15 Reacties

6 maanden geleden

Ik volg. Ik wil af en toe ook potjes proberen maar ben zo bang met wat er allemaal in kan zitten. Ik zou graag willen weten welke het natuurlijkste en gezondste zijn ❤️

6 maanden geleden

Ik gebruik soms mama deli, diepgevroren moet je ontdooien

6 maanden geleden

Olvarit en ah hebben alleen wat er in hoort te zitten. AH valt mee met de kosten. Olvarit zou ik even een aanbieding afwachten als dat kan. Is vaak alle potjes voor 99ct in de aanbieding. Ik vind olvarit het fijnst omdat deze ook wat grovere structuur krijgt bij 6+ maanden. AH is erg vloeibaar. De enige toevoeging die ik bij olvarit en AH tegenkom is rijstebloem als verdikkingsmiddel.

6 maanden geleden

Op het etiket kan je precies zien wat erin zit. Soms staat er ook ascorbinezuur op. Dit is vitamine C.

6 maanden geleden

Ik neem wat in de aanbieding is. Er zit nooit 'troep' in, zijn conserveermiddelen vrij

6 maanden geleden

Wij hebben altijd de Olvarit in huis maar volgens de diëtist zitten er wel te weinig vetten in potjes waardoor ze ons toch had aangeraden om per potje van 200g 10 tot 20g boter erbij te doen. Wij worden wel opgevolgd omdat hij te weinig bijkwam met enkel melkvoedingen en hij nu een grote inhaal sprong moet maken...Olvarit kopen we vaak tijdens 1+1 of 2+2 of laatst nog 3+3 acties. Ik heb ook verse voeding in de diepvries maar heb geen idee wat de juiste manier van ontdooien is op het moment zelf. Ik vergeet altijd alles uit te halen 😅

6 maanden geleden

Voor de rest als je niet te hard naar allergenen moet kijken mag je ook eten geven van wat jullie eten op de Baby Led Weaning methode. Dit is hier momentel 50/50 omdat ik ook echt de hoeveelheden ingenomen voeding ten goede wil bijhouden voor de diëtist en met BLW is dat soms heel moeilijk.

6 maanden geleden

Ik koop het altijd bij Kruidvat verschillende als ik uit thuis ben of druk heb dan geef ik elke keer iets anders voor verandering en meer verschillende vitamine binnen te kunnen krijgen

6 maanden geleden

Ik koop ze altijd bij de AH en kruidvat. Zijn echt prima. Ook als we in Duitsland zijn haal ik het bij Kaufland of DM, deze zijn goedkoper en hebben meer keuze. Maar zoals gezegd allemaal meer dan prima

6 maanden geleden

Ik gebruik mama deli, uit het vriesvak. Daarnaast probeer ik zoveel mogelijk stukken te geven. Vanavond was dat een gekookte wortel en vanmiddag een gele kiwi met weinig schil en twee pruimen. Scheelt gedoe met potjes en dan kan jezelf ook lekker eten ondertussen 🫣

6 maanden geleden

Reactie op meerelle

Ik gebruik mama deli, uit het vriesvak. Daarnaast probeer ik zoveel mogelij ...
Ik vind stukjes dus heel eng ik geef grof gepureerd ben zo bang dat ze stikt. Als ze er een hapje van neemt

6 maanden geleden

Onze dochter waardeert mijn kookkunsten nog niet zo, maar potjes vind ze heerlijk 😂.. ik heb haar van Olvarit, Jumbo en Kruidvat gegeven. Olvarit en Kruidvat eet ze, jumbo weigert ze.. dus ik geef nu meestal van Olvarit. Fruit geef ik in stukken. Ik gebruik daar dan de app ‘Solid starts’ voor om te zien hoe ik het het beste aan kan bieden. Zo heb ik haar gister een halve appel (gekookt, dus zacht) in de hand gegeven en dit was binnen no time op.

6 maanden geleden

Reactie op Leanne27

Ik vind stukjes dus heel eng ik geef grof gepureerd ben zo bang dat ze sti ...
Ik snap je helemaal maar het is wel belangrijk voor de mondontwikkeling.. solid starts app is heel handig om te kijken hoe je iets mag aanbieden. Een heel groot stuk is juist beter dan kleine stukjes. Dan kunnen ze zelf afhappen. As ze een te groot stuk af happen dan spugen ze het uit

6 maanden geleden

Ik vind zelf van de huismerken ah het prettigst qua prijs en keuze. Olvarit is ook prima.

6 maanden geleden

Wij gebruiken eigenlijk alleen van de DM of Kaufland, omdat wij naast de grens wonen. Ze vindt HiPP en Bebivita het lekkers. Mocht je niet in de buurt van de grens wonen, dan vindt ik die van kruidvat het prettigst kwa kosten.