20 Reacties

6 maanden geleden

Hier wordt fanatiek getijgerd, voorzichtig beetje gekropen en rechtop gaan zitten via een downward facing dog positie.. Erg beweeglijk allemaal! Lijkt alsof zijn volgende doel wordt om zichzelf op te trekken dus hij gaat waarschijnlijk nog wel even door met dit snelle ontwikkelen 馃槄

6 maanden geleden

Onze kleine vent kan sinds 2 weken tijgeren en zelfstandig van lig tot zit, en nu een paar dagen ook voorzichtig kruipen 馃ス

6 maanden geleden

Eerlijk waar heb ik op 6 maand de hele dag lopen huilen en nu gisteren exact 8 maand geworden en toch ook een depressief momentje gehad die dag. Ik ben op 26/10 om medische redenen van de baby ingeleid. Hier nog niet aan het tijgeren of zitten. Ik maak me er soms zorgen over maar bij Kind en Gezin (cb) vinden ze het niet zo abnormaal. Mijn 1e kind is dan ook wel extreem snel met zitten, kruipen, rechttrekken en staan begonnen. Op 4 maand kon hij zitten zonder steun. De 2e nu op 8 maand nog niet alleen. Ook geen interesse in. Hij heeft wel groei en gewicht achterstand door operatie op 1 maand oud met voor hem dan toch een zwaar herstel. Hij vind op de buik liggen door de wonde destijds niet leuk en ondertussen steekt het borstbeen ook uit... volgens mij zit er een druk op en gaat hij huilen. Ik forceer hem ook niet. Ik wil niet dat hij pijn of ongemakken heeft. Het komt wel. Taal gewijs is hij wel goed mee. Doet al kusjes na en doet ze ook mimieken voor aandacht te trekken of als we van het bedje weggaan.

6 maanden geleden

Dochter van 26 nov probeert haar boven lichaam op te trekken al ligt ze en is lekker geluidjes aan het maken

6 maanden geleden

De mijne word over paar dagen 8 maanden. Hij kruipt, tijger, probeert te staan. Hij staat al in z鈥檔 ledikant als tie wakker is. Elke kind ontwikkeld op z鈥檔 eigen tempo

6 maanden geleden

Onze dochter van 8 november is vanavond voor het eerst zelfstandig gaan staan in haar bedje 馃ス Gelijk alles snel naar beneden gezet 馃檲

6 maanden geleden

Hier kan ze tijgeren 馃槂 meestal nog achteruit, maar vooruit gaat ook steeds beter en ze probeert haar knietjes eronder te zetten. Los zitten lukt nog niet.

6 maanden geleden

Mijn zoontje is van 18-11 en vermaakt zich nog prima op z'n buik. Tijgeren is hij nog niet mee bezig en zitten of staan al helemaal niet. Wel is hij lekker zijn stem aan het ontdekken. Ook zijn de handjes en voetjes nog steeds erg interessant. Komt vanzelf wel allemaal.

6 maanden geleden

Mijn zoon tijgert nog vooral in z鈥檔 achteruit馃槀 zelfstandig zitten kan hij nog niet.

6 maanden geleden

Mijn dochter kan sinds een week kruipen en zelfstandig komen zitten. Zo knap maar wat gaat het toch snel. 馃スIk moet elke dag aan haar als newborn denken...

6 maanden geleden

Reactie op Tilly013

Mijn dochter kan sinds een week kruipen en zelfstandig komen zitten. Zo kna ...
Het gaat te snel he! Ik denk ook dagelijks terug aan haar als new born. Ik kan dan ook gewoon echt een soort heimwee gevoel krijgen. Niet dat ik deze fase niet leuk vind, want ik geniet echt elke dag van der. Maar zo'n klein hummeltje is wel heel speciaal.

6 maanden geleden

Kun je je voorstellen dat we hier met z'n allen vorig jaar nog zaten te turen naar onze zwangerschapstesten en nu kruipen onze kleintjes al bijna, waar blijft de tijd! 馃 Mijn zoontje is van 30 november dus hij wordt deze week pas 7 maanden. Hij is hard bezig met oefenen, maar hij schuift af en toe alleen wat naar achteren haha. Heel typisch, maar in z'n bedje gaat af en toe wel z'n kontje omhoog en zit hij af en toe zelfs al op handen en knie毛n. Ik denk dat ik hem op een dag ineens de keuken in zie schuiven. 馃ぃ

6 maanden geleden

Hier een van 24-11. Sinds begin van de week draait hij beide kanten op, zit ineens zelfstandig en probeert zich overal aan op te trekken. Draait om zijn as en probeert te kruipen/tijgeren maar erg ver komt hij nog niet.

6 maanden geleden

Hier een zoontje van 17-11 en hij tijgert er op los. Hij gaat ook in de kruiphouding zitten maar gaat dan nog niet kruipen. Draait ook van buik naar rug en andersom. Mijn oudste zoontje was veel trager haha

6 maanden geleden

Dit is zo schattig! Ons zoontje van 15-11 kan tijgeren, kruipen, zelfstandig zitten 茅n trekt zich nu op aan allerlei dingen. Hij gaat mega snel! Wellicht door zijn grote broer? Maar meiden, trek je er niks van aan. Elk kind doet alles op zijn eigen tempo!

6 maanden geleden

Onze tijgert als een malle de ruimte rond! En ze gaat als een speer zeg! Probeer ook overal overheen te klauteren dus over kussens enzo haha

6 maanden geleden

Echt heel grappig om te zien hoe onze zoontjes verschillen. Onze eerste tijgerde, kroop en trok zichzelf ook al op toen hij zo oud was. Maar onze tweede ligt nu vooral nog op zijn rug en heeft nog niet de behoefte om zichzelf om te draaien of te verplaatsen (2 keer gedraaid zonder dat we het zagen 馃槄). Maar alles komt met de tijd, geen haast. En wie weet, misschien is onze tweede wel sneller met praten, en anders niet! Haha

6 maanden geleden

Hier kan ze wel lang zelfstandig zitten en als ze ligt trek ze haar hoofdje omhoog maar kan nog niet zelf tot zit komen. Geen tijgeren nog of kruipen :-) rollen naar de zijkanten gaat haar gemakkelijk af maar echt doorrollen van buik/rug of andersom zie ik haar nooit zelf doen. Als ik haar een beetje stuur doet ze het wel goed馃槄 ze neemt lekker haar tijd ahha

6 maanden geleden

Onze kleine meid is van 16-11 (8wk te vroeg, dus gecorrigeerd nu bijna 6mnd) en rolt de hele dag door van rug naar buik en weer terug. Ze beginnen nu haar hoofd op te tillen richting zit houding. Ze wil ook veel zitten. Dit gaat steeds beter en stabieler, nog net niet helemaal zelfstandig. Als ze op de grond ligt op haar buik draait Ze vooral rondjes om haar as of achteruit, de fysio zei dat dit het begin is van tijgeren en kruipen! Ben benieuwd, alles op haat eigen tempo, maar zo trots day Ze dit nu al kan馃榿

6 maanden geleden

Ieder kind zijn of haar eigen tempo 馃グ Onze dame van 25-10 is een vlotte. Ze zit zelfstandig, kruipt als een malle, gaat staan en probeert van de tafel naar de bank te cruisen 馃槄 wat nog niet lukt, maar ze wil het wel steeds doen 馃檲