10 Reacties

5 maanden geleden

Zelfstandig slapen op de buik doet onze zoon al lange tijd. Kan prima. Want draait zich heel makkelijk terug en had al heel vroeg een sterke rug

5 maanden geleden

Mijn zoontje slaapt ook niet meer op z’n rug sinds een tijdje, maar die jongen gaat het hele bed rond in allerlei onmogelijke posities😂 voet en hoofdeinde bestaat in zijn bed niet 😅ik vond het zelf ook spannend dat hij op z’n buik ging slapen, maar ik weet van hem dat hij goed kan omrollen, dus ik heb dat losgelaten. Hij slaapt nu op z’n zij of buik. Wel zonder deken in bed. Hij is er een keer onder beland, en dat vond ik gevaarlijk.

5 maanden geleden

Hier sinds iets meer dan een week wordt het op de rug slapen ook geweigerd. We leggen haar slapend weg op de rug, maar na een half uur onrustig woelen, slaakt mevrouw een geïrriteerde kreet en draait zich naar de buik om vervolgens volledig in coma te storten. Ik vind het doodeng, maar we kunnen haar gewoon met geen mogelijkheid tegenhouden 🤷‍♀️ We hebben een aerosleep topmatras wat voor ons iets veiliger voelt en verder moeten we er maar op vertrouwen. Mijn vriend en ik zijn beide ook buikslapers, dus we snappen haar wel 😅

5 maanden geleden

Mijn dochter slaapt al een poos ook op haar buik. Doordat ze dat ineens kon sliep ze overdag veel beter en langer dus ik ben heel blij dat dit de oplossing is. Als je kindje een sterke nek heeft dan draaien ze hun hoofd wel zodat het goed gaat. Hier slaapt ze zelfs met haar gezicht vol in het matras, wat ik echt wel spannend vind als ik het zie maar na een poosje draait ze toch automatisch weer opzij. Ik heb het een beetje los gelaten, want je kunt er ook niet de hele nacht boven op zitten.

5 maanden geleden

Heel herkenbaar , helaas geen tips... zelf ook zoekende. Ze slaapt ineens ook op haar buik, met haar hoofd in het matras i.p.v. opzij. Ik vind het onwijs eng en leg haar steeds weer terug op haar rug.

5 maanden geleden

Als een baby z'n hoofd op kan tillen en zelfstandig kan rollen kan hij gewoon veilig op z'n buik slapen, geen zorgen! In principe kan dat al vanaf 6 maanden. Bespaar jezelf een hoop energie en laat je kleine meid gewoon lekker rollen. Op haar rug vind ze waarschijnlijk helemaal geen fijne slaaphouding als ze steeds rolt haha.

5 maanden geleden

Je hebt matrasjes van aerosleep die je over je eigen matras kan doen als een soort topper en dan kunnen ze een soort van in het matras ademen. Wij hebben die ook en heb er daardoor een geruster hart bij. Ze zijn wel wat prijzig.

5 maanden geleden

Onze dochter slaapt sinds ze kan rollen, met iets minder dan 6 maanden, ook altijd op haar buik. We leggen haar altijd op haar rug in bed, maar zodra ze het matras aanraakt, rolt ze naar haar buik. Tegenwoordig komt daar ook nog eens zitten, kruipen en staan bij 😂 We laten haar altijd, meestal valt ze binnen 20 minuten wel in slaap. De eerste paar dagen vond ik het echt eng. Toen sliep ze nog met haar neus in het matras. We hadden die dagen geen oog dicht gedaan, zo eng vonden we het. Na een paar dagen leerde ze haar hoofdje opzij te draaien. We hebben wel een nieuw matrasje gehaald dat meer lucht door zou laten. Dat geeft ons een fijner gevoel.

5 maanden geleden

Bij ons ook precies hetzelfde, het is een fase waar ze dus leren rollen, zitten, kruipen en staan + slaapregressie. Wij proberen zijn slaapzak heel strak onder het matras vast te klemmen, dan draait hij alsnog maar heeft hij niet de mogelijkheid om in bed te kruipen, anders doet hij dat ook. Ik weet van mijn 1ste zoontje dat dat na een tijdje voorbij is. Mijn 2de zoon is een zijligger, maar weet nog niet hoever hij moet draaien en draait hij steeds op zijn buik. Eergisteren was het voor ons echt de hele nacht om de uur ongeveer heen en weer gedoe om hem weer terug te draaien. Vandaag viel dat weer mee. Wij leggen hem nu gelijk op zijn zij, gelukkig dat wij in iedergeval zijn favo slaappositie hebben gevonden. Helaas weet hij dus nog niet zelf hoever hij opzij mort draaien. Misschien zijligging even proberrn?