200 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op Noordwijk1983

Sinds gister heeft ons kleine meisje een verstopte neus en zuig aardig wat ...
Otrivin druppels en in de gaten houden

4 maanden geleden

Ons zoontje is vandaag 2 maanden, maar sinds 3 nachten komt hij snachts en overdag ineens veel vaker. Snachts om de 2 a 3 uren en dan vaak na 1 borst al verzadigd. Na het verschonen valt hij weer heerlijk in slaap.. terwijl hij eerst altijd de 2e borst ook nog nam en dan heerlijk ging slapen. Dan zat er snachts ook een stuk langer tussen. Meer die dit hebben gehad rond de 8 weken? Of zou dit bij het sprongetje kunnen horen? De nachten breken me zo een beetje op.. overdag slapen lukt ook bijna niet want dan komt hij ook alweer snel en dan lig ik net 🥲

4 maanden geleden

Reactie op Livelli

Ons zoontje is vandaag 2 maanden, maar sinds 3 nachten komt hij snachts en ...
Sprongetje, regeldagen.. hier ook gehad rond 8 weken

4 maanden geleden

Reactie op Livelli

Ons zoontje is vandaag 2 maanden, maar sinds 3 nachten komt hij snachts en ...
3de sprongetje is het! Volgens app in week 11-12, gelukkig duurt deze maar 5 dagen en is een van de kortste sprongetjes 😅 mijn zoontje is bijna 11weken en doet het ook sinds afgelopen nacht. Ik heb net even gekeken en ja hoor vandaag is hij precies begonnen met zijn 3de sprongetje 😂. Dus even volhouden…

4 maanden geleden

Reactie op Oznr

3de sprongetje is het! Volgens app in week 11-12, gelukkig duurt deze maar ...
Dan is het bij ons de 2e sprong denk ik, gezien het aantal weken en de app 😊 hopelijk wordt het snel beter want het is best pittig zo met weinig slaap..

4 maanden geleden

Iemand een idee of dit nog baby acne kan zijn met 9 weken? Zit er al wel een tijdje alleen vond het nu weer wat roder/droger.

4 maanden geleden

Reactie op Livelli

Dan is het bij ons de 2e sprong denk ik, gezien het aantal weken en de app ...
2e sprong is met 8w-9w inderdaad, van de ene sprong naar de andere 😂

4 maanden geleden

Reactie op Oznr

2e sprong is met 8w-9w inderdaad, van de ene sprong naar de andere 😂
Ja super 🤣 blij als de sprongetjes klaar zijn haha. Duurt nog wel even..

3 maanden geleden

Reactie op Noordwijk1983

Sinds gister heeft ons kleine meisje een verstopte neus en zuig aardig wat ...
En niet te veel uitzuigen, dat kan ook weer gaan irriteren.

3 maanden geleden

Oke, misschien gekke vraag 😅 Maar hoe krijgen jullie de maxicosi in de auto als er een andere auto heel dicht op staat? Via de andere kant gaat bij mij niet, omdat daar een ander zitje zit. Tips?

3 maanden geleden

Oke, misschien gekke vraag 😅 Maar hoe krijgen jullie de maxicosi in de aut ...
Auto eruit rijden denk ik, anders gaat het niet passen 🙈

3 maanden geleden

Oke, misschien gekke vraag 😅 Maar hoe krijgen jullie de maxicosi in de aut ...
Niet 😂 Nee zonder gekkigheid, wellicht een optie om de bestuurdersstoel helemaal naar voren te doen en toch via de andere kant de maxi cosi over de andere stoel heen in de auto te zetten? En dan via de bijrijderskant gewoon vast zetten als je er zelf wel tussen past. Als je iemand anders bij hebt inderdaad de auto eruit rijden, maar als je alleen bent is dat natuurlijk niet echt prettig

3 maanden geleden

Vanaf wanneer laten jullie je baby overdag in eigen bedje slapen en dan met de gordijnen dicht? Nu al (9 weken) of pas later?

3 maanden geleden

Reactie op Livelli

Vanaf wanneer laten jullie je baby overdag in eigen bedje slapen en dan met ...
Wij proberen dit regelmatig te doen sinds dat hij ongeveer 6 weken is. Zo valt hij toch makkelijker in slaap merken we

3 maanden geleden

Reactie op Fem.

Niet 😂 Nee zonder gekkigheid, wellicht een optie om de bestuurdersstoel he ...
Dank je. Had de laatste keer de auto eruit gereden inderdaad, maar moest dan m'n kleine buiten laten (was nu veilig maar voelde niet fijn), maar is niet altijd een optie. Ga dat via de bestuurdersstoel proberen.

3 maanden geleden

Reactie op Livelli

Vanaf wanneer laten jullie je baby overdag in eigen bedje slapen en dan met ...
Mijn baby (10 weken) slaapt al ietsje langer dan een maand min 1 dutje per dag boven op de kamer (sinds afgelopen weekend zelfs alle dutjes). Daar slaapt ze duidelijk 't best!

3 maanden geleden

En doen jullie dan de gordijnen dicht? @Fem. @panaceatic

3 maanden geleden

Reactie op Livelli

En doen jullie dan de gordijnen dicht? @Fem. @panaceatic
Jazeker! Slaapzakje ook aan 😊 wij doen dit wel maar 1x per dag, met het middagdutje

3 maanden geleden

Als jullie net een wandeling hebben gedaan en de baby ligt in de maxi cosy. Als jullie thuis komen en hij slaapt nog laten jullie hem/haar er dan in of wat doen jullie? Ik laat hem meestal verder slapen in de maxi cosy tot hij wakker wordt…

3 maanden geleden

Reactie op Livelli

En doen jullie dan de gordijnen dicht? @Fem. @panaceatic
Gordijntjes dicht maar rolluiken open. De kamer is dan wel schemerdonker zal ik zeggen, maar niet pikdonker zoals s nachts. Ik zorg hier dus wel voor een onderscheid en er is wel nog voldoende licht om iets te zien in de kamer overdag tijdens de dutjes. En ook inbakerzakje love to dream bij elk slaapje, en ook white noise bij ieder slaapje. Gaat goed. Doet 's morgens een dutje van 45 a 50min. 's middags van 2u a 2,5u en 's avonds van 30 a 45 min.