14 Reacties

6 maanden geleden

Ah wat naar dat je schoonmoeder zo tegen je doet. Ik snap je man heel eerlijk gezegd ook niet, ik vind dat hij er best wel wat van mag zeggen, hij is nu volwassen en heeft een vrouw en kind. Dan zou je denken dat je wel eens tegen je moeder in kan gaan en zeker als ze je vrouw (de moeder van je eigen kind) beledigd en kleineerd. Verder zou ik als ik jou was zelf ook wat meer voor jezelf opkomen. Ik vind het lief dat je allemaal leuke dingen met haar blijft doen, maar als ze zulke rot opmerkingen naar je maakt zou ik daar lekker mee stoppen. Je bent haar niks verplicht en ook zij is een volwassen vrouw die niet zou horen te pesten. Zeker niet naar de moeder van haar kleinkind. Mijn nekharen gaan echt rechtovereind staan bij dit verhaal en heel eerlijk ik vind niet dat jullie je maar allemaal moeten inhouden speciaal voor haar. Zij zou zich moeten inhouden voor jullie, maar ook voor jullie zoontje. Zo praat je niet over de moeder van je kleinkind. Hopelijk heb je hier wat aan en durven jullie beiden voor jezelf op te komen.

6 maanden geleden

Hier hetzelfde heksen van schoounouders , en ik maak me zelf er gwn ziek in dat ik alles moet verdragen en in slikken , zoald je zegt ze zouden er ook “ziek” van worden …. Kleinkind nr 2 is al opweg en ind plaats als ik het wilde vertellen is ze happy en blij nee … heel mijn “verassing” verpest waar mijn ouders bijzaten en dan nog ernaa daar zitten met een smoel tot aan de grond … en scjoonvader te enthousiast ik krijg mn tik van die man … men dochter is ook van november, ze is nu mega ziek en ik lig sinds donderdagavond ik het ziekenhuis met haar kind doodziek 40gr koorts braken enz , komen op bezoek en continu aan da kind haar voeten kriebelen , poging doen om dr vast te nemen hallo ze wil alleen mama wat snappen zei niet????? Ik kan echt dagen / uren boeken schrijven en ik moet alles verdragen … enig kind geworden haar zoon.. dochter overleden aan k / en nu het een meisje is van mij vontinu vergelijken voor mij is dit zcht niet fijn?? Of overdrijf ik? Toen ik bevallen was vn dr kwamen ze zelf elke sag op bezoek wat ik niet wauw en bleven hele dag he . Mijn ouders niet en ik haf eens mn dochter aan mn vader , die schoonvader was zooooo jaloers dat mn pa haar mocht vasthouden, hij stond als een kleinkind met zen benen in de grond te stamen en zei neee ik wil haar ook vasthouden en snukte haar uit mn armen!! Terwijl ze aan het wenen was en borstvoeding moest krijgen, en hij zei van je kan nu eerst op je gemak eten…. Ik ben al vanalles aan het denken alst 2d er is …. Dit zijn nogmaar kleine voorbeelden…. Ik kom gek/zot zn mn man zegt van ene oor in ander oor uit .. makkelijker gezegd hé of ligt het aan mij??

6 maanden geleden

Reactie op isauradvmv

Hier hetzelfde heksen van schoounouders , en ik maak me zelf er gwn ziek in ...
Sorry vr de typfouten🫣

6 maanden geleden

Zo m'n nekharen gaan overeind staan als ik dit lees. En ik zou vooral pissig op je man zijn. Misschien duidelijk uitleggen wat ze allemaal doet? Maar z'n moeder mag best snappen dat dit gewoon niet kan. En uiteraard meteen stoppen met al die liefdadigheid. Wat een kreng. Sorry dat ik het zeg. 🫣 Maar ik neem het je man vooral kwalijk. Jullie zijn samen en hebben een kind. Jullie horen een team te zijn en bij elkaar op nummer 1 te staan. Wat een bullshit dat ze anders ziek wordt, omdat ze hoort dat ze normaal moet doen? Een slechte gezondheid is geen excuus om je onbeschoft te dragen. Probeer wat meer op je strepen te staan en je grenzen aan te geven. Als ze weer lelijk over je doet, zeg gewoon meteen dat je dat niet normaal/leuk vind en dat je zelf bepaalt wat je met je kind doet. Zeggen je schoonzussen er ook niks van? En als je moeder bang is voor een scheiding, alleen omdat je wat zou zeggen van haar gedrag, zou jullie relatie wel heel fragiel zijn. Veel succes!

