14 Reacties

5 maanden geleden

Wij zijn helaas ook door deze fase gegaan, maar zoals je zegt, het is gelukkig een fase! Hier was het verschillende keren per nacht wakker worden en soms uren aan 1 stuk juilen. Wij hebben hem gedurende 3 weken opnieuw op onze kamer gelegd, omdat we het inderdaad enorm vermoeiend vonden om op een stoel op zijn kamer te zitten in het midden van de nacht. Ik was toen ook heel bang dat hij het gewend ging geraken en hij niet meer in zijn eigen kamertje zou willen slapen. Maar van zodra het beter ging hebben we zijn bedje teruggezet en vond het het opeens weer prima. Misschien kan dit bij jullie ook wel helpen? Succes!

5 maanden geleden

Reactie op Novemberbaby1

Wij zijn helaas ook door deze fase gegaan, maar zoals je zegt, het is geluk ...
Ja, dat was ook een angst inderdaad. Ik ben bang dat ik haar daarna niet meer terug krijg op haar eigen kamer. Hoelang heeft deze fase bij jullie geduurd? En sliep jouw kind dan ook bij jullie in bed of had je een bedje op jullie kamer gezet?

5 maanden geleden

Hier ook hetzelfde probleem baby 8 maanden die sinds afgelopen week is gaan staan slaapt nu ook al zeker 1,5 week slecht als hem in zijn bed leg binnen 5 min wakker en huilen heel zelfden uitloop tot 20/30 min en dan weer hetzelfde en dat hele tijdens om de haverklap hele nacht door daardoor steeds bij ons gelegd maar ook dat is 2 nachten nu drama , hoe kom hier door heen , vantevoren ging het eigenlijk goed en ineens niet meer ofzo

5 maanden geleden

Reactie op cccctje

Hier ook hetzelfde probleem baby 8 maanden die sinds afgelopen week is gaan ...
Ja, dat is echt vervelend he. En je wilt er graag voor je baby zijn, maar het is zo lastig waar je dan precies goed aan doet

5 maanden geleden

Hier iets soortgelijks. In slaap vallen gaat prima binnen no time maar dan na een half uur wakker (rond half8) en pas na 2 uur weer slapen. Iedere keer rustig als we hem oppakken maar zodra je wegloopt is het krijsen. Wij wiegen hem nu helemaal in slaap/tot ie zeer rustig is en dan weg. Gelukkig niet in de nacht, maar we willen onze avonden ook wel weer terug 😅. En idd ook bang dat hij hier aan gewend gaat raken…

5 maanden geleden

Reactie op AnneniemD123

Ja, dat was ook een angst inderdaad. Ik ben bang dat ik haar daarna niet me ...
Het heeft hier wel een 5 à 6 weken in totaal geduurd, maar tegelijk ook eerste tandjes en ziek geweest dus ik denk een beetje een aaneensluiting van vanalles. We hebben zijn bedje aan het voeteinde van ons gezet, zo konden we hem troosten en zelf nog wel in bed blijven liggen. Ze gaan rond 8 maanden door een fase van verlatingsangst, waardoor ze wat meer nabijheid nodig hebben. Gewoon even aan toegeven hielp bij ons wel 😊

5 maanden geleden

Reactie op Novemberbaby1

Het heeft hier wel een 5 à 6 weken in totaal geduurd, maar tegelijk ook eer ...
Bedankt voor je reactie. Onze dochter is nu toevallig ook ziek. Ik heb het campingbedje op onze kamer klaar gezet. Als ze weer slecht slaapt vannacht, ga ik het bedje opzetten en haar bij ons laten slapen

5 maanden geleden

Zo herkenbaar. Hier ook dramaaa nachten. Net weer in slaap gevoed. Ze slaapt diep maar leg dr neer en ze brult het huis bij elkaar. Zo al 2 weken… weet ook niet waar ik goed aan doe en het is zo spannend om haar elke keer op bed te leggen en te zien wat het brengt. Niet te doen. Hoop dat ze gauw weer kan slapen zoals vanouds.

