21 Reacties

één maand geleden

Ik herken dit enorm en lees graag mee voor de tips. Ik ben ook nog eens 11 weken zwanger van ons 2e dus ik ben echt helemaaaaaal op. Ik hang heel de ochtend/middag boven het toilet en met de borstvoeding en constant aandacht willen ben ik nu ook echt tot me top punt gekomen. Heb vandaag ook enorm gehuild en ben gewoon zo moe😭

één maand geleden

Reactie op Oumayma

Ik herken dit enorm en lees graag mee voor de tips. Ik ben ook nog eens 11 ...
Oei zo kan me niet voorstellen hoe dst is als je ook nog zwanger bent😭 pittig! Hoop dat ook voor jou snel de rust terug komt

één maand geleden

Zo herkenbaar.. zit tijdens het lezen nog na te schokken van het wenen.. ons dochtertje drinkt flesvoeding maar is echt al maanden aan een stuk het zelfde probleem.. nu net 2u op haar kamertje gezeten om ze opnieuw in slaap te krijgen.. op mijn schoot valt ze dan in slaap maar moet niet proberen ze weg te leggen want zet haar keel open.. ik ben echt op.. vraag me soms af wat ik verkeerd doe.. was in begin zo een droombaby op vlak van slapen maar sinds juni echt een hel..

één maand geleden

Lieve mama’s, jullie doen niets verkeerd en het is pittig. Hier ook vanaf het begin zulke nachten. Bij mij is samen slapen een deel van de oplossing. En vroeg naar bed. Helaas heb ik weinig nog op de bank gezeten, maar ooit wordt het beter. Daar geloof ik heilig in.

één maand geleden

Reactie op RoEla

Oei zo kan me niet voorstellen hoe dst is als je ook nog zwanger bent😭 pit ...
Jaa het komt op een dag wel weer goed en dat we weer wat meer kunnen rusten. Ik hoop ook echt voor jou dat je snel je rust weer hebt🤍

één maand geleden

Heel herkenbaar, onze dochter is 11 maanden en precies zo. Ze is mijn wereld, mijn alles, en ik doe niets liever dan haar knuffelen, maar soms wil je gewoon dat ze even lekker gaat slapen zodat je zelf ook tot rust komt. Voor jullie allemaal ook heel vervelend dat het net zo gaat als hier, maar ergens wel fijn om te lezen dat wij thuis dus niet de enige zijn dit meemaken. Heel veel sterkte lieve mama's, we komen er doorheen, ik geloof erin dat alles een fase is (deze dan wel eentje met hele donkere slaapkringen onder mama's ogen ;))

één maand geleden

Geen tips voor de langere termijn hierzo. Maar is het niet een idee om even een voorraad te kolven en haar uit logeren te geven voor een nacht. Zodat je zelf even kan slapen

één maand geleden

Inderdaad, de tip die al gegeven id misschien uit logeren. Anders, zou je partner niet 1 nacht kunnen doen? Ga jij een nachtje uit logeren of een goedkoop hotel. Ze zou zonder borstvoeding de nacht door moeten kunnen komen dus de gene die oppast kan je kindje kunstvoeding aanbieden. Bovendien 1 nachtje geen slaap kan iemand wel tegen die voor je kind zorgt een jaar geen slaap niet.

één maand geleden

Ik snap je helemaal ik was ook naar het zoeken naar zo'n topic.. ik geef ook borstvoeding en hij weigert uit de fles te drinken. Ik ben ook helemaal kapot en wil niks liever dan een hele dag slapen 😴😴 Zou ook graag borstvoeding willen afbouwen maar heb geen idee hoe. Hij drinkt nog maar heeel weinig uit een beker

één maand geleden

Mijn zoontje is 10.5 maand en heeft 1 nacht doorgeslapen in heel zijn leven 😭. Ik voel helemaal met je mee. Ook de dutjes dramatisch. Zijn ochtenddutje was net 20 minuten en ik was een uur bezig hem weg te leggen. Hij is voor de rest zo vrolijk en lief maar het is soms zo lastig ervan te genieten. Ik ben op.

één maand geleden

Heeel herkenbaar! Onze dochter wordt 25 november 1 en heeft ook nog nooit doorgeslapen. Ze komt ook gemiddeld om de 2 uur voor de borst. Ze heeft wel een periode gehad waarin ze een paar weken 4 uur achter elkaar sliep, maar nu alweer heel lang elke 2 uur. Ik ben ook vreselijk moe, maar ik hou me eraan vast dat ik haar heel erg help door hier wel aan toe te geven. Ken je het boek zachte nachten al? Dit heeft mij heel erg geholpen om het te accepteren.

