9 Reacties
6 maanden geleden
Ik heb een peuter van 2jaar ik leeg haar in de box tot als ik terug kom soms huilt soms niet maar de laatste tijd ze kan vandaar klimmen dan volgt mij naar boven 🤦🏻♀️ dus nu ik laat haar gewoon met tv aan ik zeg dat mama gaat baby laten slapen en ik kom dan soms luistert soms niet. En was een tijd dat ik vraag wil jij ook naar bed gaan slapen dan zegt ze nee ik zeg dan moet jij hier blijven als je naar boven komt jij gaat slapen en dat helpt hihi
6 maanden geleden
Ik weet dat ik misschien wel ontzettend mazzel heb met onze hele makkelijke/relaxte dreumes van bijna 2, en wie weet komt de dramaleeftijd nog, maar voor nu werkt het bij ons heel goed om de nadruk te leggen op dat de baby nog maar klein is en meer hulp nodig heeft, en dat de dreumes al een grote meid is die meer zelf kan. Ze vindt het concept van helpen heel interessant op het moment, dus ze lijkt wel te snappen waarom mama dan soms even de kamer uit moet om zusje te helpen, en dan blijft ze gewoon rustig beneden met haar speelgoed.
Maar, ik heb de eerste tijd wel als backup zo'n popup reistentje in de hal gehad voor het geval het echt niet ging lukken om naar boven te gaan, dat ik de baby dan daar neer kon leggen. Gelukkig nooit nodig gehad.
6 maanden geleden
Reactie op carinaa
Hmmm filmpje en iPad op bed werkt hier dus ook niet. Dan blijft ze roepen: ...
En misschien een timer? De baby naar bed duurt (ik noemaar wat) 10 minuten dus je zet een timer voor 15? En na die 15 ben je er ook weer voor haar.
En als je sneller klaar bent, tja de timer is nog niet klaar dus dan moet je even een warme (!) kop koffie of thee drinken