16 Reacties

6 maanden geleden

Ik zou als ik jou was goed luisteren naar je lijf als jij mentaal kapot gaat is het helemaal klaar. Als jij hier wilt blijven werken zal je een balans moeten vinden. Dus misschien toch je man meer thuis laten bijspringen ?

6 maanden geleden

Ik heb geen 3 kinderen dus ik kan me alleen maar voorstellen hoe druk dit zou kunnen zijn.. dus je zou mijn advies met een korreltje zout kunnen nemen. Hoe dan ook. Ik zou eerst zoveel mogelijk proberen mijn leven thuis rustiger te maken. Meer uitrust momenten proberen in te bouwen voor jezelf als moeder (spa dagje of leuke hobby als het lukt). Daarnaast focussen op gezond leven meer proberen te slapen en voldoende eten en drinken, en geen alcohol consumeren. Als je alles al hebt geprobeerd en je voelt je nog steeds overweldigd, dan pas zou ik het aangeven. Maar aangezien het waarschijnlijk best belangrijk is voor jou om een vast contract te krijgen zou ik er alles aan doen om dit voor elkaar te krijgen. Dan kan je in het komend jaar ook waarschijnlijk meer rust ervaren. En doe je best omdat document zo goed mogelijk in te vullen, dat zullen ze meer waarderen dan als je het niet zou invullen denk ik zo.

6 maanden geleden

Reactie op Dezemevrouw

Ik heb geen 3 kinderen dus ik kan me alleen maar voorstellen hoe druk dit z ...
Ja ik probeer het thuis al wat rustiger te maken, maar dat is best lastig met 3 kids... ik laat de jongste 2 tegelijk hun middagdutje doen, de oudste mag dan tv kijken, zodat ik ook even kan zitten. Dan heb ik even 1.5u niks.. Vast contract krijgen vind ik best belangrijk, want ik heb nu een fijne werkgever waar alles goed geregeld is. Maar extra dingen doen kan er nu even niet bij. Ik heb al een uitnodiging gekregen voor een nieuwe cursus, die 'maar' 4 dagen per maand kost gedurende een half jaar.. Maar toen gaf ik al aan dat ik dat niet zie zitten momenteel. Ik ben een beetje bang dat ze met die doelen weer naar die cursus gaan wijzen. Qua doelen.. ik heb ook geen idee wat voor doelen ik zou kunnen omschrijven. Wellicht als doel werk-privebalans goed behouden en grenzen aangeven ofzo...

6 maanden geleden

Overleg over medische klachten en je belastbaarheid met de bedrijfsarts! Dat mag ook altijd als je niet ziekgemeld bent, we zijn er voor alle vragen rondom werk en gezondheid! Mss kan je zelf indd nadenken over wat jou het meeste helpt om even wat meer lucht en ruimte te krijgen. Qua doelen; kan je iets bedenken wat je weinig extra tijd kost? Indd werk/privé balans of iets over zorgen dat je ondanks alle drukte op de groep ook aandacht voor jezelf houdt, zodat je t goed kan volhouden. Bijvb korte pauzes (mag zelfs micro, 1 min), niet vergeten genoeg te drinken, etc. En mbt de kinderen dat je wil focussen op een bepaald -interessant- stukje ontwikkeling of spelen? Dat je meer wil lezen met ze ofzo, even wat rust voor jou en voor de kinderen. (Geen idee op welke groep je werkt..)

6 maanden geleden

Ik zou hier wel eerlijk over zijn! Misschien niet zeggen dat je t idee hebt bijna een burn-out te hebben, maar wel eerlijk aangeven dat je t op dit moment lastiger combineren vindt met thuis en werk en dat t soms best veel is. Dat je je werk wel onwijs leuk vindt en daar graag bent, maar dat grote doelen stellen op dit moment nog eventjes te veel is. En dat je inderdaad wel kleinere doelen wilt stellen, zoals hieronder Robin zegt; meer lezen met de kindjes of meer lekker naar buiten met ze, etc. Kleine dingen die wel aangeven dat je erover hebt nagedacht en laat merken dat je je werk wel leuk vindt! Ik denk dat je dan alleen maar begrip krijgt van je leidinggevende

6 maanden geleden

Reactie op Robin_254

Overleg over medische klachten en je belastbaarheid met de bedrijfsarts! Da ...
Dankjewel, hier kan ik wel wat mee denk ik

6 maanden geleden

Reactie op Fleurrrrrrrr

Ik zou hier wel eerlijk over zijn! Misschien niet zeggen dat je t idee hebt ...
Dankjewel, hier kan ik wel wat mee denk ik

6 maanden geleden

Wat een vervelende situatie.. ik werk ook nog steeds minder omdat ik het ook allemaal best wel pittig vind. Het lijkt mij dat je doelen ook kunnen zijn om beter in je vel weer te gaan zitten toch en om een goede balans te vinden tussen werk en privé en tijd voor jezelf of iets in die richting? Dus meer een doel voor jezelf? Lijkt me heel moeilijke situatie en snap je helemaal maar uiteindelijk ben jij natuurlijk wel belangrijker dan je baan!

