13 Reacties
7 maanden geleden
Mijn zoontje deed dat ook. Hoelaat is haar eerste dutje in de ochtend? Deze moet na 9u zijn. Anders denken ze dat het een berlenging is van de nachtslaap. Ik heb 1 dag gewacht tot 9u en stapte toen direct uit dat vicieuze cirkel. Na 2 dagen begon hij later dan 6u wakker te worden en na een week werd dat standaard tussen 06:30-07:00. En nu is dat perfect met wakkertijd van 2-2.5u tot zijn eerste dutje…
7 maanden geleden
Reactie op sophieb92
Hier hetzelfde gedoe, elke ochtend stipt om 5:00 uur wakker en weigeren te ...
Die van mij heeft het ook een periode gehad. Nu wordt hij nog vaak wakker in de nacht maar het is als vanzelf richting 06:30 weer gegaan. Ik bracht hem gewoon weer naar bed als hij moe werd. Ik had hem idd ook niet tot 9 uur wakker kunnen houden 🙈
7 maanden geleden
Reactie op sophieb92
08:45 is ook wel prima.
Voed je dan ook gelijk als hij wakker is? Leg je hem dan gelijk weer terug in bed?
Bij mij lukte dat niet om toch ervoor te zorgen dat hij ging verder slapen. Maar helaas, dus gingen we de dag gewoon beginnen. Daarna gaf ik zijn nachtvoeding niet meer en gingen we naar beneden. Ik rekte tijd voor zijn eerste voeding, rond 7/7:30. En dan gingen we al rond 08:30 naar boven verschonen slaapzakje aan en bedtje knuffelen. Dan is het al 08:45 en legde ik hem naar bed. Dit is 1 maalig zo. Daarna begint hij later wakker te worden in de ochtend. Soms is hij weer vroeg wakker net als vandaag 05:45. Ik ga hem over een half uurtje naar hed brengen. Ik heb ooit weer 8u naar bed gebracht en was volgende dag weer 5u wkkr. Tsjah 1x uit dat cirkel stappen anders blijft het… Dit is geschikt voor baby’s na 5 maanden. Ik heb ook heel lang volgehouden tot hij 5mnd was, daarna deed ik het 1x en hopaa volgende dag werd hij steeds later wakker…
7 maanden geleden
Reactie op sophieb92
Mijn zoon is de laatste tijd ook rond 6u wakker. Brabbelen, bewegen. Zodra ik vind dat het tijd is, meestal rond een uur of 7u dan doe ik het licht aan en ben ik actief met hem, zodat hij weet dat het ochtend is. Ik leg hem dan wel rond 8u/half 9 weer op bed (of eerder als hij moe is). De rest van de dag houd ik het ritme aan van 1,5 a 2 uur wakker en weer slapen. Savonds altijd rond 7u naar bed.
5 maanden geleden
Reactie op MC26
Hoi hoi, hoe is het nu bij jullie en hebben jullie evt tips? Onze kleine ma ...
Bij ons is het nu vaak rond half 7/ kwart voor 7. Hebben alleen de droom voeding eraf gehaald en ze gaat dan met de laatste fles ( tussen 18-20 uur) naar bed.
Ze drinkt nu ( door de droom voeding weg te laten) ook weer goed ' s ochtends. Heb dus eigenlijk geen tips.. sorry! Succes!
5 maanden geleden
Reactie op Anoniem20232023
Die van mij heeft het ook een periode gehad. Nu wordt hij nog vaak wakker i ...
Yuo dit dus! Ik heb gelezen dat het reken cav de ochtend dut niet nodig is. Omdat het alleen maar zorgt voor esta vermoeidheid en dat zorgt vaak voor problemen met slapen juist. Mijn zoontje is een maand lang rond 500/530 wakker geworden, daarna ging hij de 8mnd slaapregressie in. Nu slaapt hij tot tussen 6 en 7
5 maanden geleden
Hier precies hetzelfde.. dochtertje gaat meestal tussen 18:00 en 18:30 naar bed en komt er tussen 5:00 en 5:30 weer uit.. begrijp me niet verkeerd: ik ben blij dat ze de nacht doorslaapt, maar dit is vroeg! We proberen op het ritme iets om te gooien van 3 naar 2 slaapjes overdag. Best pittig om de wakkertijden steeds iets uit te rekken, vooral als ze al om 5:00 wakker is 😅
5 maanden geleden
Hmm mijn dochtertje gaat om 20:00 naar bed (slaapt dan meestal 20:30) met een flesje/ borst. Ze wordt dat eigelijk pas de volgende dag wakker rond 6:00 en dan geef ik haar weer een flesje (dan drinkt ze ook iets minder rond de 120ml) maar slaapt ze (vaak, niet altijd) toch nog 2 uurtjes door.. misschien moet je de droomvoeding skippen en een uurtje later naar bed brengen :-) hier werkt het in ieder geval
5 maanden geleden
Onze dochter krijgt vaak trek rond deze tijd. Ik ga dan stilletjes haar kamer in en laat alles donker. Dan pak ik haar en geef haar de fles. Leg haar terug en ze slaapt rustig door tot 08:30 uur!
Als ik haar echt uit bed ga halen dan kom ik zingend binnen en doe het licht aan. Mijn theorie is dat ze aan mij merkt of ze nog moet slapen of uit bed mag. (Verschil tussen donker&licht en stilte of zingend binnenlopen. Haha geen idee of dit het is, maar ze is dus wel een uitslaper 🤗
5 maanden geleden
Hier hetzelfde! Laatste dagen ook weer tussen 0500/0515. Hebben ook al veel geprobeerd maar heb me er maar een beetje bij neergelegd, ook al baal ik wel in de ochtend.
Wat we hebben geprobeerd;
- wat later naar bed brengen
- dutjes overdag inkorten
- ochtenddut na 9 uur laten plaatsvinden
- kamer extra verduisteren
Hij is ook echt wakker wakker dan dus voor hem begint gewoon de dag.