179 Reacties

één jaar geleden

Ik ben vandaag 11+1! - gevoelige borsten, vermoeidheid!!, en sinds een paar dagen steken in mijn buik die ik ook spannend vind. Oh en ik ben giga schommelend in humeur haha 😂 - ja verschilt enorm, ene dag merk ik niets en andere dag voel ik me slecht - ik ben vroeg wakker elke ochtend - ja mennn sommige dagen is douchen zelfs te veel 🥹 - het werk ervaar ik pittig, sociale leven pak ik inmiddels weer wat op en vertel steeds meer mensen van de zwangerschap 🤰🏼 - geen idee nog wat een must is, het is mijn 3e zwangerschap maar eerste “echte😓” kindje - ik denk spulletjes van naïf maar ben er nog niet zeker van

één jaar geleden

Herkenbaar. Ben nu 10+5 Iedere dag vroeg wakker en de gehele dag moe zijn. Van een huishoudelijk klusje moet ik echt even bijkomen. Regelmatig steekjes in m'n onderbuik en een opgeblazen gevoel. Komende twee weken even geen afspraken en neem ik lekker even de tijd voor mijzelf. 9 mei hebben wij de 13 weken echo en vanaf dan willen wij het iedereen gaan vertellen. Afgelopen woensdag ook bloed laten prikken voor de nipt.
Ik ben vandaag 10+6 Ik spuug elke ochtend, geen trek in avondeten, en veel misselijk als ik honger krijg ga ik weer spugen. De ene dag veeel meer last als de andere dag. Lui, en m’n borsten niet normaal hoe pijn haha. Mijn nachtrust is prima, smachts een keer plassen maar verder goed. Als ik vrij ben en mijn dochter van 4 op school is ook zeker even een dutje tussen de middag. Werken gaat oké, maar heb er minder zin in. Sociale leven net zo! Ik heb werkelijk nog niks gekocht voor de baby, ik wacht denk ik echt ff maandag af de termijn echo en ik wil weten wat het word zodat ik daarop kan shoppen.. bij mijn dochter had ik al van alles gekocht haha. Ik denk naïf of iets, mijn dochter ging zo slecht op Zwitsal dingen. 💗💗💙💙 Ongeduldig aan het aftellen naar maandag! Eindelijk weer een echo

één jaar geleden

Reactie op Michelle,Roy Nová en mini 💙💗

Ik ben vandaag 10+6 Ik spuug elke ochtend, geen trek in avondeten, en veel ...
Hier zelf 10-4 maar slik al een aantal weken medicijnen tegen de misselijkheid. Heb nu 2 per dag en dat gaat beter dan verwacht bijnmn zoon was ik erger... misscien ook omdat het pas later was dat ik er medicijnen voor heb gekregen. Nu gelijk aan de bel getrokken van dit gaat hem zo niet worden... Zelf heb ik nog wel redelijk zin in eten gelukkig alhoewel het niet altijd smaakt... Pijnlijke borsten hier ook van de partij slaap zelfs met een topje extra aan anders heb ik geen nachtrust... was bij mijn zoon ook allemaal al vroeg dus kijk er eigenlijk niet van op... succes nog met de zwangerschap!

Reactie op Lysbeth87

Hier zelf 10-4 maar slik al een aantal weken medicijnen tegen de misselijkh ...
Ik heb zelf ook medicijnen voor de misselijkheid, bij mijn dochter hele heftige HG gehad met veel opnames, sonde voeding etc dus valt deze misselijkheid gelukkig in het niet!! Maar irritant is het wel! Ja ik slaap idd ook met een topje niet te doen hè😂😂 mijn god

één jaar geleden

Ik ben 11+3 heb allerlei symptomen gehad. Nu enkel nog misselijkheid met vlagen en snel moe. Mijn hormonen zijn hels... De ene dag voel ik me goed andere dag iets meer last van alles en soms ook echt dagen intens last van mn hormonen waardoor ik down en negatief ben. Nachtrust is goed, totdat ik wakker word en moet plassen, in slaap komen duurt dan langer. Ook kan ik niet meer echt uitslapen. Het werk gaat over het algemeen weer goed. Collega's weten nu van mijn zwangerschap en merk meer waardering nu ik tussendoor even moet zitten etc. Soms vind ik het geestelijk wel zwaarder. Ik werk in de zorg op een PG afdeling. Een must om te kopen is de babykamer en de kinderwagen 🤣 verder heb ik echt nog even geen energie voor alles wat ik bedenken kan. Ik zou graag zwitsal willen gebruiken als de kleine daar goed op reageert natuurlijk. Ik ben er weg van en ik vind dat ze een heel uitgebreid assortiment hebben. En zeker voor erbij is sudocrem niet te missen, vanuit mijn zorg achtergrond is dat echt een must have☺️

9 maanden geleden

Reactie op RoBon

Ik ben 11+3 heb allerlei symptomen gehad. Nu enkel nog misselijkheid met vl ...
Ik raad sudocreme juist af. Enig idee hoeveel rommel daar in zit?