6 maanden geleden

Reactie op lisajacobs

Wat een vervelende situatie.. ik werk ook nog steeds minder omdat ik het oo ...
Dankjewel. Ik ga denk ik als doel idd het vinden van balans tussen gezin/werk en tijd voor mezelf en het goed voor mezelf zorgen. Ik ben nu ook aan het nadenken wat een leuke hobby voor mezelf kan zijn, zodat ik een vaste avond per week ergens naartoe kan gaan, en waar ik wellicht wat contact kan maken met andere moeders (ik merk dat het contact met vriendinnen erg weinig is gezien we nu allemaal in een andere fase zitten)

6 maanden geleden

Reactie op 3kidsmama

Dankjewel. Ik ga denk ik als doel idd het vinden van balans tussen gezin/we ...
Bij ons hebben ze een mama café 1x per maand, misschien bij jullie ook? Zo kan je nieuwe mensen leren kennen 😊 en nieuwe hobby altijd leuk! Ik zit zelf te denken om te leren naaien wanneer onze kleine wat beter slaapt en minder afhankelijk is van mij. En daarnaast doet even sporten mij ook altijd goed. 😊

6 maanden geleden

Hoi, ik zou ook eerlijk zijn. Ik denk te lezen dat je heel goed weet wat je wel of niet aankunt. Voel je lichaam en luister naar je gedachten. Je vindt het werk leuk betrokken leidinggevende(lijkt het), je wilt bv blijven geven (die rustmomenten zijn heerlijk he, doe dan ook even helemaal niks dan alleen kolven), je wilt eigenlijk niets extra's (geen cursus, niet switchen van dagen). Probeer thuis te kijken naar wat het precies is waar je tegen aanloopt. Kun je dingen anders plannen? Een keer koken overslaan, rommel een keer laten liggen etc. Een goede planning is vaak ook het halve werk. Ik ben alleenstaande moeder van 2 jonge kids en werk 3 dagen. De dagen dat ik werk doe ik echt alleen maar wat geen moeite kost (thuis dan;))

6 maanden geleden

Hoi, ik zou ook eerlijk zijn. Ik denk te lezen dat je heel goed weet wat je ...
Oja, en vroeg naar bed. Ook al zijn de avond de tijd dat je voor jezelf hebt waarschijnlijk. Voldoende slaap scheelt veel. En drink goed!!

6 maanden geleden

Volgens mij kunnen we hier allemaal heel kort over zijn: jouw werkgever heeft niet te bepalen of je bv geeft of niet en op je tenen blijven lopen gaat resulteren in een burn out en dan gaat niet alleen jij maar ook je gezin er aan onderdoor. Ik ben nogal makkelijk in relativeren dus de keuze zou ik hierin snel gemaakt hebben. En ik lees er niets over, maar moet het zo vanzelfsprekend zijn dat jij de kinderen en het huishouden op je neemt omdat je man een eigen bedrijf heeft? Jullie hebben toch samen voor drie kinderen gekozen lijkt me? Ook hij heeft er niks aan als jij er onder door gaat. (Hoe ik dit getypt heb klinkt best boos, maar wil vooral dat je voor jezelf op komt ♥️)

6 maanden geleden

En misschien praten met je man?. Hij heeft ook 3 kinderen. Als jouw emmer overloopt, waarom moet jij al het huishouden en de zorg voor de kinderen doen?

6 maanden geleden

Ik vind het juist super goed dat je leidinggevende deze vragen stelt. Ik zou gewoon open en eerlijk zijn. Ze vraagt het waarschijnlijk om met je mee te denken en te helpen. Als ik dit zo lees dan heeft ze wel gelijk, het feit dat ze het bespreekbaar maakt geeft aan dat ze om je geven. Jij en je werk hebben er beide niks aan als je doorwerkt tot je erbij neervalt.

6 maanden geleden

Ojaa ben zelf leidinggevende. Qua doelen, kun je juist ook stellen om betere werk-prove balans te gaan ervaren. Pas als je dat goed op orde hebt, kun je ook verder met zelfontwikkeling. Laatste tip: je mag altijd preventief (dus zonder ziekmelding)naar de bedrijfsarts. Die kan je echt tips geven en met je meedenken. Wanneer je preventief gaat gaat de afspraak ook niet via de leidinggevende en mag de bedrijfsarts ook geen terugkoppeling naar hem/haar doen.