441 Reacties

2 maanden geleden

Hoe gaat het met jullie dames? Wij zijn 14/11 uitgerekend van een meisje 🩷🩷 merk nu dat alles toch wel een stukje pittiger word lichamelijk.. hoe is dat voor jullie?

2 maanden geleden

Hoe gaat het met jullie dames? Wij zijn 14/11 uitgerekend van een meisje 🩷 ...
Ik merk ook dat het pittiger word. Ik heb de eerste 20 weken weinig klachten gehad maar daarna kwamen vermoeidheidsklachten en heb ook veel last van mn rug en bekken met uitstraling naar mn benen. Ook heb ik afgelopen vrijdag te horen gekregen dat ik zwangerschapsdiabetes heb. Dus vind het nu wel pittig maar we houden vol en ik ben blij als ik straks mn meisje in mn armen heb🩷

2 maanden geleden

Reactie op Naomiiixxx

Ik merk ook dat het pittiger word. Ik heb de eerste 20 weken weinig klachte ...
Ja dat kan ik me voorstellen.. wat pittig zeg! Heel veel sterkte voor die laatste weken 🩷🩷

2 maanden geleden

Hoe gaat het met jullie dames? Wij zijn 14/11 uitgerekend van een meisje 🩷 ...
Wij zijn ook 14 november uitgerekend met een meisje. Ik had tot week 12 enorme misselijkheid en maagzuur. Tot week 20 bloedingen gehad ivm een lage placenta (0,9mm) van mijn baarmoedermond vandaan. Vandaag dan 29 weken precies en volgende week echo om te zien of ik vaginaal mag bevallen. Sinds deze week last van het vermoedelijk indalen van de kleine. Had de VK gebeld en die vermoed dat ze aan het indalen is al. Dus veel bekken klachten die ik nooit had. Wel heerlijk actief dus verder geen last. Afentoe wat lichte krampen door het indalen. Wel komt het maagzuur een beetje terug. Maar nog goed te managen. En vermoeidheid speelt op maar heb ook ijzer tekort dus dat ben ik nu aan het innemen bij de dagelijkse vitamine.

2 maanden geleden

Hier ook vooral steeds pittiger. Mijn energie was al laag door een longontsteking in april, is nooit meer goed gekomen. Moet nog steeds dagelijks een middagdutje doen 😒 Bekken ook al sinds week 8, wordt natuurlijk ook niet minder. Kan dus 15 minuten lopen of fietsen…. En als kado ook nog zwangerschapsdiabetes gekregen, gelukkig goed te managen met soort voeding, maar het is wel weer ‘ook dat nog’. Oja en ik ook over 3 weken een echo ivm laag liggende placenta. Gelukkig nog maar 11 weken…. Ik kan niet wachten tot het zover is en dat ik mijn eigen lijf weer een beetje terug krijg. Mijn kindje groeit lekker aan de buitenkant, dus ook weer een enorme buik. Echt al alsof er een voetbal onder mijn shirt zit… mooi zwanger om te zien, maar ook erg zwaar voor mijn lijf.

2 maanden geleden

Gisteren de eerste extra groeiecho gehad (ivm zwangerschapsdiabetes); kindje is helemaal gemiddeld! Als hij zo doorgroeit is hij bij 40 weken waarschijnlijk even zwaar als mijn oudste zoontje, 3500 gram. Prima dus! Alleen weer bovengemiddeld veel vruchtwater, net als de vorige keer, maar nog niet ‘buiten de lijntjes’. Al vraag ik me af wat ze zouden doen als het wel echt té veel zou zijn, dan gaan ze het toch ook niet aftappen 🙄

2 maanden geleden

Reactie op Smos

Gisteren de eerste extra groeiecho gehad (ivm zwangerschapsdiabetes); kindj ...
Wat fijn dat alles goed is! Haha ik dacht ook tijdens het lezen van je berichtje ‘ze kunnen moeilijk ff wat weg laten lopen’. Als je veel vruchtwater hebt heeft dat risico’s of is het alleen erg vervelend voor jou qua gewicht en grootte baarmoeder? Ik ben momenteel op vakantie en ik moet zeggen dat het beter gaat als verwacht. Als ik terug kom heb ik meteen de dag erna weer een groeiecho.