6 maanden geleden

Wat vervelend! Waarom mag sm zeggen wat ze wil en denkt en moet jij glimlachen en lief zijn? Ik begrijp dat niet. Ook begrijp ik niet waarom jij zoveel tijd met haar doorbrengt terwijl hij de lievelingskind is. Jij bent haar dochter toch niet? Brengt hij geen tijd met haar door? Of brengt hij net zoveel tijd door met jouw moeder als jij met de zijne? Ik zou meteen iets van je laten horen en jouw man aangeven dat hij voortaan zelf tijd met zijn moeder moet doorbrengen, jij hebt andere prioriteiten. Gewoon niet meer met haar omgaan tenzij het familie aangelegenheden zijn en als ze daar wat zegt zou ik het eerder weglachen (wie kan het schelen wat zij denkt). Ik hoop vooral dat jij niet op je tenen gaat lopen zodat iedereen gelukkig is behalve jij. Je gaat dit op de langere termijn je man kwalijk nemen. Hopelijk kunnen jullie dit samen voorkomen (het is iets waar hij een belangrijke rol in heeft). Hij zal een balans moeten vinden. Ja, natuurlijk dit is zijn moeder dus hij mag zeker ook haar kant kiezen, maar zodra hij een vrouw en kind heeft, hoort hij zijn gezin te steunen ongeacht. Wat wil hij? Met jullie zijn of zijn moeder?

6 maanden geleden

Ga er eigenlijk al beetje van uit dat je moslima bent gezien je naam en naam van je kindje. Als het niet zo is moet je mijn bericht maar negeren🤣 islamitisch gezien moet joun man hierin ook opkomen voor jou. Als ik het zo lees is hun band altijd al zo geweest en is je man wellicht ook een pleaser naar haar toe? Omdat hij dit zelf is, zegt hij waarschijnlijk zelf ook tegen jou heb geduld anders wordt ze ziek. Gezien hij dit zelf ook altijd gedaan heeft? En niet anders gewend is. Khair in sha Allah. Ik herken je verhaal ook wel een beetje, maar islamitisch gezien mag je ook voor jezelf opkomen hè . Het is goed dat je moeder zegt heb geduld, maar tot een bepaalde grens. Het is goed dat je man zegt heb geduld maar ook tot een bepaalde grens. Als ik het zo lees gaat ze die grens vaker voorbij. Doe je die leuke dingen met haar omdat je anders bang bent dat ze nog meer gaat zeuren op je? Of doe je het omdat je het oprecht leuk vindt?

6 maanden geleden

Reactie op sorayax

Ga er eigenlijk al beetje van uit dat je moslima bent gezien je naam en naa ...
Ik wou precies hetzelfde reageren. Echt belachelijk dat je schoonmoeder zo lelijk tegen je doet. Ik heb geen idee of je dit al hebt gedaan maar misschien een idee om gewoon een 1 op 1 gesprek met haar te voeren zonder baby, man etc. Gewoon bespreken waar je mee zit en dat je het heel naar vindt als ze van die rottige opmerkingen maakt. Dan aan de hand van de uitkomst van dat gesprek weer even met je man proberen te praten want het is echt niet oke dat hij helemaal niet voor jou opkomt. Ik snap dat je van je eigen moeder iets meer pikt dan van een ander maar jij klinkt als de ideale schoondochter en zowel je man als schoonmoeder zouden dankbaar moeten zijn dat je zo lief en geduldig bent. Ik vind het ook belachelijk dat jij haar zo moet pleasen. Zij moet net zo goed jouw respect verdienen. Echt walgelijk gedrag en ik vind het ook echt absoluut niet zielig voor haar dat ze nu haar ‘lievelingszoon’ kwijt is. Ik vind het al fout dat je een lieveling hebt en om dan vervolgens jaloers te zijn op de vrouw van je zoon is gewoon ongezond. Als het je ‘lieveling’ is dan zou je toch juist blij moeten zijn dat hij getrouwd is met een lieve vrouw en dat jullie nu een zoontje hebben. Ik snap dat het in sommige culturen anders zit (ben zelf Turkse met een Marokkaanse man) maar toch vind ik niet dat we dit soort gedrag zomaar moeten pikken. Uit jouw verhaal maak ik op dat je ontzettend lief en respectvol bent en dat is meer dan genoeg. Je schoonmoeder moet normaal doen en je man moet voor jou opkomen. Succes en sterkte ik snap hoe moeilijk het is!

