271 Reacties

10 maanden geleden

Reactie op Anoniem20232023

Baby 11 weken is ineens niet meer goed in slaap te krijgen. Zowel dag als n ...
Klinkt me dan niet als honger maar als 'mamahonger'. Lekker veilig en knus bij mama aan de borst willen zijn voor je kindje de nacht ingaat. Doet onze dochter ook.

10 maanden geleden

Reactie op missmarty

Heeft iemand ervaring met babyzwemmen met een baby van 3 maanden? Vinden ba ...
heel leuk, bij de oudste gedaan en start in maart met onze jongste omdat dat qua planning beter uitkomt... zelf ondertussen al 3x in het water geweest en hij vindt het heerlijk... krijgt pas 28-2 zn eerste prikjes...

10 maanden geleden

Reactie op panaceatic

Klinkt me dan niet als honger maar als 'mamahonger'. Lekker veilig en knus ...
Het is op zich wel prettig en het liefst heb ik hem weer fulltime aan de borst maar ik kamp al weken met pijn en kloven. 😅 dus ik kolf een groot deel. In de hoop weer volledig borstvoeding te kunnen gaan geven binnenkort

10 maanden geleden

Reactie op AmberNewMum

Beweegt jullie kleintje veel? Hier nog aan het werk met dingen pakken en tu ...
mijne kan maar een minuut tummy time voor het krijsen begint. hij kan het wel, want hij kijkt bij het vasthouden al vaak zonder ondersteuning. ik moet hem echt vermaken met gekke bekken of plaatjes om hem op zn buik te krijgen. bij 3 maanden 45 min op de buik, pff.. CB is wel beetje achterhaald hierin vind ik. je hebt kindjes die 45 min idd op buik kunnen, maar niet hoofd rug 90 graden, maar klein stukje van de grond af.

10 maanden geleden

Reactie op AmberNewMum

Ik was al trots dat hij een tijdje tevreden op z’n buik kan liggen rondkijken. Maar hij moet dus al grijpen? Pff hier lukt dat niet hoor.

10 maanden geleden

Reactie op Lysbeth87

heel leuk, bij de oudste gedaan en start in maart met onze jongste omdat da ...
leuk! ik ga binnenkort beginnen met een proeflesje, ben benieuwd hoe ze het gaat vinden :)

10 maanden geleden

Reactie op bebegimm2021

Mijn zoontje trekt steeds vaker aan mijn tepel hij is nu drie maanden is di ...
De mijn ook, bijna 3 maanden. Grappig, zal er bijhoren. Heb sowieso het idee dat hij iets onrustiger drinkt (waarbij af en toe bijten). Kan door verkoudheid komen, maar misschien ook door een nieuwe fase?

10 maanden geleden

Reactie op bamw

Ik was al trots dat hij een tijdje tevreden op z’n buik kan liggen rondkijk ...
mijn kleintje doet dit pas sinds een week of twee, hij is nu 3 maanden en een week :). Pakken lukt ook nog niet helemaal, hij heeft een grote speelgoed bal met plastic stangen (weet niet hoe ik het anders kan uitleggen 😂). Komt goed, het pakken loopt vanzelf los 😊.

10 maanden geleden

Reactie op bamw

Ik was al trots dat hij een tijdje tevreden op z’n buik kan liggen rondkijk ...
Hier ook nog niet hoor! Tummy time gaat ook moeizaam, ze is het snel zat… ze is nu 15w (11w gecorrigeerd)

10 maanden geleden

Reactie op wensmama.met.pcos

Hier ook nog niet hoor! Tummy time gaat ook moeizaam, ze is het snel zat… z ...
Ik kreeg er ook van de week een opmerking van het cb over. Wat blijkt op het aankleedkussen en in de box laat hij zijn hoofd gewoon liggen. Leg ik hem op de grond dan kijkt hij aandachtig rond 😅

10 maanden geleden

Reactie op AmberNewMum

Ons zoontje is nu 14 weken. Wij hebben bewust geen Tummy Time gedaan zolang hij zn hoofd nog niet goed omhoog/recht kon houden. Wel op onze borst liggend af en toe, maar niet in de box of op een kleed o.i.d. Nu pas sinds 2 weken af en toe proberen we dit en hij tilde zn hoofd meteen goed op en kijkt lekker rond. Speelgoed boeit hem nog niet zoveel, genoeg te zien. 😅 Eergisteren draaide hij zich voor het eerst van zn buik naar zn rug en dit heeft hij nu al meerdere keren gedaan. Op zn rug trappelt hij veel met zn beentjes en is hij vooral zn handen aan het ontdekken. Heel af en toe probeert hij wat te grijpen naar zo'n houten touwbal (geen idee hoe het precies heet), maar hij is echt vooral aan het kijken. We hebben ook zwart-wit platen in de box liggen, die vind hij ook erg mooi om naar te kijken.

