11 Reacties
één maand geleden
Oeh.. heb/ had hier hetzelfde! Hij kwam op een gegeven moment zelfs om de 2 uur.. alleen weer in slaap te krijgen door een voeding! Vanuit het consultatiebureau wist ik dat hij goed genoeg groeit en de voedingen naar mijn idee dus niet perse meer nodig heeft, dus heb sinds donderdag het roer omgegooid. Ik sliep door de vele voedingen bij mijn zoontje op de kamer, hier ben ik mee gestopt. Mijn man gaat nu eerst om te troosten/ sussen en ik kom pas als het toch wel echt nodig is, dat merken we aan hem, want dan blijft hij kreunen.. 1e nacht werd hij rond 22u nog wakker, ging slapen zonder voeding en kwam toen nog 1x om 3u. De 2e nacht is hij maar 1x wakker geworden om 1u. Toeval of niet.. wie zal het zeggen.. hopelijk zet het zich zo voort!
één maand geleden
Reactie op NeileveM
Oeh.. heb/ had hier hetzelfde! Hij kwam op een gegeven moment zelfs om de 2 ...
Zou je me op de hoogte willen houden?
één maand geleden
Hier ook hetzelfde, ik vind 2/3 keer tussen 7 en 7 best een goede nacht eigenlijk 😬. Hier vaak 4 soms 5 keer de laatste weken. Ik probeer ook altijd even te troosten maar dat lukt inderdaad zelden. Vaak is een nachtvoeding de snelste manier om beide weer verder te kunnen slapen.
Ik was hier ook heel onzeker over tot ik het boek "zachte nachten" las. Nachtvoedingen zijn zoveel meer dan alleen voeding, het is ook troost, comfort, nabijheid en co-regulatie.
Zeker als je kindje zich snel ontwikkelt(hier volop aan het tijgeren en de eerste beginnetje van kruipen zie je al komen) is het heel normaal dat je meer nachtvoedingen geeft.
Als het goed is wordt het vanzelf weer beter en bouwt je kindje het uit zichzelf weer af als het niet meer nodig is. Het boek geeft ook duidelijk aan dat het echt een mythe is dat kindjes gewend kunnen raken aan die nachtvoedingen.
Al deze info helpt mij om het te relativeren en de nachten zo vol te houden. En om dus bewust ervoor dat te kiezen om die voedingen gewoon te geven en niet gedwongen af te bouwen.
één maand geleden
Ik zou zeggen lekker laten gaan. Mijn oudste deed dit ook en bouwde uit zichzelf uiteindelijk snel af en halverwege de 10 maanden sliep ze elke nacht door van 20.00 tot 9.30. Nu komt mijn zoontje ook nog zo'n 1 a 2 keer per nacht en ik laat het lekker. Ik vind die keren dat hij wakker wordt door tandjes, kramp of ziek zijn veel pittiger. Dan duurt het vaak een poos voor hij weer slaapt.
één maand geleden
Reactie op eline199
Hier ook hetzelfde, ik vind 2/3 keer tussen 7 en 7 best een goede nacht ei ...
Fijne reactie! Ja ik zweef tussen gewoon laten gebeuren of toch een slaapcoach erbij halen. Anderzijds vind ik haar dichtbij me ook fijn en gezellig, maar het put ook uit! Het lastige vind ik dat je geen zicht hebt op hoe lang dit nog duurt. Bedankt ook aan al de rest!
één maand geleden
Reactie op Ninaschuurman
Fijne reactie! Ja ik zweef tussen gewoon laten gebeuren of toch een slaapco ...
Zo herkenbaar die tweestrijd ook.. Hier ook nog vaak wakker en wil dan het liefst een flesje. Heel af en toe lukt een speentje. Ik houd hem nog wel naast me.. Zo lastig!
25 dagen geleden
Hoe gaat het nu bij jullie? Hier heel wisselend! Meestal wordt hij toch nog wel 2x per nacht wakker voor een voeding, soms vaker, soms heel moeilijk weer in slaap te krijgen en blijft hij onrustig, zelfs na de voeding.. Probeer me er maar een beetje bij neer te leggen, maar ik kijk uit naar het moment dat hij toch beter gaat slapen! 🙏😅
25 dagen geleden
Mijn oudste heeft 2 jaar bv gehad en werd altijd 2x wakker. Op een gegeven moment boden we hem water en dat hielp. Hij kreeg fles water bij de eerste x wkkr worden en 2de bv. Op een gegeven moment lag zijn drinkfles in zijn bedje en kon hij zelf water dribken als die wakker werd, wanneer hij bleef huilen was het bv geven. Maar dan hoefde ik 1x uit bed te gaan. (Dat vanzelf water drinken gebeurde volgensmij wel echt na 1 jaar hoor).
23 dagen geleden
Reactie op NeileveM
Oeh.. heb/ had hier hetzelfde! Hij kwam op een gegeven moment zelfs om de 2 ...
Dit was bij ons ook, alleen hebben we dat bij 5,5 maand al gedaan. En na 2 nachten sliep ze ineens helemaal door. Nu wisselt het wel. Soms komt ze wel ineens weer in de nacht, maar meestal slaapt ze wel door