30 Reacties

4 maanden geleden

Ik heb gewoon vaak gedacht wanneer ze ziek was "wat fijn dat ze extra anti-stoffen binnen krijgt".

4 maanden geleden

Dat mijn zoon nog altijd bv krijgt😍 zo blij als hij mijn borst zoekt en vast pakt😂 die liefde en die contact ❤️

4 maanden geleden

Borstvoeding vind ik ook zo fijn om te geven, omdat het zo'n rustmoment voor zowel mn kind als voor mij is. Plus inderdaad dat idee dat die melk perfect op haar is afgestemd op haar groei of als ze ziek is. Het is echt een luxe dat het zo goed gaat, dus ben zo gelukkig er mee❤️

4 maanden geleden

Ik ben er ook blij mee, al spookt afbouwen regelmatig door mn hoofd. Nu was gisteren onze 3 jarige zoon flink ziek, continu overgeven, niks hield hij binnen... Wat denk je... bv gegeven (gekolfd), en meneer knapt zichtbaar op. Vanmorgen en vanmiddag nog een keer gekolfde melk gegeven, en daarna begon hij weer wat om eten te vragen. Heel ons gezin was ziek (buikgriep), behalve de baby.. Voor de momenten dat de kids ziek zijn, of gewoon niet helemaal fit, vind ik het ideaal. Onze 2 en 3 jarige vinden het allebei heerlijk als ze af en toe wat gekolfde melk mee mogen drinken

4 maanden geleden

Dat als ik overdag op de grond ga zitten en mijn borst uit mijn shirt haal, mijn zoontje van de andere kant van de kamer aangekropen komt om lekker te drinken 🥰

4 maanden geleden

Ik ben ook nog steeds blij dat de borstvoeding goed gaat. Mijn zoontje is veel ziek door een bloedziekte. Ik ben blij dat ik hem op een simpele manier kan troosten op deze manier

4 maanden geleden

Mijn eerste zoontje 2 jaar borstvoeding gegeven. Na een drukke werkdag was dat ons moment om lekker even ook te kroelen. Toen hij 2 kaaj werd wilde hij zelf niet meer drinken uit mijn borst, hij schaamde zich een beetje en rende weg. Ik herriner nog heel goed dat hij 1 slok nam en mij verlegen aankeek. Hij liep toen weg en toen wist ik dat dat zijn laatste slok was. Ik heb toen afscheid genomen. Dat gevoel klopte ook, want daarna heb ik wat pogingen gedaan maar hij wilde echt niet meer… Tip: nooit forceren, op een dag nemen zij zelf die beslissing… Nu bij mijn tweede zoontje kolf ik fulltime (bu al 9mnd) en vindt het zooo jammer dat ik geen live bv kan geven. Mijn zoontje heeft schisis en toen ik met 20w echo dit te horen kreeg, vroeg ik meteen of ik bv kon geven, helaas... Dus tsjah geniet ervan dames!

4 maanden geleden

Ik had echt nóóit verwacht dat ik überhaupt langer dan een paar weken borstvoeding zal geven maar nu toch ruim 9 maanden verder 🥰 Vind het zo bijzonder dat het altijd op hem is afgestemd, maar vind het ook echt ideaal dat ik altijd voldoende bij me heb en precies op temperatuur! Niks geen gedoe met voldoende voorraad in huis hebben van melkpoeder of zo.. Daarnaast bijzonder hoe het hem altijd troost biedt als hij het moeilijk heeft! Ben zo dankbaar dat ik dit voor hem kan doen 🍀

4 maanden geleden

Reactie op 3kidsmama

Ik ben er ook blij mee, al spookt afbouwen regelmatig door mn hoofd. Nu wa ...
Wauw!

4 maanden geleden

Ik smelt van al jullie verhaaltjes, dank jullie wel!!❤️❤️❤️

4 maanden geleden

Ik geef ook nog steeds borstvoeding! Overdag is ze vaak zo druk dat het haar niet lukt om rustig te drinken, maar zodra we gaan zitten voor haar voeding voordat ze naar bed gaat kan ze zo lekker lang en uitgebreid drinken. Heerlijk met haar handje kriebelent over mijn arm. Ze wordt dan helemaal rustig en valt 9 vam 10 keer lekker aan de borst inslaap. Ik geniet echt nog steeds met volle teugen van de voedingen en ben ook zeker nog niet van plan om te stoppen!

