23 Reacties

3 maanden geleden

Oeh.. heb/ had hier hetzelfde! Hij kwam op een gegeven moment zelfs om de 2 uur.. alleen weer in slaap te krijgen door een voeding! Vanuit het consultatiebureau wist ik dat hij goed genoeg groeit en de voedingen naar mijn idee dus niet perse meer nodig heeft, dus heb sinds donderdag het roer omgegooid. Ik sliep door de vele voedingen bij mijn zoontje op de kamer, hier ben ik mee gestopt. Mijn man gaat nu eerst om te troosten/ sussen en ik kom pas als het toch wel echt nodig is, dat merken we aan hem, want dan blijft hij kreunen.. 1e nacht werd hij rond 22u nog wakker, ging slapen zonder voeding en kwam toen nog 1x om 3u. De 2e nacht is hij maar 1x wakker geworden om 1u. Toeval of niet.. wie zal het zeggen.. hopelijk zet het zich zo voort!

3 maanden geleden

Reactie op NeileveM

Oeh.. heb/ had hier hetzelfde! Hij kwam op een gegeven moment zelfs om de 2 ...
Zou je me op de hoogte willen houden?

3 maanden geleden

Reactie op Ninaschuurman

Zou je me op de hoogte willen houden?
Ja doe ik! Afgelopen nacht kwam hij om 1u en 5u.. beter dan om de 2u, maar hoop toch dat we het op 1 kunnen houden 😅 Ik zal over een paar dagen even laten weten hoe het gaat! 🙂

3 maanden geleden

Ons zoontje hetzelfde ! Krijgen hem zonder fles echt niet aan het slapen weer, geprobeerd om kleiner flesje te geven etc maar werkt niet

3 maanden geleden

Hier ook hetzelfde, ik vind 2/3 keer tussen 7 en 7 best een goede nacht eigenlijk 😬. Hier vaak 4 soms 5 keer de laatste weken. Ik probeer ook altijd even te troosten maar dat lukt inderdaad zelden. Vaak is een nachtvoeding de snelste manier om beide weer verder te kunnen slapen. Ik was hier ook heel onzeker over tot ik het boek "zachte nachten" las. Nachtvoedingen zijn zoveel meer dan alleen voeding, het is ook troost, comfort, nabijheid en co-regulatie. Zeker als je kindje zich snel ontwikkelt(hier volop aan het tijgeren en de eerste beginnetje van kruipen zie je al komen) is het heel normaal dat je meer nachtvoedingen geeft. Als het goed is wordt het vanzelf weer beter en bouwt je kindje het uit zichzelf weer af als het niet meer nodig is. Het boek geeft ook duidelijk aan dat het echt een mythe is dat kindjes gewend kunnen raken aan die nachtvoedingen. Al deze info helpt mij om het te relativeren en de nachten zo vol te houden. En om dus bewust ervoor dat te kiezen om die voedingen gewoon te geven en niet gedwongen af te bouwen.

3 maanden geleden

Ik zou zeggen lekker laten gaan. Mijn oudste deed dit ook en bouwde uit zichzelf uiteindelijk snel af en halverwege de 10 maanden sliep ze elke nacht door van 20.00 tot 9.30. Nu komt mijn zoontje ook nog zo'n 1 a 2 keer per nacht en ik laat het lekker. Ik vind die keren dat hij wakker wordt door tandjes, kramp of ziek zijn veel pittiger. Dan duurt het vaak een poos voor hij weer slaapt.

3 maanden geleden

Reactie op eline199

Hier ook hetzelfde, ik vind 2/3 keer tussen 7 en 7 best een goede nacht ei ...
Fijne reactie! Ja ik zweef tussen gewoon laten gebeuren of toch een slaapcoach erbij halen. Anderzijds vind ik haar dichtbij me ook fijn en gezellig, maar het put ook uit! Het lastige vind ik dat je geen zicht hebt op hoe lang dit nog duurt. Bedankt ook aan al de rest!

3 maanden geleden

Reactie op Ninaschuurman

Fijne reactie! Ja ik zweef tussen gewoon laten gebeuren of toch een slaapco ...
Zo herkenbaar die tweestrijd ook.. Hier ook nog vaak wakker en wil dan het liefst een flesje. Heel af en toe lukt een speentje. Ik houd hem nog wel naast me.. Zo lastig!

3 maanden geleden

Hoe gaat het nu bij jullie? Hier heel wisselend! Meestal wordt hij toch nog wel 2x per nacht wakker voor een voeding, soms vaker, soms heel moeilijk weer in slaap te krijgen en blijft hij onrustig, zelfs na de voeding.. Probeer me er maar een beetje bij neer te leggen, maar ik kijk uit naar het moment dat hij toch beter gaat slapen! 🙏😅

3 maanden geleden

Mijn oudste heeft 2 jaar bv gehad en werd altijd 2x wakker. Op een gegeven moment boden we hem water en dat hielp. Hij kreeg fles water bij de eerste x wkkr worden en 2de bv. Op een gegeven moment lag zijn drinkfles in zijn bedje en kon hij zelf water dribken als die wakker werd, wanneer hij bleef huilen was het bv geven. Maar dan hoefde ik 1x uit bed te gaan. (Dat vanzelf water drinken gebeurde volgensmij wel echt na 1 jaar hoor).

