19 Reacties

7 maanden geleden

Ik wou ook weer snel zwanger worden maar ik heb toch gewacht tot dat me oudste 1 jaar was en dat hij kon lopen, dan is 2 onder 2 echt goed te doen. Ik heb nu 2 prachtige jongens 1 van 2,5 en 1 van 6 maanden. Als ik het opnieuw moest doen deed ik het altijd. Wel 1 tip ik zou wachten tot dat nummer 1 kan lopen dat is voor jezelf makkelijker dan hoef je maar 1 kind te dragen in plaats van 2 😊maar dat is maar een tip je moet doen waar je je goed bij voelt Succes😊

7 maanden geleden

Ik heb dit gevoel ook. Mn leeftijd speelt ook mee ben 35.. twijfel ook heel erh

7 maanden geleden

Reactie op larissakoenen2000

Ik wou ook weer snel zwanger worden maar ik heb toch gewacht tot dat me oud ...
Idd, ik zou pas écht weer willen proberen als hij 1 wordt. Dus tegen de tijd dat nummer 2 er zou zijn, zou hij toch moeten lopen 🙈

7 maanden geleden

Omg ik heb het ook opeens heel erg. Maar ik wacht idd ook tot die van mij minimaal 1 is en als alles goed loopt

7 maanden geleden

Ervaring van een mama met 2 onder 2.. we kwamen er met 9 maanden achter dat ik ‘alweer’ zwanger was van onze tweede. Aller eerst, ja het is super zwaar, maar echt onwijs leuk om er slechts 1,5 jaar tussen te hebben. Praktische tips, wacht idd tot je kleine richting het lopen gaat, zeker vanaf je tweede trimester. Ik moest nog veel tillen en dat vond m’n rug en bekken echt niet top met een buikje.. als de kleine net geboren is slapen ze super veel, dus heb je genoeg tijd voor je andere mini om aandacht te geven. Nu de jongste 6 maanden is begint het echte werk pas.. ze willen beiden aandacht en zijn het zeker wel tropenjaren, maar als ze straks 1 en 2,5 oud zijn kunnen ze echt al lekker met elkaar spelen en heb jij weer even wat momentjes voor jezelf ❤️ als het goed voelt, go for it!

7 maanden geleden

Hier een verschil van 1 jaar en 5 maanden. De eerste 2,5 maand dacht ik: waar ben ik aan begonnen maar daarna sloeg alles om. Het is zo onwijs leuk om ze met elkaar te zien. Zeker nu de jongste erg geïnteresseerd is in zijn zus, wordt hij kostelijk vermaakt. Grote zus ontfermd zich ook heel erg en ik kan niet wachten om ze met elkaar steeds ouder te zien worden. Ik vind het serieus ook niet meer zwaar na die 2,5 maand, het is ook maar net hoe je mindset (en ook de baby natuurlijk) is. Als ik de dag met alle 2 alleen ben, sta ik op met de gedachte dat ik geen tijd voor mijzelf heb, als dat wel zo is (wat steeds vaker voorkomt omdat ze samen een middagslaapje doen) is dat leuk meegenomen 😃

7 maanden geleden

Ik verlang ook heel erg naar een tweede kindje. Ook omdat ik zo geniet van me dochtertje en hoe leuk het is om mama te zijn. Ik gun haar ook echt een broertje of zusje om mee te spelen en op te groeien. Alleen geef ik borstvoeding en wil heel graag die 2 jaar halen. Ook wil ik haar de volledige aandacht geven die ze verdient en ben bang als ik weer snel zwanger word dat dat niet lukt. Ik had namelijk een hele moeilijke HG zwangerschap en lag weken/maanden ziek in bed en ziekenhuis in en uit voor controles, uitdroging, infusen ijzer, vitamines tekort etc. Etc. Dus als dat me volgende zwangerschap weer zo is kan ik dat nu nog niet aan🥲

7 maanden geleden

Hier is de wens voor een tweede ook groot! Met de eerste duurde het even, dus we gaan vanaf juli / augustus weer proberen 🤭

7 maanden geleden

Van zodra het juli is letten wij ook niet meer op de vruchtbare dagen en zien we wel wat er gebeurt. Mijn zoon is van december. Ik hoorde onlangs ook dat het heftig is om een kindje naar de crèche te moeten brengen en een ander naar school bijvoorbeeld. Over elk leeftijdsverschil valt wel iets te zeggen. Als jullie er klaar voor zijn, what gives, ga ervoor! 😊

7 maanden geleden

Hebben 2 dochters oudste is van 19-11-2022 en de jongste is van 09-11-23 nog net geen jaar verschil dus In het begin was het even wennen maar als je eenmaal een ritme hebt is het goed te doen en als ik zie hoe ze nu al samen zijn ben ik heel blij dat we hiervoor gekozen hebben . Tuurlijk zijn er zwaare dagen maar die zijn er zowieso wel en je krijgt er zoveel liefde en geluk voor terug

7 maanden geleden

Ik heb een zoontje van 30-12-2021 en dan de jongste van 21-11-2023 zit net geen 2 jaar tussen. Maar heb het soms echt wel pittig gevonden, maar nu Mees steeds meer kan begint Teun het ook leuker te vinden..

