19 Reacties
4 maanden geleden
Jaa, de tijd vliegt 🎉
We zijn er nog niet helemaal over uit. We hebben wel besloten om alleen onze directe familie (ouders en onze broers en zussen + aanhang) uit te nodigen en geen verdere familie (die zien ons kindje toch bijna nooit). En ik denk dat we het ook gewoon op de dag zelf doen. We nemen zelf vrij en ouders zijn met pensioen. De ooms en tantes die moeten werken, zijn direct na het werk welkom, en dan zorg ik voor iets simpels te eten. En om 19h gaat de kleine weer naar bed.
We twijfelen nog om het in het weekend te vieren, maar dan is het ook weer Sinterklaas intocht en andere verplichtingen. En heb geen zin om te veel in het weekend te proppen 😅
4 maanden geleden
Wij hebben helaas geen ruimte thuis en hebben daarom het zaaltje bij de speeltuin gehuurd. Ik vind opdelen in dagdelen of verschillende dagen helemaal vermoeiend dus denk gewoon iedereen in 1 keer met eindtijd. Iets van 2 tot 5 of zo.. Kun je niet alleen close familie doen? Of zijn ze dat alle 50? Lastig wel!
4 maanden geleden
Reactie op Elisabeth93
Wij hebben helaas geen ruimte thuis en hebben daarom het zaaltje bij de spe ...
Nouja het grootste gedeelte is van mn vriend en die vind dat ze allemaal welkom zijn en aan mijn kant is zijn het alleen direct familie zoals opa en oma en mijn broers maar hij zegt dat ik het niet kan maken om dan zijn kant uit te nodigen maar ik dacht ook alleen zijn ouders zien haar regelmatig en de andere van zn kant zien wij alleen op verjaardagen
4 maanden geleden
Reactie op Melanie7619
Nouja het grootste gedeelte is van mn vriend en die vind dat ze allemaal we ...
Hier hetzelfde, partner nodigt bijna 80 mensen uit. En ik maar 20 omdat ik vindt alleen dichtsbijzijnde familie/vrienden maar hij wilt echt iedereen.. we doen het in een zaal, ik hem me er maar aan overgegeven. Ze wordt maar 1 keer 1, maar dit doen we echt niet elk jaar. 😅
4 maanden geleden
Wij hebben een kleine familie, dus die nodigen we 'allemaal' uit, en dan wat vrienden van ons. Denk totaal tussen de 20 en 25 mensen.
Ik vind het het belangrijkste dan ons zoontje gewoon redelijk normaal kan slapen, maar ik heb ook een opa en oma van 90 die niet meer 's avonds willen rijden, dus we doen het rond lunchtijd. En als hij naar bed gaat, gaat in elk geval de familie naar huis (vrienden blijven misschien voor ons nog even hangen).
Verder gewoon thuis denk ik. Onze woonkamer is niet zo groot, dus ik zit eraan te denken om een party tent in de tuin te zetten en deze leuk te versieren. Moet het alleen niet stormen 🫣
Hij is gelukkig op zaterdag jarig, dus iedereen kan gewoon en we hebben de zondag om uit te rusten.
We doen het ook in 1 keer. Opsplitsen en meerdere keren alles moeten doen vind ik nog vermoeiender.
Wat doen jullie met de taart voor jullie kindje? Ons zoontje heeft nog geen toegevoegde suikers op, en dat wil ik eigenlijk nog even zo houden. Misschien een leuk alternatief zoeken online die suikervrij is..
4 maanden geleden
Reactie op Spirit
Wow, 100 mensen op een verjaardag? Moet je dan ook 100x per jaar op verjaar ...
Ja niet normaal he, ben ergens blij als het voorbij is. 😅 nou nee ik ben degene die meestal alleen naar zijn gezin toegaat met verjaardagen en dat is 30x wat ik al veel vindt haha.
3 maanden geleden
Wij vertellen vrienden en familie gewoon dat ze jarig is, en we zien wel wie er komt.
Moet ze slapen, dan gaat ze slapen.
Hebben altijd genoeg eten en borreltjes in huis met mijn Griekse man. Dus alleen even een taart halen en slingers en klaar.