2 maanden geleden

Reactie op Maiss

Wat fijn dat alles goed is! Haha ik dacht ook tijdens het lezen van je beri ...
Heerlijk!! Fijne vakantie!! Geniet er van!! Geen idee, volgens mij doen ze er weinig aan. Het is vooral zwaar om al dat water mee te slepen…. De vorige keer was het vele vruchtwater wel een reden om in week 35 nogmaals de ogtt te doen. Toen was mijn uitslag bij 24 weken nog wel in orde, maar met 35 weken niet meer. Nu was hij met 24 weken al niet meer goed.

2 maanden geleden

Hier gaat het wel goed, wel vermoeid, wat last van bandenpijn, vooral na het werk. Ik werk inmiddels al wat minder en is nu voor mij acceptabel, daarna toch nog even liggen. Het vocht vasthouden is ook wel een dingetje. De echo was goed, ze wou niet even draaien om het gezichtje te laten zien. Helaas niet echt een mooie foto gekregen. Net zo fotogeniek als haar ouders, not 😜

2 maanden geleden

32 weken zwanger, nog 3 weken werken en merk dat ik ook echt toe ben aan verlof! Ben behoorlijk moe en op werkdagen veel pijn bij mijn ribben. Het is voor mij deze zwangerschap echt lastig rust te nemen en niet te veel te doen doordat er al een peuter rondloopt. Mijn man zegt vaak dat ik niet te veel moet doen maar pakt uit zichzelf ook maar weinig huishoudelijke taken op. Soms t gevoel dat ik de hele dag aan het vragen ben 😅. Hoe gaat dat bij jullie?

2 maanden geleden

Snap dat je toe bent aan verlof en moe bent. Doet jouw peuter nog een middagdutje? Probeer dan ook even te liggen. Hier ook 14 november uitgerekend en behoorlijk moe. Heb een pittige zwangerschap met vooral de kwalen misselijkheid en duizeligheid/ vermoeidheid in de hoofdrol. Ook een peuter van 3 rondlopen die helaas geen middagdutjes meer doet. Vriend doet hier wel huishouden als ik het vraag, maar het meeste komt op mij aan. Hij heeft een drukke baan en is in het weekend druk met klussen in ons (nieuwbouw) huis voor o.a. de babykamer. Ik heb toch maar meer hulp gevraagd aan familie om me te helpen met oppassen en schoonmaken. Tevens ben ik al een eeuwigheid op zoek naar een schoonmaakster. En verder…nog meer leren loslaten. Maar vind het wel moeilijk en lastig dat het allemaal niet zo schoon en opgeruimd is zoals ik wil.

2 maanden geleden

Reactie op An0ukkkk

32 weken zwanger, nog 3 weken werken en merk dat ik ook echt toe ben aan ve ...
Hey ik heb een 2 jarige rond lopen. Merk ook dat ik het zwaar heb af en toe en minder geniet van de zwangerschap. Dat is ook omdat mijn moeder pas overleden is. Dus mentaal nog extra zwaar. Ik voel me vaak ook schuldig tegenover mijn 2 jarige dochter omdat ik niet vaak meer met haar naar buiten ga of even leuk met haar speel zoals eerst. Ik heb gewoon mentaal (en soms fysiek) de energie er niet voor. Erg lastig allemaal. Mijn vriend neemt gelukkig wel veel taken op zich. Dit deed hij gelukkig wel al want hij is van zichzelf super netjes. Ik probeer alles in fases te zien en dat maakt het dragelijker. Dus nu even hier doorheen en daarna daar doorheen. Uiteindelijk komt er een einde aan. Zo probeer ik er het beste van te maken.