één maand geleden

Hier vandaag ook een enorme baaldag.. we hadden 1,5 week wat betere nachten (lees elke 2-3 uur wakker en soms 1x per nacht 3,5-4). Ik probeerde de borst niet aan te bieden tijdens samen slapen en dat ging wel met wat traantjes gepaard maar hij viel redelijk snel in slaap.. en dat leverde toch wel iets betere nachten op. Nachten die te doen zijn maar nog ver weg van doorslapen. Echter vannacht was het weer raak en hij is ook al weken overdag ontzettend jammerig en wil alleen op de arm. Dat in combi met slecht slapen is echt te veel 😭.. Het wordt ooit beter mama’s en tot die tijd hebben we steun aan elkaar ❤️❤️ Hier gaat hij dus wel af en toe een nachtje weg om even bij te tanken (moet nog wel kolven snachts). En dat is wel heel fijn.

één maand geleden

Reactie op lisajacobs

Hier vandaag ook een enorme baaldag.. we hadden 1,5 week wat betere nachten ...
Oeps op de een of andere manier lees ik bijna altijd m’n berichten terug en ik denk.. niemand gaat dit snappen 🤣🤣. Met de borst niet aanbieden ‘s nachts bedoel ik niet aanbieden tenzij de vorige voeding minstens 3 uur geleden was..

één maand geleden

Lieve mama's Wat pittig om jullie verhalen te horen Wat zijn we toch enorm sterk als moeders ook al voelen we ons ver van Het is fijn om te lezen dat we niet alleen zijn Laten we elkaar vooral ook steunen als het even teveel is We zijn niet alleen en het voordeel van deze app is dat je zoveel moeders hebt die het ECHT snappen We weten dat het niet voor altijd zal zijn maar oei oei die moeheid Hoe functioneren we nog! Is een wonder Dank jullie wel voor al jullie reacties Deed me goed om te beseffen dst ik niet alleen ben want je kan je soms zo alleen in dit gevoel voelen Ik hoop dat iedereen hier snel kan zeggen "hij/zij slaapt sinds een paar weken eindelijk door"! Onze kindjes hebben ons blijkbaar hard nodig❤️

één maand geleden

Mijn eerste zoontje was ook zo. 2 jaar kwam hij 3x in de nacht (met de late avond 4x). Op een gegeven moment gaf ik hem na avondvoeding (dus wnr hij 01u wakker eerd water in een flesje. Het hielp en op een gegeven moment lag zijn drinkbeker in zijn bed en pakte hij het zelf om wat water te drinken snachts (dit deed hij na 18mnd). Toen hij 2 was wilde hij zelf opeens geen bv meer! In eens op een dag stopte het, ik was zo in shock dat ik ging huilen omdat hij niet meer bv wilde drinken. Ik heb echt afscheid moeten nemen. Je bent nu al een jaar verder, het is al heeeel snel gegaan. De piek is geweest in iedergeval… Heb je de osteopaat geprobeerd? Bij mijn tweede zoontje hielp dit zo goed dat hij opeens beter ging slapen.

één maand geleden

Reactie op Oznr

Mijn eerste zoontje was ook zo. 2 jaar kwam hij 3x in de nacht (met de late ...
Wat voor drinkfles gaf je? Want de drinkflesjes die ik heb lekken. Of geef je gewoon echt nog zo'n melkflesje?

één maand geleden

Heel herkenbaar, mijn zoon is ook volgende week 1 jaar. Komt elke 3uur 2,5 uur naar borstvoeding. En om 7uur sta ik klaar wakker voor de grote zus. Ik probeer hier oof fles te geven maar lukt niet (Nan vind hij niet lekker ) grooiemelk drinkt hij paar slokjes met zijn zus. Dus ga ik met grooeimelk een fles proberen te geven in de nacht als gaat lukken. Veel succes

één maand geleden

Kan je man het in het weekend in de ochtend overnemen? Dus vanaf dat ze wakker wordt om de dag te beginnen? Dan voedt je haar en neemt hij haar mee. Kan jij nog even 2 uurtjes extra slaap pakken. Zo doen wij het. Ik merk wel dat er soms nu wat langere blokjes slaap komen, dus hopelijk zet dat een beetje door en bij jou ook snel!

één maand geleden

Reactie op SunnyMom

Kan je man het in het weekend in de ochtend overnemen? Dus vanaf dat ze wak ...
Dat doen wij inderdaad ook wel! Dan neemt mijn man het vanaf 5 uur over en probeer ik wat bij te slapen 😊 Maar meestal lukt me een uurtje slapen

één maand geleden

Reactie op RoEla

Wat voor drinkfles gaf je? Want de drinkflesjes die ik heb lekken. Of geef ...
Munchkin drinkfles 360graden, deze lekt niet en legde (wel als hij valt op de grond, bijvoorbeeld van tafel op de grond valt). Ik legde het gewoon in een hoekje waar hij bij kan komen. Wanneer hij na 3u wakker werd gaf ik hem wel borstvoeding.