10 maanden geleden

Iemand ervaring met het BUNDI slaapzakje om het inbakeren mee af te bouwen?

10 maanden geleden

Reactie op AmaiyaMaine

Ons zoontje is nu 14 weken. Wij hebben bewust geen Tummy Time gedaan zola ...
ze oefenen hun nek bij veel meer dan alleen maar op de buik, maar is natuurlijk ook meer bedoelt als extra oefening. helaas bij mij even pauze op de buik tijd, hij heeft helaas KISS en moet van de therapeut even ermee wachten..😮‍💨

9 maanden geleden

Even een loedermoeder vraag: kun je ook de olvarit potjes invriezen? Ik voel wel wat voor die ijsblokjes voor de eerste keren maar ik vind het een fijn idee dat het zo fijn uit een potje komt.

9 maanden geleden

Reactie op Tineke29

Even een loedermoeder vraag: kun je ook de olvarit potjes invriezen? Ik voe ...
Waarom niet? Mogen 48 uur in de koelkast. Ik denk invriezen ook

9 maanden geleden

Ik heb een vraag: onze zoon (4 maanden) is nu bijna 7.8 kg. We gebruiken nu maat 3 van de luiers van huismerk Kruidvat. Hij lekt laatste tijd lijkt wel meer door. Ik vroeg me af: wanneer zijn jullie overgestapt naar maat 4 (volgens mn vriendin moeten we minstens nog anderhalf maand wachten tot hij 9kg is)? Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

9 maanden geleden

Reactie op Jaspersuperdaddy

Ik heb een vraag: onze zoon (4 maanden) is nu bijna 7.8 kg. We gebruiken nu ...
Die kilo’s zeggen niets. Ik ben namelijk al sinds 6.5 kg over naar 4. Doorlek probleem opgelost.

9 maanden geleden

Reactie op Hoopvol <3

Iemand ervaring met het BUNDI slaapzakje om het inbakeren mee af te bouwen? ...
Wij gebruiken het sinds een paar maanden voor onze zoon (nu 3.5 maanden oud). We hebben de slaap zak van 4-8 maanden. Er werd toen gezegd dat hij echt 4 maanden moet zijn om het effect te kunnen zien. En dat klopt ook wel. Hij krijgt nu nog steeds zijn handen naar zijn gezicht ondanks dat de ritsen dichtzijn. Maar desondanks maakt hij zichzelf minder wakker. Ik denk onder andere door de handschoentjes die de slaapzak heeft. Hij kan niet meer in zijn gezicht wrijven. Sinds vannacht gebuiken we ook het nunki lakentje. Schijnt dat de combi van die twee het beste werken. Ben benieuwd!

9 maanden geleden

Vraagje voor de 4 maand oude baby’s: hoevaak verschonen jullie of in de avond/nacht? Wij doen nog standaard rond 23:00 ergens als ze wakker wordt schone luier, maar is sinds 2 weken altijd hoop geschreeuw. Zou graag van het tussendoor verschonen afgaan. Maar nu wel weer aantal nachtvoedingen door de sprong, dus ben nu bang dat de luier anders zo nat is en dit eind nacht gaat storen? Zou dan namelijk betekenen vanaf 19:00 geen schone luier tot ochtend 6:00/7:00, en dit met meerdere nachtvoedingen.. we gebruiken uiteraard al grotere maat luiers voor de nacht. Ik weet wel dat het eigenlijk gewoon uitproberen is.. maar ieder uurtje extra slaap is goud waard momenteel ;) Dus ben benieuwd wat jullie doen.

9 maanden geleden

Reactie op Regen123

Vraagje voor de 4 maand oude baby’s: hoevaak verschonen jullie of in de avo ...
Hi! Hier gaat hij met pampers babydry van 22 tot 08