18 Reacties

2 maanden geleden

Wij gaan ook voor de 2e keer voor de letter L. Dus gewoon doen wat voor jullie goed voelt, een tweede naam kan maar als het niet zo voelt dan is het geen must.

2 maanden geleden

Mijn man z'n zusje haar naam begint met een m en die van hem en zijn moeder ook met een m. Alleen lastig met post als er 2 van hetzelfde geslacht zijn en er staat bijvoorbeeld mevrouw m achternaam. Een extra naam er tussen helpt daarbij vaak niet, vaak wordt een 2e naam of letter niet op je post erbij gezet. Verder dus als je kinderen verschillende geslacht hebben maakt het dus ook weer helemaal niet uit, dan weet je toch wel van wie die brief is. Nou buiten de post om ervaren ze geen enkel probleem ermee. Ook heeft mijn man een tweede naam en mijn schoonzusje niet. Mijn man ziet dat niet als vervelend, zijn zusje dus wel. Zij had echt liever eenheid daarin, of allebei wel of allebei geen tweede naam. Dus van wat ik bij hun zie, zou ik zeggen gewoon lekker bij 1 naam houden en geen probleem dat ze dezelfde voorletter krijgen.

2 maanden geleden

Reactie op Rensketje

Mijn man z'n zusje haar naam begint met een m en die van hem en zijn moede ...
Oja dat is ook zo, wij krijgen nu een meisje dus een ander geslacht! 😁

2 maanden geleden

Wij hebben allemaal dezelfde voorletter en onze tweede zal ook weer dezelfde letter krijgen (niet expres, we vinden gewoon niet zo veel namen leuk 😅). Tot nu toe eigenlijk ook geen problemen mee gehad, wij hebben wel allemaal een tweede naam dus dit zullen we nu ook weer doortrekken. Zou denk ik wel voor eenheid gaan

2 maanden geleden

Wij krijgen hier hetzelfde. We hebben al 3 meiden met de letters T, L en K en krijgen nu een zoon. Hiervoor hebben we echt maar 1 naam in ons hoofd en die begint dus met een L. De meiden hebben geen 2e naam. We hebben nu besloten, dat onze zoon als 2e naam vernoemd naar z'n vader wordt. 🥰 Met de post kan het dus echt wel eens onhandig zijn heb ik van familieleden die wel dezelfde letter hebben. Vandaar deze keuze 🙂

2 maanden geleden

Ik en mijn broertje hebben dezelfde eerste letter. Op een paar keer verwarring met de post, nooit problemen ondervonden.

2 maanden geleden

Eigenlijk zou je er gewoon scheit aan moeten hebben hè.. maar ik moet zeggen, de naam van mijn man begint met een T en een van onze namen op ons lijstje begint ook met een T. Aangezien onze dochter ook maar één letter heeft, willen we onze baby ook geen tweede letter geven. Maar voor mij is die naam met de T dus veel minder favoriet.. dus ik snap je dilemma 😅

2 maanden geleden

Misschien vergemakkelijkt de keuze als je je bedenkt dat we steeds meer online post krijgen 😃 Ik probeer me hardop te bedenken waar het nog meer onhandig voor zou kunnen zijn.... Als het dé naam is, zou ik ervoor gaan!!

2 maanden geleden

Bedankt voor de reacties allemaal! Ik denk dat we het idd gewoon gaan houden bij deze naam en geen 2e naam. 😊