Echt geen zin in al dat gedoe en stress. Dus gewoon lekker normaal. :) De meeste mensen hebben uiteraard toch een hekel aan kinderverjaardagen. 😜 En mijn dochter snapt er toch nog bar weinig van gok ik zo
Het is meer voor mij en mijn man denk ik een speciaal moment. 🥰
3 maanden geleden
Reactie op AmaiyaMaine
Wij hebben een kleine familie, dus die nodigen we 'allemaal' uit, en dan wa ...
Je zou evt qua taart een bananenbrood kunnen gaan maken en dan in een ronde vorm doen. Hier wat Griekse yoghurt overheen met leuke versiering en je hebt een heerlijke taart die je kindje ook mee kan eten! Of je maakt hier een klein taartje van voor je kindje en voor de rest van de visite gewone taart.
3 maanden geleden
Hoi, hoi,
Bij mijn eerste dochter hadden wij een feest in de tuin gegeven(mei), schoen ouders en schoen zus met hun kinderen en mannen uitgenodigd dus 3 tafels in totaal. We hebben ook grote familie!
Deze keer denk ik dat ik gewoon tussen ons zou ik het doen om voor paar foto’s voor souveniertje thuis. Ons thuis is kleine ik kan niet mensen uitnodigen en in de tuin er is een grote kans dat gaat regenen 🤭
3 maanden geleden
Met onze directe familie (30-40p) heb ik een etentjr in een restaurant geregeld. Taart snijden we daar en hoef ik ook niets te regelen.
Een vriendin had een indoor ballenbak afgehuurd. In de avonden kan je namelijk afhuren voor feestjes. Je moet dan wel catering zelf regelen…
De kosten vielen best wel mee toen ik het hoorde (750 excl eten drinken), iedereen kon gewoon binnenlopen en suqper leuk voor kinderen.
3 maanden geleden
Wij vieren het met ongeveer 20 mensen, dit word krap binnen dus we hebben besloten (als het weer meezit) dat we het achterhuis in een tent doen. Kachels erbij. Ook fijn dat ze dan tussendoor rustig binnen kan slapen in de middag eventueel.
Doe mijn verjaardag er ook bij, als ze ouder is krijgt de natuurlijk haar eigen dag maar voor nu vind ik het wel makkelijk, heb liever de drukte in 1 keer dan in meerdere keren. 🙊 en dan taart, hapjes, drinken en dergelijke.
Ik heb versiering via temu besteld, hele mooie versiering. Ook voor haar cake smash die ik thuis ga doen heb ik allerlei dingen besteld.
3 maanden geleden
Reactie op Livelli
De kosten vallen mee? 🙈 mag hopen dat er een 0 teveel staat dan 🤣
😅 sorry, in sommige culturen wordt de eerste verjaardag alleen gevierd en dan ook gelijk uitbundig. Dan is dit budget nog wel “ok”. In mijn huis passen er helaas 50p of minimaal niet, dan blijft er een optie over om het ergens te organiseren. Daarvoor besteed je wel snel minimaal €500 aan. Thuis vieren is de goedkoopste optie alleen dat gaat bij ons niet lukken. Mijn tip was voor mensen die op zoek zijn om het buiten huis te organiseren…
(Ook wordt er bij ons geld gegeven en een cadeautje voor de jaarige, de kosten worden dan deels gedekt, wij storten het gewoon op zijn spaarrekening).
3 maanden geleden
Even een budget tip voor als je thuis geen ruimte hebt: veel speeltuinverenigingen hebben een zaaltje/huisje/ruimte die je goedkoop kan huren. Zelf natuurlijk eten en drinken meenemen dan en versieren.. We hadden een offerte van een echte zaal met hapjes erbij en die kwam op 1500 euro 🤯 dus deze 60 euro zaalhuur vonden wij iets passender voor een 1e verjaardag haha
3 maanden geleden
Reactie op Livelli
Ooh wat mooi zeg! Mag ik vragen welke cultuur?
En de jaren erop vier je da ...
Wij hebben een Turkse komaf 😊…
De volgende verjaardagen worden dan klein en gewoon thuis gehouden (oma’s, opa’s, broers, zussen). Dan worden er meestal wel cadeautjes gegeven, omdat ze dan op die leeftijd ongeveer wel weten wat uitpakken is… maar eerste verjaardag is het meestal geld 😄. Heel fijn inderdaad voor als je een grote familie hebt…