441 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Momtobe🤍
Herken het helemaal; slapen is hier ook wel een dingetje door het maagzuur ...
Ah ja maagzuur is niet fijn, ik heb veel last van onrustige benen.
Ik krijg volgens mij geen liggingsecho omdat ik al groeiecho’s heb. Vorige week was de kleine al mooi ingedaald met z’n hoofd dus hij ligt er in principe goed voor, ik voel ook al een tijdje heel duidelijk z’n billetjes boven en hij heeft een voorkeurshouding om met z’n ruggetje links van mijn buik te liggen.
De gezellige schopjes etc zijn wel echt veranderd in grote bewegingen die soms als een orgaan verschuiving voelen😅 ik maak me soms een beetje zorgen hoe ik de komende weken vol ga houden als hij nog groter en groter wordt😵
2 maanden geleden
Nog 1 weekje werken, ik werk ongeveer de hele zwangerschap al 50% door allerlei klachten, dus nog maar 3 ochtendjes! Echt aftellen!
Fysiek is het erg zwaar voor mijn lijf. Heb enorm veel vruchtwater, als ik het gisteren goed hoorde 7 liter… plus 2 kg baby, dan snap ik wel dat mijn lijf het zwaar heeft.
Ik weeg vanaf mijn 18e 60 kg, zonder schommelingen (behalve dan de vorige zwangerschap, toen kwam er 20 kg bij, ook door al dat vruchtwater).
Twee groeiecho’s gehad ivm zwangerschapsdiabetes, kindje is wel helemaal gemiddeld.
Mentaal ben ik er helemaal klaar mee door alle beperkingen; kan Max 15 minuten lopen, 10 minuten fietsen, niks tillen, mag geen suiker eten, moet mijn peuter veel teleurstellen en kan in huis ook weinig doen of voorbereiden.
Van mij mag het snel november worden!
2 maanden geleden
Ook hier begint het toch best wel zwaar te worden. Vandaag op het werk veel last gehad dat de kleine in de weg zit met dingen doen. En dan de bewegingen die zwaarder aanvoelen van de kleine. Ik sta de hele dag op mijn werk van 07.30 tot 17.00 dus ik ben ook echt blij als ik s avonds thuis kom en lekker kan kroelen met mijn peuter op de bank🤣
Slapen word ook lastiger ik ben een zijslaper die ook gedeeltelijk op de buik ligt maar dat gaat niet meer, dus mijn benen zijn geregeld oververmoeid s nachts. Hier nog tot de 36ste week werken dus nog 3 weekjes en een paar daagjes.
Hier met 20 weken een groeit echo gehad en met 30 weken ook 1 gehad. De kleine zit Hier op p63 dus iets groter dan gemiddelde maar inprincipe netjes.
Kan niet wachten tot het tijd is om met verlof te gaan😁
één maand geleden
Hier het laatste weekje werken, ik ga lekker 6 weken van tevoren met verlof. Zin in! Zittend beroep, dus het gaat allemaal nog prima gelukkig. Wel wat last van maagzuur ook. Vrijdag nog een extra groei echo gecombineerd met liggingecho maar de kleine ligt er al goed voor volgens de verloskundige.
één maand geleden
Toevallig 2 weken geleden nog in het ziekenhuis geweest voor hartfilmpje van de kleine, omdat ik het 2 dagen minder voelde bewegen. Gelukkig was alles goed.
Kreeg later een melding die week via deze app, dat er minder ruimte is en je het dan minder voelt bewegen en meer schuiven met soms een duw/trap.
Als ik dat eerder had geweten was ik wat meer rustiger geweest, maar toch fijn zo'n extra onderzoek.
Van de 26 uur in de week, werkte ik nog de helft, nu nog 2 uurtjes per dienst (thuiszorg).
Komende donderdag nog een dienstje en dan met verlof 🤗
Toevallig vandaag heen geweest voor een geregistreerd partnerschap met lunchen na tijd, met beide gezinnen, dus dat ook weer geregeld 😉
één maand geleden
Vandaag laatste werkdag gehad!
Heerlijk om nu echt te kunnen beginnen met het voorbereiden van de komst van ons 2e kindje 🥰
Door veel fysieke klachten ben ik nog bijna nergens aan toegekomen, maar daar komt nu wat meer tijd en energie voor.
En komend weekend nog een weekendje met zijn drietjes naar Molenwaard / Fien en Teun. Alle aandacht voor onze peuter!
één maand geleden
Iedereen die deze week met verlof gaat of is gegaan. Geniet van de vrije tijd zolang dat nog kan😊😉 en probeer ook goed tot rust te komen. Voor de dames die nog door werken allemaal nog succes met de laatste paar weken nog eventjes en dan kun je oom gaan genietenvan de vrije tijd en daarnaar de kleine frummeltjes😊😉
één maand geleden
Hoe is het met alle mama’s (in spé)? 🤍🫶🏻 hoe voelen jullie je op dit moment?
