6 Reacties
5 maanden geleden
Hoihoi, super goed dat je al zo lang geeft. ❤️ Toevallig ben ik onlangs gestopt doordat mijn peesontsteking (quervain) heel erg werd. Door borstvoedingshormonen wordt dat getriggerd. Ik had zo'n extreme pijn dat ik ook niks meer kon. Gelukkig was ik al enigszins aan het afbouwen, dus het was niet cold turkey stoppen. Maar ik was er wel weken verdrietig van kan ik je zeggen! Had niet verwacht dat ik me zo slecht zou voelen - al weet ik dat dit hormonaal is en weer over zou gaan. 🤣 Dus ik zou adviseren; stop pas wanneer je het 100% zeker weet. Want zoals je zelf al zegt; het is je laatste en het kan een onomkeerbare beslissing zijn. Of je moet kunnen relacteren. Of je zou het kunnen afbouwen deels, dat je nog wel een borstvoedingsmomentje hebt ? 🤗 Elke keuze die je maakt is goed. ❤️❤️
5 maanden geleden
https://borstvoeding.com/artikelen/voorjebegint/voorbereiding/wat-als-ik-wil-stoppen-met-borstvoeding-geven/
Hey misschien helpt dit je een beetje met je keuze.
Ik zat in het begin ookte twijfelen om te stoppen maar puur voor mijzelf, ik wist toen nog niet wat voor positief impact borstvoeding heeft op je kleine ook voor later in de toekomst.
Ik besloot toen na het lezen van dit artikel dat ik altijd nog dingen kon doen die ik na het borstvoeding geven dat dat niet weg loopt maar je kindje borstvoedig nog kunnen geven en hoe mooi het is, iets tussen jou en je baby zo uniek gevoel dat je niet kan omschrijven. Dat heb je maar zo kort, dat gaat op een gegeven moment weg en kan je nooit meer terug krijgen.
Volg je gevoel sowieso maar als je nog zo twijfelt denk er lang over na en lees je vooral in!!
5 maanden geleden
Ik zou de voor- en nadelen voor jezelf naast elkaar zetten en de tijd nemen om een beslissing te nemen. Je hebt het al een hele tijd gedaan, dat is al supergoed! Maarja, als het zo goed gaat is het ook zonde om te stoppen. Neem dus de tijd voor je een keuze maakt. ☺️
5 maanden geleden
Optie is om 1 of 2 voedingsmomenten fles te geven, en zo nog 2-3 voedingsmomenten borstvoeding te behouden voor een tijdje? Zolang je het zelf nog fijn vind.
Eerste ook gedaan, toen vond ik het kolven zwaar worden dus wat aangevuld met kunstvoeding. Eerste voeding en laatste voeding van de dag nog heel lang kunnen geven en dat was echt heel erg fijn. Zwanger van de volgende en toen ben ik wel gestopt omdat het te zwaar werd. Vond dat wel een verdrietig moment, paar weken even moeilijk mee gehad, maar was goed zo. Kon toen gelukkig ook de voordelen wel weer inzien.
Nu de jongste hoop ik langer door te kunnen met volledig live voeden, die drinkt al minder voedingen op een dag dus denk dat hij met een jaar al op max 3-4 voedingen zit. Maar die eerste en laatste voeding ga ik weer zolang mogelijk vol proberen te houden.
5 maanden geleden
Humm…. Jij bent de enige persoon die jij kan beslissen wat de beste is voor jou en voor jouw baby.
Mijn mening is verder bv geven. Want is de laatste keer dat jij zou het nog geven .
Voor afvallen heb ik ook hetzelfde probleem ik kan niet met bv afvallen en ik ben de hele dag bezig met eten 😣
Gelukkig dat jij snacht niet meer wakker wordt om te voeden hier is nog zeker 3-4 wakker.
Overdag drinkt hij 2 keer.
Ik vind het zalig dat ik tot nu bv kan geven die emoties 💞 mijn kind als zo drinkt fenomenaal zeg!
Bij fles ze kunnen altijd leren hoe en wat en jij kan ook altijd water aanbieden in fles of een keer kolven en in de fles aanbieden!
5 maanden geleden
Ik snap helemaal je gevoel. Ik was het kolven helemaal zat. Dat deed ik nog 2x per dag op werk. Toen mijn zoontje 7 maanden was ben ik gestopt met 1 kolfsessie. Hij drinkt nog 4x per dag. Ik doe nu nog 3x live voeden (als ik werk 1x kolven) en 1 voeding vervangen door kunstvoeding. Gaf me echt heel veel rust 1 kolfsessie minder. Heb helaas nu wel een borstontsteking te pakken dus misschien stop ik helemaal met kolven en voed ik hem alleen ‘s morgens na het slapen en ‘s avonds voor het slapen.