6 maanden geleden

Dag lieve mama’s, ik reageer even op jullie allemaal in 1 bericht. Allereerst Dankje voor jullie reacties. Door jullie reacties realiseer ik me dat het echt niet kan. Het werd gebagatelliseerd door mijn man en moeder, waardoor ik aan mijzelf ging twijfelen. In ben idd een moslima. En voor mijn man is zijn moeder zijn alles. Ik heb vandaag wel met hem gesproken en dat ik als zijn vrouw ook rechten heb. Ook heb ik gezegd (tip van 1 van jullie) dat ik eigenlijk een 1 op 1 gesprek met haar wil om hierover te praten. Hij geeft aan dat ze het nooit zou erkennen. Ze zal zeggen dat er niks is. Ik heb ook voorgesteld dat hij dat gesprek met haar voert en toch op een nette manier voor mij opkomt. Hij geeft aan dat ze het dan ook gaat ontkennen. Ik heb 1 schoonzus, die zegt meestal niks, maar soms zie ik wel de ongemakkelijkheid in haar gezicht en 2x heeft ze haar moeder gecorrigeerd waar ik bij was. Toen deed ze gemeen tegen mij. Mijn schoonbroer is vorig jaar getrouwd, toen was ik net 1,5 jaar getrouwd, en zijn moeder deed ook lastig, maar minder lastig als bij ons. Toen had hij me al verteld dat zijn moeder ziekelijk jaloers is en al helemaal bij mijn man. De reden waarom ik leuke dingen met haar wil doen en gaat cadeaus geef, is dat ik oprecht geloofde dat dat onze band zou versterken, maar het lijkt juist averechts te werken. En soms tijdens zo een uitje doet ze gemeen, maar dan hield ik me in. En soms doet ze aardig tijdens zo een uitje en dan ben ik zo opgelucht en ik zie dat mijn man helemaal vrolijk is. Dat maakt me dan ook weer gelukkig. Hij brengt wel tijd met haar alleen door, ik stimuleer dat enorm, maar hij gaat dan niet met haar leuke dingen doen, dan zit hij bij haar thuis en zorgt ze voor hem door te koken etc. En ik neem haar dan mee naar buiten zodat ze ook een leuke dag heeft. Ik nodig ook schoonzussen af en toe uit en die gaan dan mee op uitje. Ik denk uit jullie berichten en mijn gevoel dat ik afstand ga nemen. Ik zal op bezoek gaan, maar net als mijn schoonzussen. Ik zal op de thee gaan en zakelijk zijn. Zo doen ze het ook. Ik zal geen uitstapjes meer met haar maken. Uiteindelijk worden we er beide ongelukkig van. Lieve mama’s heel erg bedankt dat jullie maar me wilden luisteren 🤗🤗

6 maanden geleden

Reactie op isauradvmv

Jezus wat ziek! Nee het ligt zeker niet aan jou!!! Je moet echt terug bijten anders blijven ze over je heen lopen die zieke schoonouders

6 maanden geleden

Reactie op isauradvmv

Hoi isaura, wat naar om te lezen dat jij soortgelijks meemaakt. Jammer is dat he dat zulke belangrijke mensen in het leven van je kind niet oké zijn of doen met de moeder. Ik hoop dat je je rust hierin kan vinden, want ik snap je gevoel echt. Soms lig in bed helemaal gespannen vanwege schoonfamilie gebeuren. Als je een luisterend oor wil mag je altijd berichten 🤗