5 maanden geleden

Hier precies hetzelfde 2weken geleden en nog altijd moeilijk. Wat lukt hier dat ik de baby mee op bed laten slapen dan kan ik ook slapen, daarna paak ik hem terug op zijn bed dat duurt niet lang dat hij terug huilt maar beter dan niet te slapen. Hier huilt ook bij de papa, de baby wilt gewoon mama, volgt mij overal en de twee dagen is overdreven hij wil gewoon gepakt door mama worden 🥲

5 maanden geleden

Onze dochter komt sowieso nog steeds bijna elke nacht. Sliep toen ze 3 maanden was ongeveer een maand door, daarna een periode met 2 keer per nacht wakker en vanaf 7 maanden 1 keer per nacht. Sinds ze 8 maanden is gaat het weer minder en de afgelopen 2 weken zijn we echt halve nachten met haar op. Regelmatig dat ze een uur tot 3 uur wakker is. Bedje staat op dit moment bij ons op de kamer, maar dat maakt eigenlijk geen verschil. Ze probeerde de afgelopen tijd te gaan kruipen en sjeest sinds vandaag de kamer door. Ik hoop dat dit er mee te maken had en ze nu weer iets beter gast slapen 😅 Wij laten haar niet huilen en troosten haar wel. Ik ga er van uit dat ze wel weer zelf in slaap gaat vallen als deze sprong voorbij is.

5 maanden geleden

Hier al sinds zn geboorte dramanachten maar de afgelopen weken is t ook next level. T enige dat helpt, op de arm nemen, troosten tot hij weer een uurtje slaapt

5 maanden geleden

Reactie op xxxxxxxb

Hier al sinds zn geboorte dramanachten maar de afgelopen weken is t ook nex ...
Dat werkt hier dus ook niet. Ze valt niet meer op de arm in slaap. Ze was nu 2 dagen ziek en die nachten waren helemaal dramatisch. Toen viel ze wel op mijn borst in slaap, maar normaal niet. Maar vervelend zeg dat het bij jullie nog altijd dramatisch is. En in welk opzichte dramatisch?

5 maanden geleden

Reactie op AnneniemD123

Dat werkt hier dus ook niet. Ze valt niet meer op de arm in slaap. Ze was n ...
Pff zo zwaar.. Nou hier issie elke 2-3 u snachts wakker en echt krijsen. Amper weer in slaap te krijgen en als hij dan weer slaapt, max 2-3 uur als we geluk hebben. Ook een vroege vogel, 6 u begint zn dag ondanks t weinig slapen. Overdag slaapt hij prima. Al meerdere slaapmethodes geprobeerd (behalve laten huilen want geen voorstander van) medisch issie gecheckt. Er is niets aan de hand..

4 maanden geleden

Reactie op xxxxxxxb

Pff zo zwaar.. Nou hier issie elke 2-3 u snachts wakker en echt krijsen. A ...
Pffff lijkt me echt heel zwaar. Vooral dat ze daarna niet meer in slaap te krijgen zijn. Dit gebeurde dus bij ons inderdaad ook. Nu gaat het hier na het ziek zijn weer beter. Ze wordt al wel om kwart over 4 wakker, maar slaapt wel vanaf 21:00u. Dus hopelijk blijft dit nu. Laten huilen ben ik ook geen voorstander van. Tenminste, niet lang. Net huilde ze ook, maar ik bleef wel praten en zingen en toen werd ze rustig op een gegeven moment, maar in het begin bleef ze wel even huilen. Maar als ik dan teveel aandacht geef, blijft ze huilen. Terwijl ze wel rustig wordt als ik voorlees of zing en haar niet aan kijk. Dan kijkt ze wel naar mij en valt dan vaak op den duur rustig in slaap. Als dit lang duurt, dan pak ik haar wel weer even op om te knuffelen