2 maanden geleden

Reactie op Fawa

Hey ik heb een 2 jarige rond lopen. Merk ook dat ik het zwaar heb af en toe ...
Heel veel sterkte met her verlies van je moeder❤️ en je hebt groot gelijk uiteindelijk komt er een einde aan en kun je weer alles gaan doen met je gezin♡

2 maanden geleden

Reactie op An0ukkkk

32 weken zwanger, nog 3 weken werken en merk dat ik ook echt toe ben aan ve ...
Nog eventjes en dan kun je gaan genieten van je verlof. Ik snap helemaal wat je bedoeling, als ik gewerkt heb ben ik blij als ik niks meer hoef te doen of ergens heen moet. Het rust nemen is inderdaad een stuk lastiger als he een peuter rond hebt lopen. Mijn peuter slaapt nog maar 1 x op de dag, maar dan even niks doen kan soms wel eventjes helpen. Moet zeggen die gebroken nachten broken ook echt wel op en vooral aangezien er werk is en een peuter die soms nachts komt(;was van het weekend ziek had alles onder gespuugd en mijn man was op een feestje). Het constant vragen voor dingen vind ik persoonlijk ook niet fijn, maar probeer het nu toch wel vaker te doen ook om Wijzelf te ontlasten. Mijn schoonzusje heeft tijdens haar zwangerschap constant aan haar moeder gevraagd of ze kon komen helpen opruimen. Misschien dat het een idee is om hulp van familie te vragen( heb ik zelf nog niet gedaan, maar misschien geeft het jou wat meer rust)

2 maanden geleden

Fijn om te lezen dat het wel herkenbaar is. Peuter is ruim 2,5 jaar en slaapt eigenlijk niet meer overdag. Heel soms parkeer ik hem even voor een filmpje 30-45 min en ga ik zelf bij hem dutten, dat is dan wel even lekker inderdaad. Helaas geen familie in de buurt om te helpen met schoonmaken, maar overweeg ook een schoonmaakhulp te gaan zoeken, voor de komende maanden zou dat een mooie oplossing zijn!

2 maanden geleden

Reactie op Fawa

Hey ik heb een 2 jarige rond lopen. Merk ook dat ik het zwaar heb af en toe ...
Sterkte met het verlies van je moeder. In zo’n periode van je leven zou je haar er extra graag bij willen hebben 💜

2 maanden geleden

Hoe gaat het lieve mama’s? Hoe voelt het op dit moment voor jullie, lichamelijk en geestelijk?🤍🫧

2 maanden geleden

Hoe gaat het lieve mama’s? Hoe voelt het op dit moment voor jullie, lichame ...
Begin hier wel te merken dat ik het zwaarder krijg! Probeer nog door te werken tot 36 weken maar heb redelijk fysiek werk, dus voel wel mijn bekken steeds meer en heb dan ook ‘s avonds vaker last van harde buiken.. laatste loodjes haha! Verder ook veel last van maagzuur, vooral ‘s nachts.. Maar ook leuke dingen hoor haha! Zijn druk bezig met het afronden van de babykamer en donderdag krijgen wij o.a. de kinderwagen thuisbezorgd 😍

2 maanden geleden

Hoe gaat het lieve mama’s? Hoe voelt het op dit moment voor jullie, lichame ...
Ik vind het wel heel pittig worden, misschien ook omdat ik vorige week heel ziek was en nu wat moeite heb om weer op krachten te komen. Ik slaap enorm slecht terwijl ik wel heel moe ben en heb regelmatig pijn door het indalen. Mentaal vind ik het vooral moeilijk dat ik beperkt ben in dingen doen die ik wil doen haha. Donderdag maar eens wat dobberen in het zwembad, dat vond ik tijdens mijn vakantie erg fijn! Hoe gaat het bij jou?😊 Hebben meerdere mama’s hier groeiecho’s?

2 maanden geleden

Reactie op Maiss

Ik vind het wel heel pittig worden, misschien ook omdat ik vorige week heel ...
Herken het helemaal; slapen is hier ook wel een dingetje door het maagzuur 🥲 Daardoor best wel moe ook overdag! Wij krijgen geen groeiecho maar hebben volgende week wel een liggingsecho. Krijgen jullie die ook?