149 Reacties

21 dagen geleden

Hoe gaat het met jullie dames? Wij zijn 14/11 uitgerekend van een meisje 🩷🩷 merk nu dat alles toch wel een stukje pittiger word lichamelijk.. hoe is dat voor jullie?

21 dagen geleden

Reactie op Mama van bijna 2

Hoe gaat het met jullie dames? Wij zijn 14/11 uitgerekend van een meisje 🩷 ...
Ik merk ook dat het pittiger word. Ik heb de eerste 20 weken weinig klachten gehad maar daarna kwamen vermoeidheidsklachten en heb ook veel last van mn rug en bekken met uitstraling naar mn benen. Ook heb ik afgelopen vrijdag te horen gekregen dat ik zwangerschapsdiabetes heb. Dus vind het nu wel pittig maar we houden vol en ik ben blij als ik straks mn meisje in mn armen heb🩷

21 dagen geleden

Reactie op Naomiiixxx

Ik merk ook dat het pittiger word. Ik heb de eerste 20 weken weinig klachte ...
Ja dat kan ik me voorstellen.. wat pittig zeg! Heel veel sterkte voor die laatste weken 🩷🩷

21 dagen geleden

Reactie op Mama van bijna 2

Hoe gaat het met jullie dames? Wij zijn 14/11 uitgerekend van een meisje 🩷 ...
Wij zijn ook 14 november uitgerekend met een meisje. Ik had tot week 12 enorme misselijkheid en maagzuur. Tot week 20 bloedingen gehad ivm een lage placenta (0,9mm) van mijn baarmoedermond vandaan. Vandaag dan 29 weken precies en volgende week echo om te zien of ik vaginaal mag bevallen. Sinds deze week last van het vermoedelijk indalen van de kleine. Had de VK gebeld en die vermoed dat ze aan het indalen is al. Dus veel bekken klachten die ik nooit had. Wel heerlijk actief dus verder geen last. Afentoe wat lichte krampen door het indalen. Wel komt het maagzuur een beetje terug. Maar nog goed te managen. En vermoeidheid speelt op maar heb ook ijzer tekort dus dat ben ik nu aan het innemen bij de dagelijkse vitamine.

21 dagen geleden

Hier ook vooral steeds pittiger. Mijn energie was al laag door een longontsteking in april, is nooit meer goed gekomen. Moet nog steeds dagelijks een middagdutje doen 😒 Bekken ook al sinds week 8, wordt natuurlijk ook niet minder. Kan dus 15 minuten lopen of fietsen…. En als kado ook nog zwangerschapsdiabetes gekregen, gelukkig goed te managen met soort voeding, maar het is wel weer ‘ook dat nog’. Oja en ik ook over 3 weken een echo ivm laag liggende placenta. Gelukkig nog maar 11 weken…. Ik kan niet wachten tot het zover is en dat ik mijn eigen lijf weer een beetje terug krijg. Mijn kindje groeit lekker aan de buitenkant, dus ook weer een enorme buik. Echt al alsof er een voetbal onder mijn shirt zit… mooi zwanger om te zien, maar ook erg zwaar voor mijn lijf.

16 dagen geleden

Gisteren de eerste extra groeiecho gehad (ivm zwangerschapsdiabetes); kindje is helemaal gemiddeld! Als hij zo doorgroeit is hij bij 40 weken waarschijnlijk even zwaar als mijn oudste zoontje, 3500 gram. Prima dus! Alleen weer bovengemiddeld veel vruchtwater, net als de vorige keer, maar nog niet ‘buiten de lijntjes’. Al vraag ik me af wat ze zouden doen als het wel echt té veel zou zijn, dan gaan ze het toch ook niet aftappen 🙄

16 dagen geleden

Reactie op Smos

Gisteren de eerste extra groeiecho gehad (ivm zwangerschapsdiabetes); kindj ...
Wat fijn dat alles goed is! Haha ik dacht ook tijdens het lezen van je berichtje ‘ze kunnen moeilijk ff wat weg laten lopen’. Als je veel vruchtwater hebt heeft dat risico’s of is het alleen erg vervelend voor jou qua gewicht en grootte baarmoeder? Ik ben momenteel op vakantie en ik moet zeggen dat het beter gaat als verwacht. Als ik terug kom heb ik meteen de dag erna weer een groeiecho.

15 dagen geleden

Reactie op Maiss

Wat fijn dat alles goed is! Haha ik dacht ook tijdens het lezen van je beri ...
Heerlijk!! Fijne vakantie!! Geniet er van!! Geen idee, volgens mij doen ze er weinig aan. Het is vooral zwaar om al dat water mee te slepen…. De vorige keer was het vele vruchtwater wel een reden om in week 35 nogmaals de ogtt te doen. Toen was mijn uitslag bij 24 weken nog wel in orde, maar met 35 weken niet meer. Nu was hij met 24 weken al niet meer goed.

12 dagen geleden

Hier gaat het wel goed, wel vermoeid, wat last van bandenpijn, vooral na het werk. Ik werk inmiddels al wat minder en is nu voor mij acceptabel, daarna toch nog even liggen. Het vocht vasthouden is ook wel een dingetje. De echo was goed, ze wou niet even draaien om het gezichtje te laten zien. Helaas niet echt een mooie foto gekregen. Net zo fotogeniek als haar ouders, not 😜