16 Reacties
6 maanden geleden
Verstuiver? Gebruiken wij soms bij verkoudheid. Of aromed druppels op zijn romper
6 maanden geleden
Dit is wat ik ook doe. De xylometazoline gebruik ik niet, enkel gewone neusdruppels. Mijn zoontje werd met 2 weekjes oud ziek en snotverkouden. Sindsdien is er geen dag geweest dat hij niet verkouden is, wel met pieken en dalen. Wat je doet is volgens mij bijna al het mogelijke. Wij hebben een luchtreiniger op zijn kamer staan en houden de luchtvochtigheid goed in de gaten. Je kan nog even met hem stomen (douche op standje heet en hem redelijk dichtbij met de deur dicht), en een waterverstuiver op de kamer als de luchtvochtigheid laag is. Wij gebruiken ook af en toe een pufje (een maand geleden gekregen toen hij RS had), dat werkt soms tegen de hoestbuien. Ondanks dat ons kind al z’n hele leven verkouden is zegt de huisarts “tja hoort erbij hoor”
6 maanden geleden
Mijn zoon is altijd verkouden. Niets helpt. Gelukkig wil hij wel een speen, waardoor hij snot soms mee naar binnen ademt. Douchen helpt hier soms om het snot te laten doorlopen.
Mijn oudste had het ook, daar is uiteindelijk zn neusamandel verwijderd
6 maanden geleden
Stoppen met de xylometazoline. Klinkt tegenstrijdig, maar daarmee blijft snot weer terugkomen. Het werkt fantastisch, maar eigenlijk is het rommel
6 maanden geleden
Hier ook al sinds maart, daarbij heeft hij ook aanhoudende hoestbuien. Eerst een keer naar de HA gebeld na een maand. Toen zei de assistente, als hij geen koorts heeft en goed drinkt etc. is er niks aan te doen. Intussen is het juni en het is nog steeds niet overgegaan. Sinds halverwege mei lopen we bij de HA. Puffer, xylohuppeldepup neusspray... ging na 2 weken iets beter met z'n neus, maar na een paar dagen was het weer helemaal verstopt. We hebben zelfs de ambulance gebeld, omdat hij zo kortademig was. Toen antibiotica gekregen vorige week, heeft niks geholpen. Van de week waren we bij de HA en wilde hij ons weer wegsturen met nog meer sprayen en puffen. Toen heb ik gezegd, we lopen al zeker 3 maanden te tobben, mogen we alsjeblieft hem laten onderzoeken bij de KNO-arts of iets, al is het voor niks. Dan weten we in ieder geval iets. Gelukkig uiteindelijk een verwijsbrief weten te regelen. Dus over een maand (!) kunnen we eindelijk naar het ZH met hem en wordt hij onderzocht. Naar mijn idee doen ze af en toe erg makkelijk bij de HA, dus als je steeds wordt weggestuurd zou ik gewoon eisen dat je kan worden doorverwezen. Misschien heeft het wel een onderliggende reden.
6 maanden geleden
Reactie op Lis-No
Wat ontzettend vervelend voor je zoontje!
Ja echt! Nu weer oorontsteking. Ik ken je struggle dus!
6 maanden geleden
Reactie op Heart-eyes
Hier ook al sinds maart, daarbij heeft hij ook aanhoudende hoestbuien. Eers ...
Dank je wel voor het delen! Vandaag bij de HA geweest en ook weer een neusspray mee en als het blijft eventueel antibiotica. Ben niet zo fan van dat tweede voor de darmflora en al helemaal niet als het niks doet🙈 ik wacht het maar weer even af nu. Super fijn dat je in ieder geval die verwijzing nu hebt gekregen.
6 maanden geleden
Ons zoontje heeft ook al vanaf de start een snotneus dn periodes van veel hoesten tot kokhalzen toe. Is ook vaak kortademig en houd eigenlijk altijd zijn mond open. Meerdere keren naar huisarts gegaan en ook kinderarts laten checken maar die horen niks abnormaals en trekken de conclusie dat het erbij hoort. Niks in de longetjes. Dus heb het nu maar laten gaan.. we smeren verkoudheidsbalsem op zijn borstje als hij weer gaat hoesten en gebruiken zuidoplossing in z'n kleine tube als hij echt vol snot zit... vraag me toch af of het niks te maken heeft met een allergie ofzo. Vervelend als iedereen zegt dat het normaal is.
6 maanden geleden
Wij hebben dit eind maart gehad.
Om de cirkel te doorbreken hebben we haar 1.5 week thuisgehouden van het kdv, geen afspraken gemaakt/ thuis gewerkt. Zelf wat afstand gehouden van mensen in de supermarkt etc. extra veel rustige momenten en, na elk slaapje de hydro doek, pyjama/slaapzak/outfit heet gewassen.
Toen waren we er vanaf.
(Nu wel het rs virus te pakken... Maar gaat gelukkig weer beter)
6 maanden geleden
Ons zoontje helaas ook last van al vrij snel na de geboorte. Hij heeft telkens luchtweginfecties en de ene keer is dit met hoesten andere keer veel snot etc. Ook al een keer pseudokroep gehad. Wij lopen met hem in het ZH en daar komt binnenkort ook de KNO arts bij voor de regelmatig infecties. Op advies kinderarts doen wij nu elke dag stomen, neusspray (zoutoplossing, als het echt erg is icm xylo), zoutoplossing in spuitje (voor elke voeding/slaapje/dus echt met hele erge regelmaat). Zo kunnen we het een beetje onder controle houden, maar weg is het helaas nog niet. Wij zijn nu dus aan het toewerken naar de kno om te hopen dat die de gouden tip heeft 🥲