3 maanden geleden

Reactie op NeileveM

Oeh.. heb/ had hier hetzelfde! Hij kwam op een gegeven moment zelfs om de 2 ...
Dit was bij ons ook, alleen hebben we dat bij 5,5 maand al gedaan. En na 2 nachten sliep ze ineens helemaal door. Nu wisselt het wel. Soms komt ze wel ineens weer in de nacht, maar meestal slaapt ze wel door

één maand geleden

Reactie op NeileveM

Hoe gaat het nu bij jullie? Hier heel wisselend! Meestal wordt hij toch nog ...
Geen idee of je nog terug op dit topic gaat kijken, maar hier schieten we niet echt op. Geen vooruitgang, soms slechter, soms hetzelfde. Het gaat ook niet altijd om voeding hier denk ik, de dochter knuffelt me te graag ofzoiets 😅

één maand geleden

Reactie op Ninaschuurman

Geen idee of je nog terug op dit topic gaat kijken, maar hier schieten we n ...
Ha, kreeg en zag toevallig de melding! Oh wat lastig hè! Ooit zal het een keer beter gaan worden.. Hier ook nog steeds wisselend, maar vergeleken bij hoe het was wel iets vooruitgang. Doorslapen lukt nog (net) niet, maar zijn inmiddels van 2 naar 1 x! Helaas geen tip voor je.. Ik heb verder geen acties meer ondernomen en volg hem nu gewoon. Het is zoals het is! Succes mama! En geniet van die knuffels 😁🥰

één maand geleden

Reactie op NeileveM

Ha, kreeg en zag toevallig de melding! Oh wat lastig hè! Ooit zal het een ...
Hier ook nog steeds heel veel nachtvoedingen. Probeer nu eerst te troosten en als hij blijft huilen dan toch voeding geven maar het is echt wel heel zwaar hè. Boek zachte nachten heeft mij heel erg geholpen in het accepteren en er staan ook tips in om het responsief af te bouwen maar dat kost wel tijd en energie.

één maand geleden

Ik volg mee hier sta ik nog zeker 3-4 keer 🥲

één maand geleden

Ik volg mee hier sta ik nog zeker 3-4 keer 🥲
Hoe oud is je kindje? Ik zit ook rond die hoeveelheid, misschien ook omdat ik eigenlijk niet veel moeite doe om het anders op te lossen, je wil gewoon geen gehuil en zsm weer slapen. Hoe is dat bij jou?

één maand geleden

Wij zijn 2 dingen gaan doen die lijken te werken (hier 1 jaar en slaapt sinds 3 weken door - ik was er klaar mee): - overdag meer eten geven. Wil ze geen ontbijt dan krijgt ze extra pap, of ik bak een ei. Avondeten wordt afgesloten met een toetje (yoghurt). In de namiddag een grotere snack. Hierbij is het belangrijk dat het aantal eetmomenten niet toeneemt, maar de hoeveelheid eten (want dan wennen ze daaraan en dan denken ze, als ik nu niet eet krijg ik zo toch nog een snack). Ze eet ook echt meer overdag en lijkt daar ook echt zin in te hebben. - in de nacht geen bv meer maar afgekolfde melk (iets minder “tutten”). En langzaam de melk aan het vervangen door warm water. We begonnen met 150 ml melk en 30 ml water en zitten nu op 40 ml melk en 160 water. Dat maakt het iets minder gewild.

één maand geleden

Reactie op RoosWi

Wij zijn 2 dingen gaan doen die lijken te werken (hier 1 jaar en slaapt sin ...
Klinkt goed. Hoe valt ze bij jullie in slaap dan? En geven jullie elke keer als ze wakker wordt dan die fles en kijken of ze wilt? En als ze niet wil hoe gaat ze dan slapen? Hier moeten we namelijk voeden of wandelen vaak anders gaat hij niet slapen

één maand geleden

Reactie op lisajacobs

Klinkt goed. Hoe valt ze bij jullie in slaap dan? En geven jullie elke keer ...
In slaap vallen in de avond bedoel je? Dat doen we zonder melk en gaat gelukkig goed. Ze krijgt rond 22.30 nog een fles pap (200ml). Soms is dit een droomvoeding, soms wordt ze wakker. Ze valt zelf weer in slaap. Ze wordt in de nacht vaak maar 1 keer wakker, en na de melk slaapt ze gelukkig meteen weer door. Het water vindt ze minder maar is ze nu ook aan gewend. En vanochtend werd ze om half 8 wakker, dus wat we proberen lijkt te werken. We zijn vroeg gestopt met de wagen / hupsen. Dat was even doorbijten, maar nu lukt het haar zelf. Maar dit is veel makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk… Klinkt lastig! Hoop dat het voor jullie snel beter gaat.

één maand geleden

Hallo allemaal, mijn zoontje is bijna 11 maanden oud. De laatste maand gaat het slapen zo slecht.. hij wordt meerdere keren wakker per nacht voor een voeding en wilt tussen ons alleen verder slapen. Overdag ook met een klein flesje van 60ml gaan slapen. Hebben jullie een oplossing om dit af te leren of laat ik het gewoon gebeuren? Ik maak me zorgen dat hij zo teveel melk drinkt met zijn 2 voedingen? Groetjes