4 maanden geleden

Hoeveel kleertjes kopen jullie in grotere maten? Ons zoontje zit nu in 62 en heb ‘per ongeluk’ (i ❤️ shoppen) teveel gekocht dus wil nu verder 68 kopen. Maar hoeveel?😅

4 maanden geleden

Reactie op DeMamavanRens

Hoeveel kleertjes kopen jullie in grotere maten? Ons zoontje zit nu in 62 e ...
Ik heb tot maat 80 dingetjes gekregen en gekocht. Van alles een beetje. Maar ons zoontje zit nu in 56 en nu begin ik te checken wat hij in 62 heeft en koop ik af en toe eens wat. En als hij dan uiteindelijk in de maat zit dan koop ik nog meer. P.S. beter teveel dan te weinig 😍 (ik hou ook van shoppen)

4 maanden geleden

Reactie op Livelli

Ik heb tot maat 80 dingetjes gekregen en gekocht. Van alles een beetje. Maa ...
Hahahaha heerlijk! Ons zoontje is heel warmbloedig dus veel is te warm:( lange mouwen rompers is al een no go🥲

4 maanden geleden

Reactie op DeMamavanRens

Hahahaha heerlijk! Ons zoontje is heel warmbloedig dus veel is te warm:( la ...
Ah dat is jammer. Misschien kan je die dingen op vinted zetten die te warm zijn? Kan je daar weer van shoppen 😜

4 maanden geleden

Korte vraag; Ik lees vaak de nachten gaan zo slecht/goed. Maar welke tijd rekenen jullie als nacht? Onze dochter gaat na de fles van 19uur naar haar eigen bedje toe. Dan om 22uur laatste fles met slaapzak aan en naar de co sleeper. Dan wordt ze rond 4uur wakker en dan weer om 9uur. Overigens duurt de voeding van 4 uur wel een uur.. verschonen, 35 minuten fles, 15/20minuten rechtop houden. Ik vind dat prima nachten, maar nu vraag ik mij af. Zijn onze nachten te kort 🤣? En zouden jullie om 19uur al haar slaapzak aan doen zodat ze nog meer went aan het idee van de nacht die komen gaat? We doen om 19uur al gedimpt licht.

4 maanden geleden

Reactie op Tikelisa

Korte vraag; Ik lees vaak de nachten gaan zo slecht/goed. Maar welke tijd ...
Daar kan ik van dromen😅 21u naar bed. Voedingen om 00,03,06&09 opstaan. Voedingen duren hier ook allemaal een uur per voeding minimaal. Jouw nacht lijkt me niet kort, nee

4 maanden geleden

Reactie op Tikelisa

Korte vraag; Ik lees vaak de nachten gaan zo slecht/goed. Maar welke tijd ...
ik reken nacht vanaf de laatste fles, hier is de laatste fles om 22/23 en dan wakker worden is rond 7/8 uur. Ik trek hem in de slaapzak aan vanaf dat het “ normaal “ slaaptijd gaat worden. Eigenlijk al een heel mooi slaapje van 22-4! Gaat vanzelf later worden / langer worden! ☺️ tot 3 weken terug kwam hij ook 22-4-8 en 2 weken terug 22-5-9 en sinds deze week 22-7/8 🩷

4 maanden geleden

Reactie op muriiell

ik reken nacht vanaf de laatste fles, hier is de laatste fles om 22/23 en d ...
Top thanks! Ik doelde inderdaad op wanneer slaapzak aandoen.

4 maanden geleden

Reactie op DeMamavanRens

Daar kan ik van dromen😅 21u naar bed. Voedingen om 00,03,06&09 opstaa ...
Jaa! Ben er ook heel blij mee. Maar doelde er meer op wanneer slaapzak aan doen, maar die laat ik dan bij 22 uur ipv 19uur

3 maanden geleden

Reactie op Tikelisa

Korte vraag; Ik lees vaak de nachten gaan zo slecht/goed. Maar welke tijd ...
Hier begint de opstart van de nacht al soort van rond 19u a 19u30. - naar de badkamer - badje of opfrisbeurtje, propere luier, pyjama aan, beetje zingen terwijl, ... - naar de slaapkamer, slaapzakje aandoen - samen met haar op bed, haar aanleggen aan de borst. Clustert dan tot een uur of 21u30. Slaapt terwijl ook al wat aan de borst, is soms ook wat tutteren.. maar mijn oudste had dat ook graag 's avonds, vind het voorlopig oké. - dan leg ik ze in haar bedje (slapend) - komt rond 2u snachts opnieuw - dan normaal na 3u als het goed is, dus rond 5u - dan hangt het er vanaf, vanmorgen moest ik de oudste klaarmaken voor school en ze was wat onrustig in haar slaap rond 6u30. Ik heb haar dan slapend nog even aangelegd. Heeft wat gedronken en dan terug in diepere slaap. Heb dan mezelf en mijn oudste kunnen klaarmaken en poppemie is dan pas om 9u wakker geworden waardoor haar dag om 9u gestart is. Gisteren liep het anders na een slechte nacht en startte haar dag al om 7u... Is nog niet zo vast. Snap niet hoe iedereen dat klaar krijgt om eerlijk te zijn.

3 maanden geleden

Vandaag heeft mijn zoontje zijn eerste prik gekregen. Hij ging keihard huilen. Nu slaapt hij maar wordt telkens schrikkend wakker of huilt hij in zijn slaap. Ik vind het eng… Ik hoop niet dat hij er een trauma aan heeft overgehouden. Die mevrouw van cjg prikte ook heel hard.

3 maanden geleden

Reactie op panaceatic

Hier begint de opstart van de nacht al soort van rond 19u a 19u30. - naar ...
Dat ging hier vanzelf. Tussen 19.30-20.30 is hij moe, dus naar bed, en dan om 9.00 wil hij de dag echt beginnen. Haal ik m ervoor uit bed dan slaapt hij toch door😂

3 maanden geleden

Sinds gister heeft ons kleine meisje een verstopte neus en zuig aardig wat snot uit haar neus. Ze heeft nog geen koorts. Gister 36.9 en vandaag 37.4. ze drinkt heel goed en ze is gewoon zichzelf zoals altijd. Is hier iets tegen te doen? Of gewoon laten voor wat het is.