8 Reacties
7 maanden geleden
Ja! Dochter slaapt nu al 2 maanden zo. Maar in principe is het zo dat als ze zelf in die houding kunnen rollen, hun lichaam sterk genoeg is dat het veilig is. In principe draait een lichaam automatisch anders als de zuurstoftoevoer niet goed is. Tenzij een hoofd/ nek/ liefje daar dus niet sterk genoeg voor is of er iets in bed de boel blokkeert. Dus geen zorgen, is nu niet erg meer!
7 maanden geleden
Die van mij slaapt ook op zijn buik. Eerste nacht vond ik het nog spannend, maar heb het nu losgelaten. Hij kan zelf heel goed zijn hoofd optillen en alle kanten opdraaien. Hij slaapt al maanden op zijn buik nu. Heb vertrouwen erin, je dochtertje zou in principe ook sterk genoeg moeten zijn. En zoals diegene hierboven ook zegt. Zolang er niks is wat je kleine kan blokkeren, moet het echt wel goedkomen :)
7 maanden geleden
Mijn dochter van 7 maanden doet dit ook sinds 2 weken. Ik vond het de eerste nacht heel spannend en sliep daardoor zelf bijna niet. Maar ze draait in dr slaap regelmatig dr hoofd even de andere kant op. Ik snap dat je het spannend vindt hoor maar als ze sterk genoeg is om zelf om te draaien en dr hoofd goed op te tillen dan kan het gelukkig prima.
7 maanden geleden
Onze dochter gaat inmiddels ook het bedje door in alle mogelijke posities. Ik vind het nog steeds eng, maar wat hier al wordt gezegd: ze is sterk genoeg om te draaien en als ze het niet naar haar zin heeft, gaat ze mopperen en helpen we haar een handje. Daarnaast inderdaad alles uit het bedje aan doekjes, knuffeltjes en dekentjes zodat ze daar niet met haar gezichtje in kan draaien.
7 maanden geleden
Mijn zoontje slaapt ook al sinds ongeveer 5 maanden zo. Eigenlijk sinds hij naar zn buik kan draaien.
En hij slaapt zo lekker op zn zij/buik vergeleken met op zn rug! 😍
Ik vond het in het begin ook wel spannend, zeker in de co-sleeper omdat daar wat minder ruimte is om te draaien e.d.
In zn ledikant hebben we een aerosleep matras en dat geeft me wel rust.
Eigenlijk was het me vrij snel duidelijk dat hij zelf zn hoofd bijdraaide wanneer nodig.
Kindjes die kunnen draaien zijn echt sterk genoeg om hun hoofd op te tillen en bij te draaien en doen dit ook wanneer ze geen adem kunnen halen. Hier mag je op vertrouwen!
Het enige waar je op moet letten is dat er geen knuffel(doekjes), lakens of andere dingen in bed liggen waar hij in 'vast' kan komen te zitten. Die weghalen lukt ze nog niet altijd zelf.