17 Reacties
6 maanden geleden
Het is niet anders dan dat je kindje bij je drinkt, dus zeker nooit te laat. Heb je meerdere kolven geprobeerd? Misschien was de kolf die je hebt gebruikt niet de juiste voor jou, waren je borstschelpen misschien te groot oid. Hier moet je ook even je weg in vinden en oefenen.
6 maanden geleden
Met kolven heb je bijna altijd minder opbrengst dan met flesvoeding. Je kunt altijd kolven als je borstvoeding geeft. Je hebt alleen een kolf nodig, handkolf of elektrisch. Lees je even in in kolven en probeer het uit :)
Het schild moet passend zijn. Daarmee wordt bedoeld dat de doorgang van het schild goed om je tepel past als die gezwollen is door het kolven. Ook hierover geeft Google mee informatie. Of kijk anders eens op borstvoeding.com voor meer info, ook voor info hoe je de melk het beste kunt bewaren.
Meestal is een kwartier kolven per kant voldoende. Of een kwartier in totaal als je dubbelzijdig kolft. Dubbelzijdig kolven schijnt ook grotere opbrengst te geven. Sommige vrouwen kolven korter, andere langer. Het is ook een kwestie van proberen.
Succes!
6 maanden geleden
Kolven kan zeker hoor! Want immers je produceerd nog steeds bv. Ik kolf nog een voeding die hij niet meer drinkt. Door die voeding te kolven maak ik lekker een voorraad. En blij zijn net wat je kolft gewoon bij elkaar doen van bijv 2 dagen, dat kan prima. Je mag al trots zijn dat je nog steeds bv geeft
6 maanden geleden
Reactie op Spirit
Met kolven heb je bijna altijd minder opbrengst dan met flesvoeding. Je kun ...
Dank je wel!! Wanneer kan ik dit het beste doen? Ik las dat sochtends het beste is maar moet dit dan een uur voor of een uur na de voeding?
6 maanden geleden
Reactie op Thedeffsps
Het is niet anders dan dat je kindje bij je drinkt, dus zeker nooit te laat ...
Dank je wel! Ik heb toevallig een dubbele elektrische kolf die ik nog moet proberen x
6 maanden geleden
Reactie op NienkeL
Kolven kan zeker hoor! Want immers je produceerd nog steeds bv. Ik kolf nog ...
Dank je wel❤️
6 maanden geleden
Reactie op Spirit
Met kolven heb je bijna altijd minder opbrengst dan met flesvoeding. Je kun ...
Dank je wel!! X
6 maanden geleden
Reactie op NikitaDelilah
Dank je wel!! Wanneer kan ik dit het beste doen? Ik las dat sochtends het b ...
Als je kolft na een voeding dan heb je altijd veel minder voeding want dan heb je al voeding gegeven.. ervoor zou ik niet doen want dan krijgt je kindje mogelijk te weinig.. als je extra kolft dan moet je vaak echt wel een paar keer kolven voor 1 voeding.. als je kolft ipv een voeding dan kan je wel aan 1x kolven genoeg hebben maar kan het ook nog zijn dat het niet voldoende is. Een baby haalt meer uit de borst dan een kolf. Het verschilt per persoon maar de meeste moeders hebben in de ochtend de meeste melk (en in de nacht maar dan moet je willen kolven ☺️)
6 maanden geleden
Reactie op lisajacobs
Als je kolft na een voeding dan heb je altijd veel minder voeding want dan ...
Dank je wel! Ik weet nog steeds niet wat dan het beste is want die van mij komt soms nog voor een tiet in de nacht. Ik denk dan gewoon uurtje na de voeding als ik dat dan een paar keer doe dan kan ik de beetjes die ik kolf bij elkaar doen en toch nog een voorraadje opbouwen. En in de avond als ik haar op bed heb gelegd kan ik ook nog ff kolve! Heb je verder nog tips?
6 maanden geleden
Reactie op NikitaDelilah
Dank je wel! Ik weet nog steeds niet wat dan het beste is want die van mij ...
Ja ik zou ook niet ik de nacht gaan kolven hoor 😉. Is het om een voorraadje aan te leggen? Er wordt aangeraden max 1x per dag extra te kolven omdat anders je productie omhoog gaat.
Ik zou vooral gewoon even uit gaan proberen wat werkt voor jou.. je kan uurtje na de ochtend voeding proberen of als je niet direct voed bij opstaan dan juist kolven.. na ong 1,5 uur kan je weer gewoon voeden dus zolang je 1,5 uur tussen kolven en voeden laat zit je altijd goed. Of Als je kindje 1 borst drinkt kan je ook de andere borst afkolven bijv. Als je in de ochtend weinig kolft kan je ook een ander moment uitproberen en zo een beetje kijken wat voor jou werkt 🙂
6 maanden geleden
Ik heeft vaak ‘s avonds +- 18.30 de laatste voeding en dan kolf ik rond 21/21.30 nog een kwartiertje. Meestal wel ergens tussen de 100/150 ml. Ik voed ‘s nachts ook nog maar meestal pas ergens vanaf 2 uur. Dus dat avond kolf moment is perfect voor het opbouwen van voorraad! Als ik dan werk en minder kolf dan kan ik flesjes altijd aanvullen met de voorraad.
6 maanden geleden
Reactie op lisajacobs
Ja ik zou ook niet ik de nacht gaan kolven hoor 😉. Is het om een voorraadj ...
Perfect dank je wel!!
6 maanden geleden
Reactie op marmil
Ik heeft vaak ‘s avonds +- 18.30 de laatste voeding en dan kolf ik rond 21/ ...
Slim!!
6 maanden geleden
Reactie op marmil
Ik heeft vaak ‘s avonds +- 18.30 de laatste voeding en dan kolf ik rond 21/ ...
Ah ja hier is dat niet mogelijk omdat hij ‘s avonds en ‘s nachts sowieso zelf nog vaak komt voor voeding ☺️
6 maanden geleden
Hoii! Als kolven niet goed lukt, kun je ook foto's of videos van je kindje bekijken. Je hersenen reageren daarop, waardoor de toeschiet makkelijker komt !
Mijn zoon drinkt snachts ook nog, soms vaker dan 1 x. Dan nog heb ik sochtend vaak meer dan de rest van de dag. (Ligt natuurlijk wel aan de laatste voeding)
Verder gebruik ik op m'n werk een elektrische (ik doe altijd eerste de ene kant en dan de andere) en thuis gebruik ik een handkolf. Handkolf gaat bij mij sneller.
6 maanden geleden
Hoii! Als kolven niet goed lukt, kun je ook foto's of videos van je kindje ...
Dank je well!!!