11 Reacties
2 maanden geleden
Ja zeker stoppen met borstvoeding geeft je energie weer terug en je hormonen kunnen dan ook weer stabieler worden. Je hebt zo te horen al ontzettend lang borstvoeding gegeven, dot vergt veel van jezelf! Heel mooi en fijn voor de kleine natuurlijk, maar ik zou ook voor jezelf kiezen :) hier gestopt na 3 maanden en daarna weer langzaam aan mezelf geworden!
2 maanden geleden
Ik ben sinds een maand gestopt, het gaat heel wisselend. Ik ben tegelijk ook begonnen met sporten, dat geeft me energie.
Ik merk wel dat ik enorm veel last van mn hormonen heb, ik heb al heel wat huilbuien gehad in de afgelopen weken.
Nu sinds een week begonnen met de pil, hoop dat mn hormonen snel weer in balans zijn
2 maanden geleden
Hoi, dit is precies de reden dat ik op 6 maanden ben gestopt met borstvoeding. Na een keizersnede merkte ik dat ik erg weinig energie had en niet goed herstelde, ik voelde me vaak helemaal leeg. Na het stoppen van de borstvoeding heb ik veel meer energie, het is net alsof mijn reserves weer langzaam aangevuld werden en voel ik me stabieler (fysiek en emotioneel). Ik geniet nu meer van het moederschap!
2 maanden geleden
Alsof ik mijn eigen verhaal lees. Ik heb precies hetzelfde gevoel. Ik volg even mee.
2 maanden geleden
Hier was dat niet het geval bij de oudste. Werd pas beter na een aantal weken (maanden?) goede (betere) nachten. Afwisselen met je partner indien mogelijk ook erg fijn om wat meer onafgebroken slaap te krijgen. Dan zou je bijv de nachtvoeding kunnen afbouwen, en alleen als het ‘jou nacht’ is, op verzoek kunnen voeden?
En hier heb je vast al wel over na gedacht, maar voor de zekerheid: eet je wel goed en genoeg dagelijks?
Bloedwaarden testen is altijd goed. Vergeet niet je b12 en vit D te testen bij vermoeidheid.
Als er verder niets werkt is stoppen altijd nog een optie natuurlijk. Bedoel niet te zeggen dat dit niet kan/geen goed idee is hoor. Je weet zelf wanneer het tijd is, je doet het al hartstikke goed!!
2 maanden geleden
Ik heb ook hetzelfde, bijna 11 maanden fulltime aan het voeden. Vooral de nacht voedingen vind ik best pittig, als ik over dag de tijd vind een uurtje bij te slapen dan merk ik dat ik een stuk stabieler mijn dag doorkom.
2 maanden geleden
Hier ook hetzelfde heel moe ik ben gemist hoe een mens de nacht doorkan slapen 🥲
Ik heb ook beslist als mijn baby 1j wordt, zou ik stoppen, maar nu lees ik hier dat vezelende blijft huuuuuum serieus 😧
2 maanden geleden
Ik ben na 7 maanden bv gestopt en merkte vooral dat ik hormonaal weer in balans was na t stoppen. Ook qua energie wel beter, ook weer begonnen met sporten. En nu, bij 10 maanden, kan ik eindelijk zeggen dat ik me weer een beetje mezelf voel! Dus bij mij heeft t wel geholpen denk ik, maar t is natuurlijk niet helemaal waterdicht dat t perse door t stoppen met bv komt..
2 maanden geleden
Ik denk dat het ook echt ligt aan de persoon zelf en beetje de mindset die je hebt.
Die van mij is bijna 11 maanden, ze komt nog steeds in de nacht en ik geef volledig borstvoeding en doe alles zelf (huismama) En ik sport minimaal 2 keer per week en voel me eigenlijk gewoon goed! Ik geniet nog steeds van de borstvoeding en ben nog niet van plan te stoppen.
Als ik zo alle verhalen lees over moeheid etc. ga ik mij automatisch zo voelen, zelfde als dat je symptomen lees van een bijsluiter en je opeens alles gaat voelen wat ze zeggen hahaha🤣🤣 Maar als je echt last begint te krijgen moet je voor jezelf kiezen!