7 maanden geleden

Wij zijn ook aan het proberen voor een tweede, maar het geeft me een dubbel gevoel. Ene kant denk ik, wat leuk voor mijn kleine om een broertje of zusje te hebben, maar ik vind het nu al pittig, laat staan een tweede, maar goed, mijn leeftijd speelt ook een rol, ben inmiddels 38 geworden en denk niet dat ik nog langer moet wachten. Alles gaat voorbij, zo ook de drukke baby periode. Ik probeer me daar aan vast te houden en natuurlijk ook dat het superleuk is voor mijn kleine

7 maanden geleden

Dat mijn zoontje rond die leeftijd was borrelde het ook alweer. Uiteindelijk zijn wij gestart met proberen in de maand dat hij 1 werd (januari)ze schelen dus 1 jaar en bijna 10 maanden. Soms is het heel pittig vooral omdat ze slecht slaapt maar als ze dan ligt te spelen en hij gaat op zijn buik bij haar liggen en ze zijn samen aan het lachen is het toch ook weer heel mooi. Vrienden voor het leven hoop ik🥰

7 maanden geleden

Reactie op larissakoenen2000

Ik wou ook weer snel zwanger worden maar ik heb toch gewacht tot dat me oud ...
Dit had ik ook wel beetje achteraf gezien. Hier met 1 jaar direct zwanger van de tweede. Hij kon pas tijd later echt goed lopen dus halve zwangerschap echt veel moeten tillen en vangen nog. Dat was achteraf gezien wel heel pittig en kon mijn werk hierdoor niet goed volhouden. Mij man heeft veel moeten doen. Maar gelukkig laatste trimester kon ik weer redelijk en was hij al wat stabieler met lopen. Nu half jaar en ruim 2 jaar, en vind het heerlijk! Heel zwaar ja, maar met een goed netwerk om je heen die eerste maanden voor de oudste is het goed te doen vond ik. Ligt natuurlijk grotendeels aan je baby. Nu zie ik alleen maar voordelen, de dutjes worden minder maar doen ze nog wel (gedeeltelijk) samen in de middag wat echt fijn is. En je bent nog niet zo verwend met weer vrijheid / uit de luiers van de oudste, dus dan doe je zo’n baby er wel even bij ;). Lichamelijk gezien dus wel veel zwaarder, ook het herstel na de bevalling duurde langer. Maar mentaal zo veel makkelijker deze tweede. Nu blijft het bij ons bij 2, dus heel fijn idee dat elke moeilijke fase weer voorbij gaat en het alleen maar beter en leuker gaat worden 🥰 ze zijn ook heel leuk samen! Baby gaat helemaal mee in ritme van de oudste, wordt door haar vermaakt hele dag. Doetjes doet ze wel alleen in bed maar ach ook gewend van de oudste dus daar plan ik alles omheen.

7 maanden geleden

Momenteel zwanger van een 2ling, mijn jongste dochter is 6.5 maanden.. was niet helemaal de planning maar wel super blij mee. Ik heb al een 2-ling van 5 jaar en een zoontje van 2,5. Ik vind vooral het zwanger zijn met een kleintje die je nog moet tillen erg zwaar, dit vond ik mijn andere zwangerschappen wel minder omdat de kids toen wel al konden lopen.

7 maanden geleden

Ik mis ook wel het zwanger zijn eerlijk gezegd en zou ook heel graag nog eentje bij willen het begint vaak echt te kriebelen

7 maanden geleden

Reactie op Oostende

Van zodra het juli is letten wij ook niet meer op de vruchtbare dagen en zi ...
Inderdaad ook al gehoord! Bij iemand die ik ken ging de oudste nét naar school als de jongeste geboren werd. Dus stond op uur om de oudste te halen, terwijl de uren van de creche wel flexibel zijn... Maar zo is er inderdaad altijd iets 🤷‍♀️

7 maanden geleden

Heel fijn om iedereen zijn ervaringen te lezen!