2 maanden geleden

Ik ben daar heel stellig in. Hier iedereen een andere voorletter. Wij hebben allemaal 1 naam. Zelf heb ik 2 broertjes met dezelfde voorletter. Wij hebben vroeger hierdoor zoveel ellende gehad dat ik dit nooit meer wil. -post was het altijd de vraag van wie is het en werd letterlijk om gevochten want mijn voorletter stond erop dus ik mag het open trekken. Dit ging door tot we uit huis waren. Bankgegevens, medische zaken, justitie en bekeuringen alles werd voor "de lol" over tafel heen gegooid voor iedereen want of mijn broertjes trokken het open of mijn moeder. En je werd er weken mee "gepest". Totaal niet leuk! -naast de post heb ik problemen gehad met een verzekering omdat de scooter van mijn broertje op mijn naam gezet was en van mijn rekening afgeschreven werd. Mijn broertje vond dat prima want he koste hem geen geld. Ben hier dagen mee bezig geweest. Want waarom zou je naar een geboortedatum kijken. Uiteindelijk heb ik een andere verzekeringsmaatschappij genomen als mijn broertje. -toen ik uit huis ging en mezelf uitschreef in de gemeente kwamen we erachter dat ze de verkeerde van ons 3 uitgeschreven hadden. Ik woonde 200 km verderop maar ben meermaals terug moeten rijden met mijn id kaart en mijn broertje om dit bij de gemeente uit te leggen en op te lossen. Want waarom zou je dat in 1x meteen recht draaien..... -nu 9 jaar terug ons laatste "incident". Ik heb door beëindigen relatie een paar maanden bij mijn ouders op het adres ingeschreven gestaan. Ik was er alleen nooit altijd aan het werk of op pad. Mijn broertje kwam in diezelfde periode in de problemen dus hij woonde ook weer bij mijn ouders in volledig. Direct weer dat gezeik met niet kijken en mijn post open trekken dus ik heb mijzelf daardoor verhuisd naar mijn huidige partner 50km verderop. Als ik niet in Europa ergens met een vrachtwagen was was ik toch daar. Die verhuizing ging op papier goed. Echter ben ik ondanks dat mijn broertje ingeschreven stond thuis 3 jaar lang bezig geweest met de belastingdienst om de post van mijn broertje van hun en het cjib niet bij mij thuis te krijgen 50km verder. Ook daar was administratief ergens iets fout gegaan en ze konden maar niet vinden wat. Mijn broertje kwaad. Die reageerde nooit op telefoon of app. Dus dan belde ik mijn ma weer dat hij een boete of wat dan ook had. Werd ik weer kwaad op gebeld want ik had zijn post open gemaakt in ons huis waar hij nooit gewoond had. Je zou denken als volwassenen dat hij het snapte maar nee hoor en zelf eens bellen om iets op te lossen ho maar. Misschien zijn wij de grote uitzondering met veel pech hierin. Maar ook 9 jaar geleden toen veel al digitaal was ging het bij ons met alleen voorletters mis. Wij hebben ook 1 naam die we prachtig vinden. Maar dan zou ik dezelfde voorletter hebben met mijn kind. Het gaat hier na jaren van ellende en ruzie onderling gewoon absoluut niet gebeuren.

2 maanden geleden

Zoals Milou ook aangeeft zitten er ook echt wel nadelen aan. Daar wil je natuurlijk niet aandenken en dit is ook de worst case scenario, maar mijn ooms hebben dezelfde voorletter en hebben helaas al jaren de grootste ruzie. Bij hun gaat het regelmatig fout met post, de verzekering en bij de bank. Allemaal niet zo heel erg als je hecht bent, maar ontzettend lastig als het niet goed tussen familieleden. Nogmaals hier wil je helemaal niet aan denken als je zwanger bent, maar is wel iets wat jullie mee moeten nemen in je besluit 😉 het is uiteindelijk natuurlijk aan jullie!

2 maanden geleden

Wij hebben hier bij ons eerste kindje ook niet goed over nagedacht. Hij heeft een voornaam. Nu voor ons tweede kindje kiezen we er bewust voor om niet dezelfde voorletter te gebruiken ivm eventuele problemen die in eerdere berichten worden aangegeven.

2 maanden geleden

Reactie op Miloutje

Ik ben daar heel stellig in. Hier iedereen een andere voorletter. Wij hebb ...
Oh dat is dan inderdaad wel echt heel vervelend ja! Ik had ook vanwege dit soort mogelijke problemen liever een andere 1e letter gehad. En dit zijn dus idd de redenen waarom ik er een beetje tegen aan loop.

2 maanden geleden

Reactie op Lottielot

Oh dat is dan inderdaad wel echt heel vervelend ja! Ik had ook vanwege dit ...
Mijn moeder zegt er elke dag nog spijt van te hebben. Nu gaat het beter omdat we allemaal in een andere woonplaats wonen vermoedelijk. Maar dit is echt iets wat ik niet zelf zou doen en niemand aan zou raden. Bij ons had het een hoop ruzie gescheeld als we allemaal andere letters hadden gehad. En misschien dat we dan nu nog contact hadden gehad onderling.

2 maanden geleden

Ik heb dezelfde voorletter als mijn vader, mijn broer dezelfde als mijn moeder. Wij hadden er als kind misschien geen dikke ruzie over (gaat beetje lastig tegen je ouders ;-)) maar ik vond het wel écht heel erg vervelend. Ik zou het dus zelf echt nooit doen en ook absoluut niet aanraden.

2 maanden geleden

Wij hebben ook allebei een andere voorletter (kindje 1 em 2) en kindje 3 begint weer met dezelfde letter als de eerste. Wij kiezen er nu wel voor om een mooie aansluitende betekenisvolle tweede naam te geven die lekker bekt bij de eerste naam! Heel vervelend als straks post krijg en er staan dezelfde naam op. Dus alleen ons 3de kindje heeft een tweede naam straks!

2 maanden geleden

Ik zou het gewoon doen. Heb zelf ook een A naam die ik aan mijn aanstaande dochter wil geven, maar voor een toekomstige zoon heb ik ook een A naam die ik erg mooi vind 😂 Mijn man vond het onhandig i.v.m post, maar ik denk dat als een naam echt past bij je kindje dat het niet moet afhangen van post 🤭

2 maanden geleden

Wat maakt het nou uit.. wat is het probleem? En als het post argument weer naar boven komt.. er is steeds minder en helemaal naar mate je ze ouder worden wordt dit alleen nog maar minder. En met ziekenhuisafspraken etc staat altijd geboortedatum erbij.