één maand geleden
Hoe is het met alle mama’s (in spé)? 🤍🫶🏻 hoe voelen jullie je op dit mom ...
Om heel eerlijk te zeggen voel ik me vreselijk🫣
Ik heb enorm veel last van steken onderin en bekkenpijn. Slapen is al helemaal een drama en de kleine buikbewoner trapt heel de tijd tegen m’n ribben. Ik vind het mentaal misschien nog wel moeilijker om te accepteren dat ik zo weinig kan momenteel, zo frustrerend.
Hoe gaat het bij de rest?😊
één maand geleden
Reactie op Maiss
Ik heb enorm veel last van ...
Herkenbaar hoor. Vandaag echt te veel gedaan en lig in bed met zere ribben, rug en bekken. Slapen gaat wisselend, vaak wakker en draaien is pijnlijk. Dromen zijn ook heel intens, heb en jullie dat ook?
Ik moet nog één week werken, heb grotendeels zittend werk en dat gaat me nog goed af, maar heb echt wel behoefte aan wat meer tijd voor rust en nesteldrang.
één maand geleden
Reactie op Maiss
Ik heb enorm veel last van ...
Ik snap je.. echt die laatste loodjes. Zelf kan ik nog maar amper lopen ivm ischias. Dus alles met mate, soms lastig te accepteren. 🥹 de nachten worden slechter en het word gewoon krapper binnenin.. toch wel een beetje aan het aftellen 💖 kan niet wachten om haar te zien!!
één maand geleden
Reactie op An0ukkkk
Herkenbaar hoor. Vandaag echt te veel gedaan en lig in bed met zere ribben, ...
Heel veel succes met je laatste weekje! Ik snap je helemaal.. vannacht heb ik ook weer naar gedroomd 😅
één maand geleden
Hier ook fysiek erg zwaar, kan al sinds augustus niet zoveel, dus ben er ondertussen wel aan gewend….
Slapen is idd een drama, kan max 1 km lopen en spelen met onze peuter is helemaal moeilijk 😞
Maar met wekelijks fysio en yoga is het nog wel redelijk vol te houden. Als ik een van die twee over sla, voel ik me nog ellendiger. Misschien is dat nog een tip?
Fysio is een half uurtje massage en yoga een uurtje rekken en strekken.
één maand geleden
Reactie op Smos
Hier ook fysiek erg zwaar, kan al sinds augustus niet zoveel, dus ben er on ...
Ja ik snap het.. wat rot zeg! Sterkte!
Ik ga nu wekelijks naar de bekkentherapeut, geeft wel wat verlichting 🤍
één maand geleden
Sinds gisteren plat met een hevige buikgriep.. jeetje wat kan je je ellendig voelen, het valt me extra zwaar in combinatie met de zwangerschap 😞
Iemand van jullie ook buikgriep gehad tijdens de zwangerschap? Heeft dit nog iets van invloed op de baby?
één maand geleden
Hoe gaat het opzich wel oke, ondanks de normale kwaaltjes zoals nog steeds misselijk, slecht slapen, last van mijn rug en maagzuur.
Gisteren zijn mijn man dochter en ik nog met mijn schoonmoeder, man zijn tante en nichtjes+ aanhang naar de efteling gegaan.
Dat ging opzich nog wel redelijk, maar ik was zeker blij toen we thuis waren🤣🤣
één maand geleden
Reactie op Momtobe🤍
Sinds gisteren plat met een hevige buikgriep.. jeetje wat kan je je ellendi ...
Bij mij begon het op vakantie met alleen diarree en wat pijn 1,5 week lang maar toen ik terug kwam kreeg ik ook koorts en overgeven etc. Ik heb toen wel even contact gehad met de arts en die zei dat het vooral belangrijk was te blijven drinken en de kleine toch wel pakt van jou wat nodig is. Als je koorts hebt mag je gerust pcm nemen. Ik voelde me ook echt superrrr belabberd toen en heeft wel ff geduurd voor ik ervan hersteld was. Beterschap!!❤️🩹
één maand geleden
Ik voel me nog wel echt fit gelukkig!! Op wat maagzuur na geen klachten. Slapen gaat ook nog prima. Dus hopelijk nog lekker een paar weken zo verder 🥰
één maand geleden
Reactie op Katrien2021
Ik voel me nog wel echt fit gelukkig!! Op wat maagzuur na geen klachten. Sl ...
Ik hoop voor je dat het slapen zo blijft. Ik heb nu echt wel zoiets van Ik zou een keer een hele nacht door willen slapen🤣