18 Reacties

7 maanden geleden

Hi! Wij waren pas begonnen. Was geen succes. 🥹 Wij gaven mini stukjes met boter gedoopt in melk. Hij kreeg een kokhalsreflex. Dus ik durf het niet meer te geven! Schijnt normaal te zijn; maar ben zooo bang dat het misgaat. Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

7 maanden geleden

Mijn dochter van 6.5 maand heeft ook nog geen tandjes maar ik bied al een paar weken brood aan, ze eet de hele binnenkant op met boter 😂 Ik geef haar brood met een beetje boter en dan pluk ik er stukjes brood vanaf met een vork. Soms geef ik haar ook een stukje in de hand om zelf van af te happen dit gaat ook goed. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn dochter een hele goede eter is. Maar ik denk dat je het prima kan proberen

7 maanden geleden

Hi! Wij waren pas begonnen. Was geen succes. 🥹 Wij gaven mini stukjes met ...
Had onze dochter eerst ook, ben het gewoon af en toe blijven proberen en heb eerst stukjes korst in haar hand gegeven zodat ze aan de smaak en textuur kon wennen. Nu eet ze vrij goed kleine stukjes brood op!

7 maanden geleden

Reactie op Vikingw

Mijn dochter van 6.5 maand heeft ook nog geen tandjes maar ik bied al een p ...
Hier precies hetzelfde! 😄

7 maanden geleden

Reactie op november23mommy

Had onze dochter eerst ook, ben het gewoon af en toe blijven proberen en he ...
Ja dit deed ik trouwens ook! Even een stuk korst geven waar ze op kan sabbelen en wennen

7 maanden geleden

Is idd normaal, probeer het kleine stukje brood tegen de binnenkant van de wang van je kindje aan te drukken. Je zal zien dat je kindje ook zonder tandjes zal kauwen. Eerste keer misschien kokhalsreflex. Maar gaat daarna vrij snel heel goed

7 maanden geleden

Wij hebben gister voor het eerst brood gegeven, geroosterd. Hij heeft 2 stukken ter grootte van 2 (volwassen) vingers bijna helemaal opgegeten, groot succes dus 🤭

7 maanden geleden

Dat is inderdaad heel spannend maar wel normaal en wordt minder juist door te oefenen. Als tussenstapje kan je ook bijv een groente hapje wat minder fijn maken waardoor ze wennen aan wat meer structuur. Hier was een grote aardbei en daar vanaf happen ook een groot succes, misschien kan je dat proberen?

7 maanden geleden

Ik vind dit zo spannend 🙈 Tot nu toe heeft ze alleen maar gepureerd gehad… Konden jullie kindjes al goed zelfstandig zitten toen jullie voor het eerst brood aanboden?

7 maanden geleden

Reactie op wensmama.met.pcos

Ik vind dit zo spannend 🙈 Tot nu toe heeft ze alleen maar gepureerd gehad… ...
Mwah een beetje maar niet goed ofzo. Ik dacht ook dat ik het spannend zou vinden maar vond het uiteindelijk mee vallen

7 maanden geleden

Ja sinds vandaag 🥰

7 maanden geleden

Wij zijn ook gestart en het gaat best goed. In het begin kokhalste hij een beetje, maar ik heb juist altijd geleerd dat dit een goed teken is omdat deze reflex dan goed werkt en dat het 'normaal' is omdat ze eraan moeten wennen. Ik heb me dus eigenlijk nooit zorgen gemaakt. Ik geef hem soms een korstje om op de sabbelen, en soms kleine stukjes bruin brood om echt te eten. In het begin duwde hij het er steeds per ongeluk uit met zn tong, maar hij had zeker interesse en als ik het steeds opnieuw terug gaf kauwde hij er rustig op en slikte hij het uiteindelijk door. Dit gaat eigenlijk ook steeds beter. Het zijn wel maar een paar stukjes per keer, geen heel broodje ofzo.. maar dat komt vanzelf.

7 maanden geleden

Reactie op wensmama.met.pcos

Ik vind dit zo spannend 🙈 Tot nu toe heeft ze alleen maar gepureerd gehad… ...
Nee eigenlijk niet.. wij hebben ook geen stoel voor hem zolang hij nog niet zelfstandig in zithouding kan komen en kan blijven zitten zonder ondersteuning. Dus ik geef het in de wipper of op schoot terwijl hij rechtop zit tegen mij of mn vriend aan.

7 maanden geleden

Vandaag voor het eerst een stukje brood gegeven. Het bleven kleven aan haar gehemelte 😅 Morgen weer proberen

7 maanden geleden

Hoi, mijn kleine meid eet ook brood. Wat ik doe is in kleine stukjes snijden en drenken in een beetje borst/kunstvoeding. Dan is het lekker soppig en krijgt ze het makkelijker weg. Als ik er geen melk op overheen doe plakt het steeds tegen haar gehemelte aan en krijgt ze het niet weg. Ik doe er meestal 100% pindakaas op of geprakte banaan. Ze vindt het heerlijk 😊

7 maanden geleden

Ik doe het brood even toasten zodat t vocht eruit ga en wat harder is dan snij ik de korstjes eraf en maak ik er reepjes van zodat hy op het brood kan sabbelen 😊 werkt super hier !

7 maanden geleden

Ik heb ook een app gedownload solid starts daar zie je op hoe het beste alles kan geven aan je kleintje 🤗

7 maanden geleden

Reactie op Mennxx

Ik heb ook een app gedownload solid starts daar zie je op hoe het beste all ...
Fijne tip, gelijk gedownload