21 Reacties
7 maanden geleden
Griekse yoghurt is gezond en goedkoper jij kan zelf fruit toevoegen mijn zoon vindt het heel lekker
7 maanden geleden
Griekse yoghurt is gezond en goedkoper jij kan zelf fruit toevoegen mijn zo ...
Baby's onder de 1 jaar mogen nog geen zuivel van de koe. Wat je ipv zou kunnen geven is op basis van soja
7 maanden geleden
Reactie op 8Katie8
Waarom maar 2 flesjes melk?
Mijn zoontje is net 6 maanden maar krijgt 4x 1 ...
Op advies van de kinderarts, zij zei dat ons dochtertje wat te snel bijkomt, en omdat ze goed groente-en fruitpap eet, we moesten overschakelen naar 4 voedingen, dus maar 2 flesjes melk.. of zou ik dan kleinere flesjes geven, maar meer op een dag?
7 maanden geleden
Reactie op marijejosseline
Baby's onder de 1 jaar mogen nog geen zuivel van de koe. Wat je ipv zou kun ...
Ik geef het voor mijn eerste baby toen ze 6 maanden was, de kinderarts heeft dat geadviseerd omdat geen suiker er zijn en natuurlijk is niet zoals de andere merken die yoghurt voor kinderen maken. Mijn dochter is nu 2 jaar en ze leeft nog 😉
7 maanden geleden
Reactie op Maiteb
Op advies van de kinderarts, zij zei dat ons dochtertje wat te snel bijkom ...
Ik zou als ik jou was, de flessen opdelen in 4. Mijn kleine is bijna 6 maanden en krijgt 4 flessen en 2/3 tussendoortje (fruithapje/groentehapje/maissticks). Denk dat je zo de dag makkelijker doorkomt.
7 maanden geleden
Reactie op Novbaby23
Ik zou als ik jou was, de flessen opdelen in 4. Mijn kleine is bijna 6 maan ...
2 flessen van 210 en 2 flessen van 180. Maar als ik een hapje maak met melk erin, haal ik dat van zijn fles eraf (bijvoorbeeld middag fruit met 30 ml melk gemixt, is de volgende fles 30 ml melk minder)
7 maanden geleden
Reactie op Maiteb
Op advies van de kinderarts, zij zei dat ons dochtertje wat te snel bijkom ...
Ik zou de kinderarts dan vragen hoe ze dat voor zich ziet. 2 flesjes melk is wel weinig. Tot de 8 maanden is fles/borstvoeding echt nog de belangrijkste bron van voedingsstoffen. Krijgt ze die 2 grote flessen dan ook helemaal op? Lijkt mij echt heel veel voor zo'n klein maagje. Mijn zoontje was begin van de maand 68,7 en 8035gram. Hij krijgt 4 flessen van 180+6 niet eens op, laat meestal zo'n 30cc staan.
7 maanden geleden
Reactie op marijejosseline
Baby's onder de 1 jaar mogen nog geen zuivel van de koe. Wat je ipv zou kun ...
Vanaf 8 maanden mogen baby's wel yoghurt maar geen andere zuivelproducten
7 maanden geleden
Ik geef het voor mijn eerste baby toen ze 6 maanden was, de kinderarts heef ...
Ik kreeg bij mijn dochter die met 7 maanden elke fles weigerde te horen dat ik 3x per dag magere yoghurt kon geven. Ze hebben het toch nodig. Ze is bijna 8 en leeft ook nog. Zo zie je maar weer dat ze van alles af- en aanraden, maar dat het meestal gewoon goed komt😉
7 maanden geleden
Reactie op 8Katie8
Ik zou de kinderarts dan vragen hoe ze dat voor zich ziet. 2 flesjes melk i ...
Ja deze drinkt ze echt tot de laatste druppel uit, het is al van in het begin een grote drinker geweest... ik vind t zo moeilijk om t 'goede' te doen😅 zie soms door de bomen het bos niet meer
7 maanden geleden
Reactie op Maiteb
Ja deze drinkt ze echt tot de laatste druppel uit, het is al van in het beg ...
En dan dacht ik dat we hier een grote eter hadden, is laatste tijd wel minder geworden, maarja in vergelijking met m'n dochter is elke baby een grote eter🤭 Ik snap dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Ik zou de kinderarts om advies vragen, het maakt je toch onzeker nu.
7 maanden geleden
Reactie op 8Katie8
Ik kreeg bij mijn dochter die met 7 maanden elke fles weigerde te horen dat ...
Heheh, idd
Elke moeder doet het op haar gevoel op einde ze beslist wat is de beste is voor haar kind
7 maanden geleden
Zo wat een flinke flessen inderdaad. Ik geef geen kv maar bv en hij drinkt max 130 (is anders geloof ik, maar toch). De maag groeit mee met wat het binnen krijgt toch? Ik zou het opdelen inderdaad.
Mijn zoon drinkt nog bv om de 3/4 uur. Krijgt sochtends fruit, smiddags wat brood en savond warm eten. Tussendoor soms yoghurt of maisstengel. Hij is nu 6,5 maand, rond 7kg geloof ik en 66 cm.