Hi allemaal
Nooit gedacht dat ik dit zou delen maar ik ben mama van een 6 maanden oude baby. Afgelopen maand ben ik 38 geworden. Ik heb niet bewust gewacht met zwanger worden, maar heb gewoon pas een paar jaar geleden mijn huidige partner leren kennen. Ik stond nooit stil bij moeders die op latere leeftijd baby’s kregen. Was er ook nooit mee bezig, maar nu ik mama ben zie ik dat ik best wel “oud” ben vergeleken met andere moeders. Ik zie er gelukkig niet ouder uit (tenminste dat denk ik 😅) maar meer de leeftijd zelf. Er zijn zelfs al leeftijdgenoten die al oma zijn. Ik merk dat ik me ook schaam om mijn leeftijd te vertellen, misschien omdat ik bang ben dat er snel een oordeel komt? Ook omdat ik tijdens mijn zwangerschap naar het ziekenhuis moest vanwege mijn hart. Ik had achteraf gelukkig niets, maar ze moesten het monitoren. Zegt de zuster, waarom ben je zo laat begonnen met kinderen, ik vond dat zo een ongepaste vraag. Alsof je het in de hand hebt wanneer je een leuke man leert kennen met wie je samen een kind zou willen. Wat vinden jullie? Jullie mogen ook gewoon heel eerlijk zijn hoor 🙈