4 maanden geleden

Oh zo fijn de bv!!! Altijd genoeg (had lange tijd zelfs overproductie haha). Alleen afbouwen op basis van minder behoefte per dag en vervangen door vast voedsel en water. Zo weinig flesjes schoon te maken. Heerlijk deels thuiswerken dus hoef maar 2/3 dagen tussen de middag te kolven. Zo'n heerlijk knuffel moment!! Zo mooi hoe hij van papa naar mij tijgert om te willen drinken. Wauw het past ook zo lekker aan op wat hij nodig heeft. Mooi loslaat proces. Opvang versteld laten staan als je nog een bv uit de diepvries meegeeft voor in hun vriezer hahahah.

4 maanden geleden

Mijn reis met borstvoeding is er eentje van een rollercoaster. Ik ben bevallen met een keizersnede en borstvoeding kwam na heel veel moeite gedaan op gang. Toen hapte mijn zoontje niet goed aan, dronk hij te weinig of liet te snel los tot ieder uur voeden snachts en nu ook nog erg onrustig. Ook heb ik bijna al afgebouwd omdat ik dacht ik niet genoeg kolfde (achteraf niet dus) dus als een malle weer aanleggen aanleggen en aanleggen. Nu bijna 10 maanden verder en ben nog niet van plan het op te geven, het is zo makkelijk om hem aan te leggen en in slaap te krijgen. Geen spijt gehad van mijn keuze, ookal was het wel echt een uitdaging.

4 maanden geleden

Maanden lang dubbele gevoelens gehad omdat ik m’n zoontje in slaap voed. Kdv die zegt dat ik dat niet moet doen want daardoor zou hij daar ook slecht slapen etc etc. Nu sinds een tijdje eindelijk vrede mee en kan ik er echt van genieten dat hij zo heerlijk in slaap valt bij mij 🥰

4 maanden geleden

Reactie op lisajacobs

Maanden lang dubbele gevoelens gehad omdat ik m’n zoontje in slaap voed. Kd ...
Hier precies ook❤️😍 Ze blijven zo kort zo klein dus ik pak alle momenten dat ze nog lekker bij mij kunnen zijn🥰

4 maanden geleden

Ik ben ook zo blij dat ik nog steeds borstvoeding geef! Van tevoren erin gegaan met het idee we zien wel hoe het loopt en elke voeding is mooi meegenomen. Inmiddels dus ruim 9 maanden onderweg en zeker niet van plan om te stoppen. Ik vind het inderdaad super handig dat je je melk altijd gewoon bij de hand hebt, geen gedoe met poedertorens en thermosflessen. En geen stress over of je kindje te veel/te weinig drinkt. En zoals al eerder genoemd dat in slaap voeden is echt een lifesaver. Ik heb een heel alert kindje die slaap maar een hinderlijke onderbreking van de dag vind. Door hem in slaap te voeden komt hij toch even tot rust en pakt hij overdag tenminste nog iets van slaap. En nachtvoedingen vind ik ook zo makkelijk met borstvoeding. Gewoon aanploppen en zelf een beetje verder doezelen terwijl hij drinkt. En inderdaad die bijna dierlijke geluidjes die hij soms maakt tijdens en net na de voeding zijn echt zooo super schattig 😍.

4 maanden geleden

Wat een mooie verhalen allemaal. Hier nu ruim 10 maanden aan het voeden. Rond een half jaar wilde ik stoppen, maar het idee van stoppen maakte me zo verdrietig dag ik ben doorgegaan. Geen moment spijt. Elk moment als ze bij me drinkt voelt alles zo goed en compleet. Haar zo dicht bij me hebben en haar te zien groeien is zo mooi. 3 borstontekingen gehad, een enorme overproductie met veel pijn. Maar het is het allemaal waard. Ik ga nog even lekkker door. 🥰

4 maanden geleden

Wat een mooie topic. Al ben ik ook zeker 1 van de gene die denkt aan afbouwen, meer omdat ik mijn eigen hormonen weer wil. Maar het blijft genieten van samen zijn, zo knus samen.

4 maanden geleden

Reactie op Rees1988

Wat een mooie verhalen allemaal. Hier nu ruim 10 maanden aan het voeden. R ...
Geweldig!! Power mama, ben trots op jou!!

4 maanden geleden

Reactie op amaf

Wat een mooie topic. Al ben ik ook zeker 1 van de gene die denkt aan afbouw ...
Volg je gevoel mama💞💞