lijn, maar heeft echt heel veel voedingsmomenten nodig om daar te blijven. Telkens wanneer ze ziek is en ze er weer onder duikt zijn we weer bezig met bijvoeden.
Geeft veel spanning zo nu en dan. Ondanks dat alle vertrouwen dat het een gezonde "grote" meid gaat worden .