6 maanden geleden

wat raar, je man hoort altijd jouw kant te kiezen boven die van je schoonmoeder en zeker voor je opkomen ook

6 maanden geleden

Zijn onze schoonmoeders zusjes van elkaar? Ik ervaar ook hetzelfde. Telkens een negatieve reactie/kritiek op de kleinste en eenvoudigste dingen. Er komt niets positiefs uit haar mond waardoor ik haar tegenwoordig gewoon afbek. Actie reactie. Voel mij mentaal ziek na zo’n negatieve dag als ik langs haar ben geweest. En het triggert mijn migraine wat 5 dagen aanhoudt. - als ik mijn dochter roze opgetut heb voor kerst is het waarom niet rood of groen in de kerst thema. Of kon ze geen legging aandoen ipv een joggingsbroek etc etc. - als ik aangeef niet te willen facetimen met familieleden van haar in het buitenland omdat ik mij niet goed voel, wordt er aangedrongen en de telefoon in mijn gezicht gehouden meerdere keren. - omdat wij de eerste keer oud en nieuw bij mijn oma gevierd hebben en niet met hun. Krijg ik de volgende dag de opmerking toen we bijeen kwamen op de foto wat ik gestuurd heb van mijn dochter dat mijn dochter het blijkbaar niet naar zin heeft gehad. Dat mijn dochter duidelijk op de foto zegt daar niet te willen zijn. Terwijl ik een foto gestuurd heb uit liefdadigheid zodat zij hun kleindochter konden zien. - als ik mijn dochter te eten geef, mij telkens ondervragen of het kant en klare hapjes zijn of dat ik deze zelf maak. En als het toevallig een kant en klare hap is dat ze dan zegt dat mijn dochter mijn zelfgemaakte hapjes lekkerder vind. - ik stuur een foto/video op dat mijn dochter op de rapley methode zelfstandig kipdrumstick kan eten. Krijg ik de reactie dat ik de video heb gemaakt om het maken van een video en niet denkend aan de veiligheid van mijn dochter. - wetend dat ik twee weken terug een vierde miskraam gehad heb telkens aandringen dat haar vriendin samen met haar man naar ons zou moeten komen op visite. Waarop ik nee zeg en zij telkens aandringen. - mijn dochter leert momenteel uit een rietje te drinken en elke keer als zij te snel drinkt maakt zij geluiden bij het verslikken. WAAROP ZIJ ELKE ELKEEE KEEER MIJN DOCHTER HAAR NEUS DICHTKNIJPT. Alhoewel ik zeg dat niet meer te willen zien doet ze het alsnog en dom naar mij lachend. Opdat moment ben ik echt toe om dat mens een stomp te geven op haar neus. Heb zovaak wegens haar gedragingen spanning gehad binnen mijn huwelijk wat escaleerde tot bijna een scheiding. Eindelijk ziet mijn man haar gedragingen ook in. 😮‍💨

6 maanden geleden

Zijn onze schoonmoeders zusjes van elkaar? Ik ervaar ook hetzelfde. Telken ...
Hoi Elze, wat naar om te horen dat je soortgelijks moet meemaken. Is het bij jou ook zo geworden nadat je een kind hebt gekregen? Of is het altijd zo geweest? Ik herken het zo erg dat je enorm ziek wordt nadat je op bezoek bent geweest. Geen migraine hier maar nachten met spanning in bed gelegen, verschrikkelijk! Maar heel herkenbaar alsof je kritiek krijg gewoon omdat ze het leuk vindt om je te pesten. Niet eens zozeer omdat ze achter haar eigen kritiek staat. Dat denk ik dan he, gewoon pest gedrag. Zo kinderachtig, en ik realiseer me dan van hee je bent zoveel ouder, maar je gevraagd je net een kind, zo lijkt het ook bij jouw schoonmoeder 🤦🏻‍♀️bij mijn partner was het ook geëscaleerd, totdat hij zelf zag en erkende dat zijn moeder aan het pesten is. Wat zegt je man nu? Nu hij het zelf ook ziet?